Aero Minor II 1946 - 1951
Toggle Content
User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: MartinOumrt
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 166

People Online:
Members: 0
Visitors: 22
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁVKA

Toggle Content
Nesháníte?

Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Závady motoru

Závady motoru
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page 1, 2  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Radek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 08, 2012
Posts: 54
Location: Holice
PostPosted: Mon May 07, 2018 5:11 am
Post subject: Závady motoru

Trápí mě jedna věc u motoru. Usazuje se mě v klikové skříni zbytky benzínu a
oleje. V praxi to je tak, najedu cca 30 km.a po
nějakém čase začne sáknout ze spodu motoru černá kapalina. Šrouby povolím (mám karter s vypoštěcíma šroubama) a vyteče
černý mastný humus směse benzínu. Taky jsem nemohl nastartovat a závada byla tatáž. Myslel jsem,že to dělá karburace (používám Jikovy) a tak jsem osadil jiný, ale stejně se to děje.

Prosím ,zda by někdo komu se to taky stalo neporadil a kde je chyba.Děkuji.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2521
Location: Brno
PostPosted: Mon May 07, 2018 6:44 am
Post subject: Re: Závady motoru

Věřím, že praktici dvoutaktů něco vymyslí.
Já, jako více teoretik, jsem si vzpomněl na jeden zdroj mouder o Minorovi a to je Věstník Minor klubu. Tam se píše:
Quote::
Dokonalý chod motoru je závislý na dobrém utěsnění skříně, tudíž i všech ucpávkách klikové hřídele. Porušením některá snižuje se výkon motoru i jeho nastavování, špatná ucpávko se pozná, že propouští benzínovou směs a na zbylý olej se nanáší prach a nečistota. To je zjevné u přední ucpávky, u zadní se porušení projevuje odkapáváním směsi spodním otvorem ve spojková skříni. Střední není na porušení choulostivé a velmi těžko se toto bezpečně zjišťuje, zvláště kde nejsou ve skříni motoru výpustní šrouby. Zkouší se zpravidla naplněním jedné komory benzínem a vyjmutím výpustného šroubu u druhé zjišťujeme těsnost.
Takže se mi z toho teoreticky vyloupla netěsnost středního labyrintu. Sad

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 713
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Mon May 07, 2018 6:50 am
Post subject: Re: Závady motoru

Vladimíre lépe jsi to popsat nemohl na teoretika je to výborný.
Já bych se ubíral tímto směrem. Věstník Minor klubu je supr taky z něj čerpám informace.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 451

PostPosted: Mon May 07, 2018 5:59 pm
Post subject: Re: Závady motoru

Ahoj Radku, no co popisuješ vypadá na zbytky oleje benzínu a karbonu. Obvykle se nějaké množství oleje v klikovém prostoru nahromadí, ale ne tak aby tam to množství vzrůstalo. Dokonce ani karbon v klikovce není nic vyjímečného, ale tady se bavíme jen o takovém hooodně lehkém zakouření. Mě to vychází na příliš bohatou směs. Napovídá tomu barva zbytků, protože černá znamená že je v té směsce hodně karbonu (nedokonale spálené směsi paliva), plus to že se to dole hromadí. Tedy snad lépe seřídit hladinu v plovákovce (mohlo by dojít k přetékání hladiny v náklonu díky vysoké hladině v plovákovce a stékání do motoru sáním) a zkontrolovat natryskování. Na druhou stranu neznamená že když na trysce je nějaké číslo že to je pravda. Riziko pilníkových a vrtákových tuningářů trysek za dobu života auta je poměrně vysoká. Také může hromadění paliva být známkou zhoršené průchodnosti výfukové soustavy, kdy klade odpor výplachu spalovacího prostoru a tím zůstane zbytková směs ve spalováku a přebytky se můžou hromadit dole. Nevím zda jsi dělal výbrus a jak jsi renovoval výfukovou soustavu. Pokud jsi dělal výbrus, nemáš na výběr a stejně musíš směs nastavit jako bohatou, plus zvýšené maštění benzínu. Ale jak špatné seřízení Jikovu, nebo zhoršené odvádění spalin se dost pozná na výkonu motoru. A to jsi nepsal...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Radek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 08, 2012
Posts: 54
Location: Holice
PostPosted: Tue May 08, 2018 5:19 am
Post subject: Re: Závady motoru

Výfuk je původní a čistil jsem ho vypálením a vyklepáním.

Všechny karburace Jikov co mám jsou osazena shodnýma tryskama i když
menšíma než jsou udávaná v tabulce v knize, ale na toto osazení původní
majitel jezdil.

Motor je v původním stavu, jen výměna hlavy a kosmetické upravy.
Bohužel je to delší dobu co jsem to dělal a už nevím zda jsem měnil gufera.

Výkon motoru beru jako normální, když vyjíždím z domu jedu tak 3 km do kopce a vyjedu to na 3 rychlost.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 451

PostPosted: Tue May 08, 2018 7:46 am
Post subject: Re: Závady motoru

Pokud je výkon motoru odhadem v pořádku, tak bude výfuk v ucházejícím stavu. Nicméně si neumím moc představit jak vyčistit výfuk vypálením. Vyráběli jsme repliku a je dost složitý než aby se dal vypálit. Myslím že bez rozebrání se efektivně vyčistit nedá. Na druhou stranu je už jen o málo pracnější vyrobit jeho repliku. Když se použijí původní přepážky a obal, tak ten zbytek je triviální. Tím ale nechci říkat že máš repliku vyrábět. Spíš se vrátím k onomu hromadění oleje a karbonu. No pokud by byl motor už víc vyběhanej tak se ten karbon může dostávat ve větší míře podél pístu, takže určitě platí, že krom bohaté směsi, tak nejvíce záleží na těsnosti pístu ve vztahu k množství karbonu u kliky. Viděl jsem kliku černou jak bota, ale to byl motor (jawí) totálně vylítanej. S guferama to nemá co dělat. Gufero funguje i totálně tvrdé, usmrtí ho obvykle vůle v přilehlém ložisku. Dřív než ztratíš spodní kompresi, tak okolo sebe dosti cintá olej s palivem. KOlik tak toho zbylého paliva s olejem v klikovém prostoru máš a po kolika najetých kilometrech?
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2521
Location: Brno
PostPosted: Tue May 08, 2018 9:07 am
Post subject: Re: Závady motoru

Jen přidám moji úvahu.
Radek píše, že po ujetí 30 km Exclamation mu začíná dole sáknout...
Nevím sice kudy sákne, ale po 30ti. Exclamation
Takže to není vzdálenost na vytvoření takového množství špatně spálené směsi, resp.tak začerněné směsi.
Mastný černý benzín vidím začerněný tím, že použitý olej stařičký karbon rozpouští. Karbon, který tam zůstal v nedělaném motoru.
Normálně by vyfučel se spalinama, ale tady prostě stéká do karteru, nebo tam kondenzuje(?)
Takže to, pokud to není střední utěsnění kliky může být tím přeplavením (jak psal Chong) a rozpouštěním usazenin v klikové skříni.
Můj osobní názor je, že motor toho má dost a minimálně bych se podíval zespodu, jak vypadá. Což je zvládnutelné.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 451

PostPosted: Tue May 08, 2018 8:03 pm
Post subject: Re: Závady motoru

No Ranchere... nepředpokládej že karbon je starého data. Pokud nedošlo k renovaci motoru, pak se jaksi podmínky původního stavu nezměnily a může vznikat v tomto případě i nyní Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2521
Location: Brno
PostPosted: Tue May 08, 2018 10:55 pm
Post subject: Re: Závady motoru

Souhlasím se vším a spíš popichuji k úvahám, ale ne s tím, že za 30 km jízdy vznikne zakarbonovaný benzín jen špatným spalováním.
Navíc tím, že steče benál přeplavením karbecu na dno ... jo, to může ... mi taky to začernění nesedí. Takže kombinuju.
Pár dvoutaktů jsem v mládí potrápil a porozebíral (ano byly to jednoválce). Celkem mám na jedné stopě nalítáno cca 60 000 Km(!)
Ale než nastalo nějaké zakarbnování, tak, i u blbě seřízeného karbecu, šlo o stovky km.
Ovšem poctivě přiznávám, že nuance provozu jsem vždy řešil mechanicky: Otevřte příručku na straně té a té a postupujte podle návodu...
Takže až tak hluboce to nevnímám.

Idea Musí to pomoci rozlousknout Radek tím, že ty okrajové podmínky upřesní.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Radek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 08, 2012
Posts: 54
Location: Holice
PostPosted: Wed May 09, 2018 7:25 pm
Post subject: Re: Závady motoru

Možná jeden postřeh, při naskočení motoru co nejdříve zatáhnout sytič.Nenechávat motor prohřívat se sytičem.Motor se tím mohl zbytečně přechlastat.
Včera jsem dělal okruh a po příjezdu kápla jen troška z karteru a to byl spíš olej. Jestli tam nedávám do bezinu moc oleje ? Někde píšou 1:25 a jinde 1:30 klonil bych se k 1:30. Míchám to stejně jako do motorky.

Minora se teprve učím ovládat, správně řadit a tak, ale jedno je jisté jak se
rozjede tak "maže" 70 na tacháku a jen si přede.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 451

PostPosted: Fri May 11, 2018 5:37 am
Post subject: Re: Závady motoru

Poměr oleje k benzínu vychází ibvykle z konstrukce motoru. Obvykle platí pravidlo, že méně oleje se dává do motoru, který má jehlová ložiska i na pístním čepu, nebo, který je mazán přímo (čerpadlem oleje zohledňují poměr oleje v závislosti na otáčkách, nebo mazající čerpadlem skrz kliku až třeba k pístním kroužkům - moderní 2T). Ovšem Minor má nahoře bronzová futra, takže bych mazal s ohledem na záběh a následně klidně snížil na 1:40. Samozřejmě se tu bavíme o kvalitním oleji, alespoň takový kterému se lidově říká "poolosyntetický". S M2T bych neopouštěl 1:33.Ale upřímně ohledně kvality bych moc neustupoval, protože na té kvalitě také záleží jak moc karbonu se usazuje ve výfuku. A ten jak víme se velmi, ale velmi obtížně čistí. Ten průsak z karterů... no flákni pod ty vypoušťáky těsnění (fíbr, hliník, nebo vyžíhanou měď) a dost možná že pak bude po problému. Ale ohlídej si barvu svíček tak po 1000km a podle toho uprav bohatost směsi. nemusíš karbonem zasírat píst ani výfuk Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2521
Location: Brno
PostPosted: Sun Feb 24, 2019 9:18 pm
Post subject: Re: Závady motoru

Nazdar pánové motoráři, praktici a koumalové.
Napsal mi ze Švédska Anders a má problémek.
píše Anders wrote:
Mám jsem problémy s volnoběhem.
Při řazení se zvýší otáčky motoru. Zkoušel jsem jiný karburátor, ale to nepomůže.
Myslím, že v regulátoru mohu mít příliš slabé pružiny, takže předstih je příliš vysoký.
Máte nějakou radu?
Jaké parametry mají mít vlastně ty pružiny?
Zeptal jsem se ho na to jak se chová motor jindy, třeba při startu a jestli si je jistý, že se mu nemůže zasekávat vačka...
píše dále Anders wrote:
Při startu motor běží pomalu a hladce. Také při jízdě na rovinkách. Problém se často objevuje, když nutím auto jet do kopce. Ale i v jiných případech. Je obtížné přeřadit rychlost , např. z 1 na 2. Pak samozřejmě trochu na jedničku zatlačím a otáčky motoru se zrychlí. Než se ustálí, tak spíš motor zhasne a auto se zastaví.
Je také slabý při nízkých otáčkách. Pomáhám tomu někdy sytičem. Vačka není uvízla, ale pružiny jsou mnohem tenčí / slabší než ty, které jsem viděl na obrázcích.
Testoval jsem na falešný vzduch stříkáním startovacího plynu kolem karburátoru při volnoběhu. Zůstává stále klidný.

Jinými slovy, fakt to vypadá na regulátor. Pružinky pro Švédsko by nebyly?
Nebo rady?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2521
Location: Brno
PostPosted: Wed Feb 27, 2019 9:09 pm
Post subject: Re: Závady motoru

Rancher wrote:
...Pružinky pro Švédsko by nebyly?
...tak mi jeden z Vás dva kousky slíbil.
Dík!

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 451

PostPosted: Tue Mar 05, 2019 8:55 am
Post subject: Re: Závady motoru

No já Ti nevím.. podle ppisu bych si nebyl úplně jistej že to dělá odstředivá regulace. Zkus švédovi poradit ať si zafixuje závažíčka (třeba drátem) a nastaví předstih podle Minora 1. Konstrukčně jsou Minor1 a Minor 2 totožné motory a jednička neměla odstředivou regulaci. Tedy i dvojka musí bez odstředivé regulace jezdit jako "jednička", tedy normálně Smile . Zajímavé je že oba motory mají stejný výkon. Možná jsem to tu už psal, ale mě z toho vyplývá že odstředivá regulace má za úkol zřejmě pouze zklidnit nízké otáčky. Tedy vlastně volnoběh a lehce i akceleraci. Ovšem bez toho se určitě dá žít i jezdit Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2521
Location: Brno
PostPosted: Tue Mar 05, 2019 2:48 pm
Post subject: Re: Závady motoru

JJ, přesně to jsem Andersovi poradil.
Teď se nám výlet do Švédska posunul na duben... tak uvidím.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 1 of 2
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy