|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
zaslapanyminor MINORISTA


Založen: Čvc 09, 2012 Příspěvky: 28 Bydliště: Nový Knín
|
Zaslal: Pá Led 25, 2013 7:11 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Díky za info, čili se do toho můžu pustit. Ty závodní verze měli tuším trochu jiný blok.
_________________ 0
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
aerominor ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012 Příspěvky: 569 Bydliště: Horní Počaply
|
Zaslal: Pá Led 25, 2013 7:14 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Následně ano, právě proto, že zeslabení bylo na hranici únosnosti a motory měly malou životnost.
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Miravanhostin ZASL. MIN.


Založen: Říj 18, 2013 Příspěvky: 58 Bydliště: Hostín
|
Zaslal: Po Úno 02, 2015 3:52 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Ahoj chlapci, chci se zeptat zda existují již nové informace ohledně vrtání bloku na minora nebo nové zkušenosti, kolik výbrusů vlastně vydrží?
Já jsem nyní na dvanáctém ale ještě jsem ho nenastartoval, tedy 73mm.
Díky
_________________ Já nevím co s tím, já se z toho asi zblázním.
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chong ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012 Příspěvky: 437
|
Zaslal: Ne Říj 22, 2017 10:45 am Předmět: Re: GO motoru |
|
Ahoj, došlo i na renovaci spojky a spojkové lamely. Přikládám foto použitého materiálu plechové části lamely. Dost mě překvapila nekvalita použitého materiálu připomínající spíše nějaký odkrojek konce válcovaného plechu. no, on to spíš asi i bude  . Neříkám že se to musí týkat lamely, ale děláme na motoru kde se nachází spousta značek FJ, nepochybně tedy vyrobených v Jawě.
Popis: |
|
Velikost souboru: |
166.73 KB |
Čteno: |
123 krát |

|
Popis: |
|
Velikost souboru: |
160.58 KB |
Čteno: |
120 krát |

|
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rancher ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012 Příspěvky: 2455 Bydliště: Brno
|
Zaslal: Ne Říj 22, 2017 12:38 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Chtěl jsem se podívat na makrosnímky mých syslátů, našel jednu spojku a vona má jinak dírky!
Znamená to, že byly dva rastry? Nechce se mi rozdělávat to naprosto OK obložení, abych zjistil, co je pod tím.
Mám dojem, že pro ten dvoudírkový rastr se to "moje" obložení jen pootočí a může se nýtovat...
Jinak ta muchláž podkladu je opravdu zajímavá ukázka odvalku...
Popis: |
|
Velikost souboru: |
195.82 KB |
Čteno: |
106 krát |

|
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chong ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012 Příspěvky: 437
|
Zaslal: Po Říj 23, 2017 1:16 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Mám doma stejné lamely. Střídají se (celkem 12) dirky s odsazením na hlavu nýtu s velkou dírou. Logicky z toho vyvozuji že by měly být vůči sobě lamely (každé strany) posunuty o dirku. tedy že se nenýtují obě lamely skrzevá plech k sobě, ale vždy lamela k plechu, přičemž druhá lamela na tom místě má onu velkou díru. Je to vhodné proto, že se eliminuje roziko poškození lamely lisovaným koncem nýtu. No a teď k Tvojí lamelspojce. Protože jsou lamely snýtované k sobě a velké díry jdou proti sobě, asi s ohledem na nepochopení původní autor převrtal další sadu 6ti děr do plechového kotouče lamelspojky. Zřejmě Tím posunutím chtěl skrýt skutečnost že by pak na nahlížejícího koukaly z neonýtovaných pozic v plechu díry :). Já osobně v tom ale vidím dvě rizika. Za prvé, protože je obtížné odhadnout sílu zanýtování, může dojít k zbytečnému riziku poškození lamely ze strany roznýtovávání nýtu, také na té straně by byla potom vhodná podložka na roznesení tlaku v ploše, tak jak je to u hlavy nýtu. Za druhé ale jako zbytečné a nesmyslné riziko vnímám že zářezy z krajů kotouče (jsou patrné pohledem do velkých, neosazených děr) vychází pod velké díry. Umím si živě představit že "drnčením plechů" dochází k cyklické únavě lamely v jejím největším zeslabení . Proto soudruzi z Motorletu toto místo přeběhli plným materiálem lamely a volili dvě dirky vedle sebe  . No ale popravdě... prasáren v různých motorech apřevodovkách jsem viděl už tolik že bych tento způsob hodnotil nejvýše trojkou za umělecké ztvárnění
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chong ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012 Příspěvky: 437
|
Zaslal: Po Říj 23, 2017 1:19 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Jo k těm mým lamelám.. překvapilo mi na nich bravurní vyražení "ČKD". Možná i nafotím..
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rancher ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012 Příspěvky: 2455 Bydliště: Brno
|
Zaslal: Út Říj 24, 2017 11:12 am Předmět: Re: GO motoru |
|
To ČKD může mít podklad v prostém faktu, že ve Vysočanech pro Minory makala lisovna, kterou vedl pan Kejval. Ta pak skončila pod Pragou a p. Kejval s ní do Pragy přešel.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
cezeta ZASL. MIN.


Založen: Bře 09, 2012 Příspěvky: 103 Bydliště: PRG
|
Zaslal: St Lis 08, 2017 3:43 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Chlapci, kterým to jezdí 
Můžete mi napsat jakej klínovej řemen používáte na pohon dynama?
Zkoušel jsem to dohledat, ale nikde jsem nic nenašel.
_________________ 0
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rancher ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012 Příspěvky: 2455 Bydliště: Brno
|
Zaslal: St Lis 08, 2017 8:58 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Protože nejezdím, nemůžu ti napsat, že to má být 13 x 860.
Povidal Radek.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
stanislav MINORISTA


Založen: Říj 07, 2012 Příspěvky: 16 Bydliště: ČR
|
Zaslal: Čt Lis 09, 2017 8:38 am Předmět: Re: GO motoru |
|
Já jsem namontoval Bosch AVX 10*864 La.Mám jej 6 let a za tu dobu nebylo ho potřeba napínat,ale upozorňuji,že se jedna o řezaný řemen.Mám dole i nahoře originalní řemenice.
_________________ 0
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
cezeta ZASL. MIN.


Založen: Bře 09, 2012 Příspěvky: 103 Bydliště: PRG
|
Zaslal: Čt Lis 09, 2017 6:15 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Super, díky chlapci.
Právě že jsem našel řemen a označení nebylo moc čitelný.
Všechny klíňáky co jsem měl doma byly moc dlouhý.
Origo řemenice jsou jasná volba.
_________________ 0
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rancher ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012 Příspěvky: 2455 Bydliště: Brno
|
Zaslal: So Lis 11, 2017 8:23 am Předmět: Re: GO motoru |
|
Jen přidám moudro ze Zpravodaje Minor klubu
: |
Řemenička dynama, zvláště při namontování nového řemenu se často uvolňuje. Nezapomeňte důkladně dotáhnout matku a ostrým úderem na klíč matku zaseknout. Řemen nemá být nikdy příliš napnutý, trpí krajní ložisko a dochází právě k nemile havárii řemeničky při jízdě. Vložením určitého počtu podložek, do řemeničky rozšíříte její drážku a řemen se uvolní. Po jeho vytažení podložky postupně vyjímáme, abychom řemen opět vypnuli.
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tonda MINORISTA


Založen: Říj 31, 2017 Příspěvky: 24 Bydliště: Zlín
|
Zaslal: So Led 13, 2018 12:34 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Ahojte minorníci.
Doporučíte mi někdo šikovného člověka na generálku motoru? Slušného, spolehlivého a nejlíp někoho z moravy. Měl jsem domluveneho pána co dělá opravy starych motorek, ale na minora si z nějakého důvodu netroufá.
Děkuji!
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tonda MINORISTA


Založen: Říj 31, 2017 Příspěvky: 24 Bydliště: Zlín
|
Zaslal: So Led 13, 2018 1:41 pm Předmět: Re: GO motoru |
|
Ahojte minorníci.
Doporučíte mi někdo šikovného člověka na generálku motoru? Slušného, spolehlivého a nejlíp někoho z moravy. Měl jsem domluveneho pána co dělá opravy starych motorek, ale na minora si z nějakého důvodu netroufá.
Děkuji!
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
|