Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Podvozek › Vazelína v pohonných kloubech

Vazelína v pohonných kloubech
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Podvozek

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Janpol
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Nov 14, 2012
Posts: 12
Location: Praha 4
PostPosted: Sat Jan 14, 2017 12:34 pm
Post subject: Vazelína v pohonných kloubech

Rád bych věděl jakou vazelínu dát do manžet, resp. na přední pohonné klouby. Je otázkou, zda stačí klouby pouze oplácat, nebo je třeba vazelínou zcela naplnit manžetu. Přikládám několik fotografií, aby bylo jasné o co jde. Ještě jednou prosím o radu jaký typ nebo značku vazelíny použít. Děkuji!



kloub2.jpg
 Description:
 Filesize:  143.87 KB
 Viewed:  191 Time(s)

kloub2.jpg


kloub1.jpg
 Description:
 Filesize:  120.9 KB
 Viewed:  214 Time(s)

kloub1.jpg

Back to top
View user's profile
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Sat Jan 14, 2017 12:57 pm
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

O vazelíně se tu vedla debata na minory.cz/index.php?na...li%2A#2104 nahoře i dole...
Ve Tvém případě bych vznesl ještě jeden dotaz.
Question Jak tam ten tuk dostanu?

Máš totiž pozdější, plechové hrdlo manžety, tedy bez mazničky, která byla u starého, litinového, provedení u štítu.
U Tvojeho provedení musí být na gumové manžetě. Viz odkaz nahoře a malá ochutnávka tady.

Kolik toho tam nacpat řeknou praktikové Razz

Hele, to je kloub z Wartbuga? Cos musel udělat, abys ho použil?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Sat Jan 14, 2017 8:02 pm
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

Podle příručky na minora mazat automobilovým tukem A00, hnací klouby by se měly mazat po ujetí 800-1500 km.

Takže si myslím že když je oplácáš A00 a po ujetí caa1000 km doplníš tak to bude ok.

BTW: co tvůj Minor že ho nezaparkuješ Rolling Eyes



a00.jpg
 Description:
 Filesize:  131.57 KB
 Viewed:  151 Time(s)

a00.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Sun Jan 15, 2017 8:02 am
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

... ovšem ani já nevím to, na co se ptal. Naplnit manžetu, nebo jen obalit kloub?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Thu Jan 19, 2017 8:34 am
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

Tak klasik, tedy Vykoukal píše: "Na manžetě je tlaková maznice. Manžeta musí být neustále naplněna mazivem... Manžeta se však nesmí mazivem přeplňovat, neboť by se vaselina mohla protlačit kuličkovými ložisky a ucpávkou do předních brzdových bubnů..." (str.49)

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Thu Jan 19, 2017 12:28 pm
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

Jelikož klasik vydal příručku 1954 ale opomněl na první ročníky kde byla maznička přímo v náboji. Wink



maznička.jpg
 Description:
 Filesize:  222.93 KB
 Viewed:  180 Time(s)

maznička.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Thu Jan 19, 2017 2:14 pm
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

Díky Jarku, to je přesné doplnění k mojemu upozornění:
Rancher wrote:
... Ve Tvém případě bych vznesl ještě jeden dotaz.
Question Jak tam ten tuk dostanu?
Máš totiž pozdější, plechové hrdlo manžety, tedy bez mazničky, která byla u starého, litinového, provedení u štítu.
U Tvojeho provedení musí být na gumové manžetě...
¨A Janpol mi zese neodpověděl na
Rancher wrote:
Hele, to je kloub z Wartbuga? Cos musel udělat, abys ho použil?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Thu Jan 19, 2017 3:25 pm
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

A Janpol mi zese neodpověděl na
Rancher wrote:
Hele, to je kloub z Wartbuga? Cos musel udělat, abys ho použil?

Počkej šest let a bude další příspěvek Laughing
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Janpol
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Nov 14, 2012
Posts: 12
Location: Praha 4
PostPosted: Wed Feb 08, 2017 12:04 pm
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

Omlouvám se, ale vzhledem k tomu, že se příliš neorientuji ve zdejším systému, myslím si, že bych měl odpovědět "Rancherovi" na otázku "Hele, to je kloub z Wartbuga? Cos musel udělat, abys ho použil?"
Upřímně, nevím, dostal jsem podvozek údajně z vozu Aero Minor a postupně součásti sundavám, čistím a předělávám na upravený, zkrácený podvozek. Zda jsou to klouby z Wartburga, nevím a nezjistím, neboť ten pán, který mi vše prodal, je již v minorském nebi. Tak nevím, zda jsem vás, Ranchere, uspokojil, jsem jen chabě poučený diletant, kterému se stará auta líbí.
Back to top
View user's profile
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Wed Feb 08, 2017 3:28 pm
Post subject: Re: Vazelína v pohonných kloubech

Janpole, děkuji za odpověď. malinko jsem ji čekal, ten kloub neníé z Minora. Ale právě, že to přizpůsobení něco vyžaduje, jsem se ptal.
Nic si z toho nedělej, jestli to není originál Minor, aspoň Ti to nebude dělat potíže Razz
Zvenku to nikdo nepozná.

Abych se vrátil ke Tvému dotazu.
Jak budeš plnit tu manžetu tukem?

Připomínám, že vlastně jsou jen dva oficiální a pohodlné způsoby a to maznicí:
a) v náboji štítu
b) v manžetě.

To b) se dá udělat i z té Tvojí manžety a pro to a) bys musel už mít výše komentovaný litinový náboj.

Bez maznice by údržba, tj. plnění a doplňování, byla velmi pofiderní.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Podvozek
Page 1 of 1
All times are GMT + 1 Hour



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy