Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Zdeněk
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 162

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 29
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
REZERVACE
PRO DOTISK I.Q 2019

_TOGGLE
Nesháníte?

Forum › Technika › Motor a převodovka › Zapalování
Zapalování
... k tomu volant a oba jeho konce
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Motor a převodovka

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vaclav-vwq
minorista
minorista


Založen: Pro 10, 2018
Příspěvky: 8
Bydliště: Milevsko
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 7:14 am
Předmět: Re: Zapalování

Výkres regulace zapalování. Upravené vedení dříků pro otáčení.



zapalování.jpg
 Popis:
Ramínko regulace
 Velikost souboru:  98.12 KB
 Čteno:  39 krát

zapalování.jpg


_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
vaclav-vwq
minorista
minorista


Založen: Pro 10, 2018
Příspěvky: 8
Bydliště: Milevsko
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 7:28 am
Předmět: Re: Zapalování

Sestava s vačkou



podlozka.jpg
 Popis:
Zajišťovací podložka
 Velikost souboru:  43.27 KB
 Čteno:  20 krát

podlozka.jpg


regulace.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  142.73 KB
 Čteno:  32 krát

regulace.jpg


_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
vaclav-vwq
minorista
minorista


Založen: Pro 10, 2018
Příspěvky: 8
Bydliště: Milevsko
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 8:24 am
Předmět: Re: Zapalování

Omlouvám se za obrácený směr, jak jsou ramínka namodelována. To ale hned každý pozná :o))))

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2455
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 9:01 am
Předmět: Re: Zapalování

Krásná práce! Koukám, že se pohybuješ ve svém oboru.
S pružinkami ses vyrovnal jak?

Já jsem se s dalšími kolegy pustil do varianty elektronické. Moje konstrukční tápání a realizované řešení Chonga s Cezetou jsou na minory.cz/index.php?na...menty#4405 a okolo.
Je tam i tenhle obrázek naaranžované celé sestavy mého konečného konstrukčního řešení včetně Hallovy sondy.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
vaclav-vwq
minorista
minorista


Založen: Pro 10, 2018
Příspěvky: 8
Bydliště: Milevsko
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 9:41 am
Předmět: Re: Zapalování

Ono to elektronické bude asi nejlepší :o)) Jak nejsou všechny spoje dokonalé, docela se motor hádá. Vypeklo mě spojení kondenzátorů na těleso zapalování.
Jak řešíte ten proměnný předstih?

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
vaclav-vwq
minorista
minorista


Založen: Pro 10, 2018
Příspěvky: 8
Bydliště: Milevsko
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 9:57 am
Předmět: Re: Zapalování

IMF zapalování s programováním předstihu.
Mám na motocyklu jawa 175/356.



zapalování.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  90.17 KB
 Čteno:  31 krát

zapalování.jpg


_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
vaclav-vwq
minorista
minorista


Založen: Pro 10, 2018
Příspěvky: 8
Bydliště: Milevsko
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 10:19 am
Předmět: Re: Zapalování

Pružiny jsem sehnal na :
www.pruzinycermak.cz

Nejlepší je asi ta spodní v rámečku.
Bohužel se mi nedochoval originál pružiny.Odvozuji jen z fotek.
Vlastně všechny zapalování jsem našel rozbité a bez regulátoru. Podle literatury se mi povedlo najít jaký předstih v max. otáčkách a tak obnovit tvary regulačních ramínek. Nevím jaká byla poslední varianta regulace zapalování ale to co mám má dvě chyby. Je problém s dotažením matice na řemenici a žádné její zajištění. Regulační ramínka jsou slabá a za čas musí následovat jejich uvolnění a vyklonění se k pružinkám. Proto jsem udělal jejich jiné vedení na otočném čepu. Předpokládám že to je hlavní příčina proč je většina zapalování bez regulace.



pružina.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  76.19 KB
 Čteno:  12 krát

pružina.jpg


_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2455
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 2:47 pm
Předmět: Re: Zapalování

vaclav-vwq :
Ono to elektronické bude asi nejlepší :o)) Jak nejsou všechny spoje dokonalé, docela se motor hádá. Vypeklo mě spojení kondenzátorů na těleso zapalování.
Jak řešíte ten proměnný předstih?
Chong to CDIčko FURT vylepšuje, snad odpoví sám. Já jsem se spokojil s verzí, která má naprogamované dvě křivky. Jednu pro LE MANS a druhou pro GROSSGLOCKNER Posměch Přijedeš pod kopec, CVAK, a hurá do kopce... Přijedeš na Le Mans, CVAK a 24 hodin se motor nezastaví Ščástnééé

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 689
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: Út Pro 11, 2018 7:51 pm
Předmět: Re: Zapalování

Pokud jde o pružiny tak mám originál aspoň si to myslím, ale jinak funkční.
Jestli máš zájem tak se to dá poměřit. Rozpačitý



zapalování pružinky.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  253 KB
 Čteno:  24 krát

zapalování pružinky.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 437

OdeslatZaslal: Čt Pro 13, 2018 4:36 pm
Předmět: Re: Zapalování

Zdravím... no já bych ty křivky moc nepřeceňoval. Podle mě slouží pouze ke zkulturnění motoru v nízkých otáčkách. Tedy aby se to dobře startovalo, hádalo co nejmíň a zvětšil se krouťák či výkon v nízkých otáčkách (ikdyž asi tak o mikrokoňskou jednotku). Počítám že od 1500rpm už to nemá žádný vliv (proto taky minor 1 má stejný výkon při totožných otáčkách). Tedy křivka pro Grossglockner či Le Mann je vlastně jedno, protože tam ten motor pofičí furt plnej knedlík, kdy jsou "odstředivé vačky" nadoraz :). Nemyslím proto že by těch křivek mělo být vícero. Bude stačit najít jednu nejoptimálnější.. ale jsme tu u dvoutaktů, takže co bude vyhovovat jednomu, nemusí vyhovovat druhému, protože záleží na spoustě parametrů jak se kterej motor povedl, jak má kterej motor odlišnou či ucpanou vejfuckovou soustavu, jak dobře a v jakých režimech podává karbec, jestli je Jikov, nebo solex, jak zrovna funguje vzduchovej filtr, jakej si kdo zvolí předstih z doporučených hodnot, jakej kdo má poměr oleje v benzínu atd... Tedy za mě, mě bude stačit křivka aby se to "dole" nehádalo a mělo kultivovanej zvuk. Víc od toho nečekám Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2455
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Pro 13, 2018 4:54 pm
Předmět: Re: Zapalování

JJ, dík, že ses ozval. Schválně jsem Ti trošku nahrál. Už jsme to probírali dostkrát. Tech 1500 ot/min se opravdu jeví jako "odsud už je mi všechno jedno".
Ta empirie konečného předstihu pro GROSSGLOCKNER vs. LEMANS mne fakt zajímá, jak se to projeví v provozu.
Už abych něco PROVOZOVAL Posměch

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 437

OdeslatZaslal: Pá Pro 14, 2018 9:47 pm
Předmět: Re: Zapalování

Ta poslední verze, co má doma Čezeta už normálně křivku umí. Ale protože se teď věnuju roky zanedbávaným motorkám, tak minor u Čezety odpočívá a ani na motorové zkoušky nedošlo. Ale posun tam vidím, konečně jsem Čezetu dokopal jít k čalouníkovi. Už je ve výrobě střechovice a čalounění auta. Sedačky si ještě počkají. Jsem zvědavej jak veliká darda to bude... no ale známe řemeslníky.. v srpnu.. "stavte se kluci v listopadu".. v listopadu... "kluci, ale nebude to dřív jak v lednu". Tak uvidíme, protože dokud není čalounění auta, tak není ani zasklení...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Motor a převodovka
Strana 3 z 3
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy