Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Escob4r
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 163

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 20
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
REZERVACE
PRO DOTISK I.Q 2019

_TOGGLE
Nesháníte?

Forum › Lidé › Pokec › Pátrání po LeMansu
Pátrání po LeMansu
Mám potřebu si popovídat, vyjádřit názor ...prostě pokec :o)
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Pokec

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Escob4r
minorista
minorista


Založen: Bře 13, 2019
Příspěvky: 4
Bydliště: Kadaň
OdeslatZaslal: St Bře 13, 2019 8:39 am
Předmět: Re: Minor na prodej

Zdravím pánové, má někdo povědomí o Minoru se kterým startovala holandská posádka na Le Mans v roce 1950? Zajímám se z důvodu, že jsem v Holandsku našel torzo vozu (prý 32 let leží v trávě) a v tp vozu je jediný majitel a jeho jméno se shoduje se jménem jezdce startujícím na Le Mans. Díky za případné info.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Bře 13, 2019 8:54 am
Předmět: Re: Pátrání po LeMansu

Předpokládám, že myslíš autíčko s posádkou Gatsonides a
Hoogeveen, kteří v roce 1950 skončili na 21. místě.
Jde o autentické fotky, viz startovní číslo a
fr.wikipedia.org/wiki/...lit%C3%A9s



mi51_2.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  45.13 KB
 Čteno:  9 krát

mi51_2.jpg


mi51_1.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  52.64 KB
 Čteno:  11 krát

mi51_1.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Escob4r
minorista
minorista


Založen: Bře 13, 2019
Příspěvky: 4
Bydliště: Kadaň
OdeslatZaslal: Čt Bře 14, 2019 6:48 am
Předmět: Re: Pátrání po LeMansu

ahoj, ano měl by to být tento vůz. No nicméně se teď zdá, že je to všechno maličko jinak. Holanďané prý závodili prý na základě toho že českou posádku do francie nepustili. Po závodě se měl vůz vrátit do Čr. Jeden z jezdců si vůz zamiloval tak, že se obrátil na výrobce s prosbou o dokumentaci, že si vůz postaví. Ti mu vyhověli a navic mu zaslali i veškeré dily.....

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 570
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Bře 14, 2019 9:04 pm
Předmět: Re: Pátrání po LeMansu

případně by to auto mohlo vypadat takto: www.flickr.com/photos/...ua-2crGWW6



a10057104694_3f6e7e1b78_k.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  66.17 KB
 Čteno:  13 krát

a10057104694_3f6e7e1b78_k.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 10:58 am
Předmět: Re: Pátrání po LeMansu

Jo, tak tomu se říká investigace!

Nápad Popis pod obrázkem skutečně říká, že jde o řidiče Hoogenveena v Hoogeneveen-Aero Minorovi obutém v pneumatikách Vredenstein R7 se zmijovkovým profilem.

Vykřičník Takže to odpovídá té historii, že si Hoogeneveen postavil svého Minora. Vykřičník

51čka ale má v historii holandského závodničení svoje místo. Viz obrázek z výstavy k Le Mans.

Já se při hledání chytl klíčového slova a (trochu to tu zaplevelím) objevil tyhle Minorky v plném drajvu na Tulip Rallye 1949 a 1950



49-148 h.c. hoogeveen - j. v.d. blerck minor - archief tulpenrallyes.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  128.65 KB
 Čteno:  13 krát

49-148 h.c. hoogeveen - j. v.d. blerck minor - archief tulpenrallyes.jpg


50-207 p.n.a.v.d.dries-m.p.j.mauritz-p.arts minor - archief tulpenrallye.jpg
 Popis:
převzato z www.tulpenrallyehistory.com
 Velikost souboru:  269.22 KB
 Čteno:  12 krát

50-207 p.n.a.v.d.dries-m.p.j.mauritz-p.arts minor - archief tulpenrallye.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Escob4r
minorista
minorista


Založen: Bře 13, 2019
Příspěvky: 4
Bydliště: Kadaň
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 4:45 pm
Předmět: Re: Pátrání po LeMansu

konečně mám doklady v ruce a tak jsem zjistil,že to bude asi jinak než starý pán vyprávěl. Minorka byla registrována v NL již v roce 1948.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 5:07 pm
Předmět: Re: Pátrání po LeMansu

Takže záhada na pokračování Smíšek
A nejsou to doklady na které to bylo naroubováno? Tj. nejsou na tudora?

Jinak Minor se skloňuje podle vzoru pán a nikoliv podle vzoru žena Ščástnééé

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Escob4r
minorista
minorista


Založen: Bře 13, 2019
Příspěvky: 4
Bydliště: Kadaň
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 7:49 pm
Předmět: Re: Pátrání po LeMansu

jsem to skloňoval podle vzoru formulka. Posměch

Přikládám to, co je zatím k mání.



img_20190315_170150s.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  157.32 KB
 Čteno:  21 krát

img_20190315_170150s.jpg


img_20190315_181821s.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  76.35 KB
 Čteno:  12 krát

img_20190315_181821s.jpg


_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 8:55 pm
Předmět: Re: Pátrání po LeMansu

Moc se to nevyjasnilo.

Uvedu moje prvoplánové nejistoty:
- číslo z TP bylo vyrobeno v srpnu 1948. OK.
- v té době jezdil jediný závodní Minor. Jinonický kapotovaný z roku 1947, tzv. Kapka".
- Objem v TP je 615 ccm. To je na závoďák málo.
- a pak, viz:
Zkrácená citace z Knihy :
Jinonický Aero Minor Sport, vyrobený jako jediný prototyp, dosáhl svého největšího úspěchu při závodě „Tři dvanáctky“ na okruhu Montlhéry ve Francii 12 září 1948. Na podkladě slibného výsledku z Monthléry bylo ještě téhož roku rozhodnuto o stavbě dalšího prototypu sportovního Aero Minoru , určeného pro největší vytrvalostní závod světa – dvacetičyřhodinový závod v Le Mans . Poučeni zkušenostmi , rozhodli se tvůrci tohoto stroje zlepšit jízdní vlastností vozu tak, že sníží jeho hmotnost a dynamické vlastnosti stroje zlepší zvětšením zdvihového objemu motoru až k hranici limitu objemové třídy . Proto byla navržena a vyrobena nová , lehčí karosérie typu „doutník " s motorem stejným jako u sportu z Jinonic . Tento typ byl vyroben již ve dvou exemplářích.
- takže tento typ karoserie vznikl až v roce 1949,
Nápad => ty papíry jsou opravdu k běžnému tudoru
- že jde o netovární vůz, je vidět zejména na zádi bez přístupného víka.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Pokec
Strana 1 z 1
Časy uváděny v GMT + 1 hodina



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy