Aero Minor II 1946 - 1951
Toggle Content
User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: minor15
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 165

People Online:
Members: 0
Visitors: 30
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁVKA

Toggle Content
Nesháníte?

Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Zapalování

Zapalování
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page Previous  1, 2, 3
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
vaclav-vwq
minorista
minorista

Offline Offline
Joined: Dec 10, 2018
Posts: 8
Location: Milevsko
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 8:14 am
Post subject: Re: Zapalování

Výkres regulace zapalování. Upravené vedení dříků pro otáčení.



zapalování.jpg
 Description:
Ramínko regulace
 Filesize:  98.12 KB
 Viewed:  53 Time(s)

zapalování.jpg


_________________
0
Back to top
View user's profile
vaclav-vwq
minorista
minorista

Offline Offline
Joined: Dec 10, 2018
Posts: 8
Location: Milevsko
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 8:28 am
Post subject: Re: Zapalování

Sestava s vačkou



podlozka.jpg
 Description:
Zajišťovací podložka
 Filesize:  43.27 KB
 Viewed:  37 Time(s)

podlozka.jpg


regulace.jpg
 Description:
 Filesize:  142.73 KB
 Viewed:  52 Time(s)

regulace.jpg


_________________
0
Back to top
View user's profile
vaclav-vwq
minorista
minorista

Offline Offline
Joined: Dec 10, 2018
Posts: 8
Location: Milevsko
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 9:24 am
Post subject: Re: Zapalování

Omlouvám se za obrácený směr, jak jsou ramínka namodelována. To ale hned každý pozná :o))))

_________________
0
Back to top
View user's profile
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2467
Location: Brno
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 10:01 am
Post subject: Re: Zapalování

Krásná práce! Koukám, že se pohybuješ ve svém oboru.
S pružinkami ses vyrovnal jak?

Já jsem se s dalšími kolegy pustil do varianty elektronické. Moje konstrukční tápání a realizované řešení Chonga s Cezetou jsou na minory.cz/index.php?na...menty#4405 a okolo.
Je tam i tenhle obrázek naaranžované celé sestavy mého konečného konstrukčního řešení včetně Hallovy sondy.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
vaclav-vwq
minorista
minorista

Offline Offline
Joined: Dec 10, 2018
Posts: 8
Location: Milevsko
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 10:41 am
Post subject: Re: Zapalování

Ono to elektronické bude asi nejlepší :o)) Jak nejsou všechny spoje dokonalé, docela se motor hádá. Vypeklo mě spojení kondenzátorů na těleso zapalování.
Jak řešíte ten proměnný předstih?

_________________
0
Back to top
View user's profile
vaclav-vwq
minorista
minorista

Offline Offline
Joined: Dec 10, 2018
Posts: 8
Location: Milevsko
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 10:57 am
Post subject: Re: Zapalování

IMF zapalování s programováním předstihu.
Mám na motocyklu jawa 175/356.



zapalování.jpg
 Description:
 Filesize:  90.17 KB
 Viewed:  46 Time(s)

zapalování.jpg


_________________
0
Back to top
View user's profile
vaclav-vwq
minorista
minorista

Offline Offline
Joined: Dec 10, 2018
Posts: 8
Location: Milevsko
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 11:19 am
Post subject: Re: Zapalování

Pružiny jsem sehnal na :
www.pruzinycermak.cz

Nejlepší je asi ta spodní v rámečku.
Bohužel se mi nedochoval originál pružiny.Odvozuji jen z fotek.
Vlastně všechny zapalování jsem našel rozbité a bez regulátoru. Podle literatury se mi povedlo najít jaký předstih v max. otáčkách a tak obnovit tvary regulačních ramínek. Nevím jaká byla poslední varianta regulace zapalování ale to co mám má dvě chyby. Je problém s dotažením matice na řemenici a žádné její zajištění. Regulační ramínka jsou slabá a za čas musí následovat jejich uvolnění a vyklonění se k pružinkám. Proto jsem udělal jejich jiné vedení na otočném čepu. Předpokládám že to je hlavní příčina proč je většina zapalování bez regulace.



pružina.jpg
 Description:
 Filesize:  76.19 KB
 Viewed:  30 Time(s)

pružina.jpg


_________________
0
Back to top
View user's profile
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2467
Location: Brno
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 3:47 pm
Post subject: Re: Zapalování

vaclav-vwq wrote:
Ono to elektronické bude asi nejlepší :o)) Jak nejsou všechny spoje dokonalé, docela se motor hádá. Vypeklo mě spojení kondenzátorů na těleso zapalování.
Jak řešíte ten proměnný předstih?
Chong to CDIčko FURT vylepšuje, snad odpoví sám. Já jsem se spokojil s verzí, která má naprogamované dvě křivky. Jednu pro LE MANS a druhou pro GROSSGLOCKNER Razz Přijedeš pod kopec, CVAK, a hurá do kopce... Přijedeš na Le Mans, CVAK a 24 hodin se motor nezastaví Very Happy

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 690
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 8:51 pm
Post subject: Re: Zapalování

Pokud jde o pružiny tak mám originál aspoň si to myslím, ale jinak funkční.
Jestli máš zájem tak se to dá poměřit. Embarassed



zapalování pružinky.jpg
 Description:
 Filesize:  253 KB
 Viewed:  41 Time(s)

zapalování pružinky.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 438

PostPosted: Thu Dec 13, 2018 5:36 pm
Post subject: Re: Zapalování

Zdravím... no já bych ty křivky moc nepřeceňoval. Podle mě slouží pouze ke zkulturnění motoru v nízkých otáčkách. Tedy aby se to dobře startovalo, hádalo co nejmíň a zvětšil se krouťák či výkon v nízkých otáčkách (ikdyž asi tak o mikrokoňskou jednotku). Počítám že od 1500rpm už to nemá žádný vliv (proto taky minor 1 má stejný výkon při totožných otáčkách). Tedy křivka pro Grossglockner či Le Mann je vlastně jedno, protože tam ten motor pofičí furt plnej knedlík, kdy jsou "odstředivé vačky" nadoraz :). Nemyslím proto že by těch křivek mělo být vícero. Bude stačit najít jednu nejoptimálnější.. ale jsme tu u dvoutaktů, takže co bude vyhovovat jednomu, nemusí vyhovovat druhému, protože záleží na spoustě parametrů jak se kterej motor povedl, jak má kterej motor odlišnou či ucpanou vejfuckovou soustavu, jak dobře a v jakých režimech podává karbec, jestli je Jikov, nebo solex, jak zrovna funguje vzduchovej filtr, jakej si kdo zvolí předstih z doporučených hodnot, jakej kdo má poměr oleje v benzínu atd... Tedy za mě, mě bude stačit křivka aby se to "dole" nehádalo a mělo kultivovanej zvuk. Víc od toho nečekám Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2467
Location: Brno
PostPosted: Thu Dec 13, 2018 5:54 pm
Post subject: Re: Zapalování

JJ, dík, že ses ozval. Schválně jsem Ti trošku nahrál. Už jsme to probírali dostkrát. Tech 1500 ot/min se opravdu jeví jako "odsud už je mi všechno jedno".
Ta empirie konečného předstihu pro GROSSGLOCKNER vs. LEMANS mne fakt zajímá, jak se to projeví v provozu.
Už abych něco PROVOZOVAL Razz

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 438

PostPosted: Fri Dec 14, 2018 10:47 pm
Post subject: Re: Zapalování

Ta poslední verze, co má doma Čezeta už normálně křivku umí. Ale protože se teď věnuju roky zanedbávaným motorkám, tak minor u Čezety odpočívá a ani na motorové zkoušky nedošlo. Ale posun tam vidím, konečně jsem Čezetu dokopal jít k čalouníkovi. Už je ve výrobě střechovice a čalounění auta. Sedačky si ještě počkají. Jsem zvědavej jak veliká darda to bude... no ale známe řemeslníky.. v srpnu.. "stavte se kluci v listopadu".. v listopadu... "kluci, ale nebude to dřív jak v lednu". Tak uvidíme, protože dokud není čalounění auta, tak není ani zasklení...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 3 of 3
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy