Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Podvozek › Klouby ramen

Klouby ramen
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Go to page Previous  1, 2, 3
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Podvozek

View previous topic :: View next topic  
Author Message
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Dec 26, 2014
Posts: 362
Location: Brno
PostPosted: Mon Feb 20, 2017 9:03 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Ten velký se mi líbí. Jinak jsem dostal informaci jak vyzrát na opotřebovaný čep. Jedná se o částečné řešení které uvedu a jenž může mít 30% do plusu či 30% do záporu, to jest čepy nechat nachromovat snad tvrdochromem.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Mon Feb 20, 2017 10:18 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Ten veliký je Tvůj

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Tue Feb 21, 2017 7:48 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Zdravím mesersmite. Nejsem až takový znalec od fochu Smile ale obával bych se otěruvzdornosti tvrdochromu na třecích plochách. Respektive aby nedošlo k možnému odtržení galvanicky nanesené vrstvy z původního materiálu. Stejně ale platí že i nanesený tvrdochrom se musí do kulového tvaru přebrousit. Pokud máš technologii na broušení kulové plochy (konkrétního tvaru), tak proč raději nezvolit stndardní postup, tedy nechat na NCčku vyrobit plotovar, nacementovat, zakalit a vybrousit? Ono by to nakonec vyšlo i levněji. Co se týká kulového sedla horního čepu, nebo dolního sedla čepu ramene, tam by stačilo díru oravit prohloubením kulovou frézou, s tím že se může opravit i horní miska s kulovým sedlem a na závěr se vymezí širší vymezovací podložkou. Umím si představit že se nechá vyrobit na míru půlkulová fréza, ale popravdě nevím kde by mi kdo obrousil kulovou plochu čepu Sad
Back to top
View user's profile Photo Gallery
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Dec 26, 2014
Posts: 362
Location: Brno
PostPosted: Tue Feb 21, 2017 8:08 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Děkuji za velice odborné pojednání, od fochu nejsem jen jsem napsal jednu možnost která mi byla sdělena lidmi od fochu. To vymezení širší vymezovací podložkou se mi líbí také.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Wed Feb 22, 2017 5:29 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

To nebyla narážka na Tebe, ale na mě. Vnímám se jako takové strojařské nedochůdče Smile . Tvrdochrom se používá sice na pracovní plochy kluzáků tlumičů, ale tam jsou namáhané úplně jinak (klouže po nich gufero a kluzná vložka), než v pouzdru kulového čepu. Ty máš možnost broušení kulových ploch? To vymezení platí pochopitelně pro opravené sedlo kuláku. Netuším kolik stojí individuální výroba výroba půlkulové frézy, ono to pár tisíc koštne. Ovšem oprava by to byla jak se patří Smile . V kombinaci s výrobou náhradního kuláku by to bylo jak by to vyjelo z Rudého Letova Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Dec 26, 2014
Posts: 362
Location: Brno
PostPosted: Wed Feb 22, 2017 7:57 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Zapřemýšlí o tom. Na druhou stranu si říkám že někdo přece musí mít díly které se vyrobily jako náhradní tj. nové. A žádnou frézu na obrábění nemám ani nic podobného.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Wed Feb 22, 2017 9:49 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Zrovna jsem o tom diskutoval s čezetou, pokud se složí dostatečný počet lidí, půlkulová fréza se dá nechat vyrobit. Obrobení je pak řešitelné kdekoli, když existuje fréza. Ale nejprve je třeba vyřešit obrábění kulového čepu. Ale podle diskuse s Čezetou i to by nakonec šlo vyřešit. Je to jen otázka ceny. Na druhou stranu ta rovná jízda v pruhu za to podle mě stojí o přemejšlení...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Thu Feb 23, 2017 12:10 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Z rad starých minoráků" wrote:

Malou vůli můžeme vymezit vložením planžety pod zajišťovací pojistku čepu. K vysunutí čepů z kónusů je zapotřebí stahovák, neodborně se vyrážejí. Velmi těžko se vyjímá spodní miska z pouzdra kyvného ramene. Jeden ze způsobů, jak misku vysunout je, že do pouzdra ramene vyvrtáme dva otvory 3 - 4 mm v 0 a pomocí jednoho nebo dvou kolíčků misku pomalu vyrážíme.
Někdy, jsou-li ramena vyjmuta, se podaří poklepem misku vysunout. Neklepejte však o tvrdé předměty, mohla by se narazit drážka pro zajišťovací kroužek /segrovku/.
Náhrada čepu z jiného vozu bez úpravy není, po úpravě se dají použít čepy z TATRY 805 /zbroušení misek a úprava kónusu a závitu čepu/.

Takže kromě planžety žádná pomoc.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 590
Location: Horní Počaply
PostPosted: Thu Feb 23, 2017 8:11 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Další možná pomoc, tedy pokud je čep alespoň trošku kulatý a miska vymletá pravidelně, je do spodní strany ramene vyvrtat rovnoměrně po obvodu tři dírky, vyrobit do nich závity a našroubovat "červíky". Získá se tak možnost dotahovat spodní pouzdro dle potřeby. A nemusíte pilovat tisíc různě tlustejch příložek. Smile
Ideálně ješte ve středu doplnit mazničkou.
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Thu Feb 23, 2017 8:14 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Jo to mám na svém minoru akorát jen dvě díry je to dobrý.
Ty maznice tam jsou standardně nebo se ne?
Back to top
View user's profile Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 590
Location: Horní Počaply
PostPosted: Thu Feb 23, 2017 8:24 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Standardně tam nikde nejsou kreslený a mám několik ramen kde maznice opravdu nejsou. Vypadá to na vynucenou provozní úpravu. Dvě dírky stačej na vytlačení misky z ramene. Tři jsou lepší a to i pro rovnoměrnější rozložení (menšího) tlaku na "červíky".
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Thu Feb 23, 2017 9:00 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Mám katalog KND 1948 a maznice tam je.



maznice.jpg
 Description:
KND 1948
 Filesize:  81.72 KB
 Viewed:  173 Time(s)

maznice.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Thu Feb 23, 2017 10:56 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Čmelda (1949) tam má mazavky.
V novejch ramenech, co maj ještě na drátku cedulku z Mototechny, je dírka na mazavku taky.
BTW: Takovej zvědavej Rapiďák kolem krouží a neporadí Very Happy



mazavka.jpg
 Description:
 Filesize:  119.32 KB
 Viewed:  165 Time(s)

mazavka.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Podvozek
Page 3 of 3
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy