Aero Minor II 1946 - 1951
Toggle Content
User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: Jarek
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 167

People Online:
Members: 0
Visitors: 32
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁVKA

Toggle Content
Nesháníte?

Community Forums › Lidé › Pokec › Ježdění s Minorem obecně

Ježdění s Minorem obecně
Mám potřebu si popovídat, vyjádřit názor ...prostě pokec :o)
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Pokec

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 459

PostPosted: Wed Aug 28, 2019 9:36 am
Post subject: Ježdění s Minorem obecně

Ruku na srdce... naše stroje neprojdou jednou STK ani tak kvůli emisím, taky vlastně není zatím proč by neprošli, když nemají stanovenou emisní normu. Ale hlavně proto, že to nikomu z nás nebrzdí jak má, nefunguje ručka jak má, vedení řízení stojí za starou belu.. všechno tohle totiž má stanovené odchylky a to i na tu pitomou ručku. nedávno jsme s Čezetou montovali podvozkové skupiny a s ohledem na řešení pomocí "kotviček" musí být "vyběhání" otvorů v paknách a veškerého mechanismu stejné, jinak se rozhodí procentuální záběr ručky každého z obou kol.. a pokud vám sedne za krk poctivé STK, tak je možná dostanete na měsíc... ale pokud k tomu přičtou rozdíly brzdného účinku na každé z náprav (s ohledem na primitivní a nepřesný systém vyladění máme dost nevýhodu to rozumě seštelovat) a pak vás pošlou na natřáseč náprav a technik zahlédne jak se pěkně vlní přední náprava, kde se sečtou všechny vůle kulových čepů a vydření hřebene do těla převodky řízení, plus vytlučené zuby hřebenu a nedejbůh abyste měli čepy dolního ramene v nepěkném stavu a k tomu zaslechl klepání kulových misek zadního listového pera v (nyní po 70ti letech již) litinových eliptických sedlech. Tak vás vystřelí jak kometu... věnuje se tu někdo, krom skládání umytých dílů, také repasí aby auto mohlo bezpečně do provozu? Mě furt trápí spousty věcí kolem přední nápravy a nemám pro ně rozumné řešení, než náhradu převodky řízení za moderní a to společně se všemi kuláky a to včetně převaření (dost prasárna) dolního kuláku ramene. Jinak to tipuju na docela solidní závodnický pohyby volantem už tak od 60km/h a problém se udržet v pruhu... Smile Já totiž s tím autem chci normálně jezdit a ne sem tam vyrazit na sraz se zatnutými zuby a staženýma půlkama Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2538
Location: Brno
PostPosted: Thu Aug 29, 2019 8:14 am
Post subject: Re: Minor na prodej

Všechno, cos napsal, beru. Jen to povídání o náhradě převodky řízení nějak nevnímám. Ani na Čmeldovi (zkoušeno staticky po osazení nové sady), ani na Klakssonovi (zkoušeno při jízdě z kopce i přes 90) tenhle problém neznám.
Ano, na Čmeldovi je levé čepoví u těhlice cejtit a bojím se do toho hrábnout, i když nové komponenty mám... Samozřejmě hrábnu.

Zaujala mne ta Tvoje touha jezdit Minorem v denním provozu.
Idea Zajímavé.
Svého času jsem "tohle" silně zavrhoval jako trápení veteránů. Ale např. kamoš jezdí již roky za svoji firmu po montážích a revizích v Octavii combi, stejně jako druhej ve 1203... Oba ročně najedou desítky tisíc km a jezdí tím právě proto, že mají ta auta rádi... Ne, že by neměli na nové.
Já jsem Spartaka po GO taky zajížděl, první tisíce km v tehdejší mojí firmě. Takže proč ne?
Celé je to však mj. o tom, že právě ty "nadbytečné" kilometry odrovnávají diskutované skupiny, jako brzdy, přední nápravu atp. Takže je člověk nakonec rád,že najezdí jenom ty dva-tři tisíce za rok, protože i tak jsem teď po cca 7mi letech dělal na Spartaku znova přední nápravu a měnil výfuk.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 459

PostPosted: Thu Aug 29, 2019 8:49 pm
Post subject: Re: Ježdění s Minorem obecně

ano, je to tak, převodka řízení minora je další věc, kterou na minoru vnímám jako značně problematickou (něco jako náš lapač vody do prahů). Problém je že hliník není až tak otěruvzdorný a ještě k tomu je kujný. Tím že je tělo převodky rozříznuté z větší části kvůli pohybu kulových čepů, ztrácí tuhost uzavřeného odlitku a má nebalhý vliv na opotřebování, či degradaci vedení hřebenu. Je sice jištěný oním kouskem vodícího železa, ale pokud není veden uvnitř těla převodky s přiměřeně malou vůlí, tak začne hřeben být vůči krajům skříně převodky dosti volný. Podle mě se jedná o konstrukční vadu, prostě nevhodné řešení. Koneckonců všimni si že se tento způsob uchycení kulových čepů uprostřed hřebene nepoužívá. Já to viděl jen na minoru. Co se týká denního ježdění. Před lety jsem to viděl v Anglii a uvědomil jsem si jak je takový přístup úžasný. Několikrát jsem viděl jak i poměrně movití angličané jezdí v autech, která my vnímáme za veterány (jedno jsem zjistil bylo dokonce z roku 1939). Prostě k tomu přistupují že to jezdí, většinou se jedná o rodinné dědictví a přijde jim to tak nějak přirozené. Nezpůsoboval ani pohyb takových aut nějaké pozdvižení. Nepřijde mi normální odstranit věci ze svého okolí, jen proto že jsou staré abychom je pak obdivovali za skly muzeí. Pro mě je stará technika i užitným uměním, tak proč jim nedat šanci na druhý život. Že je řehole s tím jezdit? No a co, když to máš rád asi není co řešit. A opotřebení? No když to umím opravit jednou, opravím to už vždycky Smile Já to takhle mám leta už i se svou starou Jawkou a kdo mě zná, ví že carevnu dvakrát nešetřím Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2538
Location: Brno
PostPosted: Fri Aug 30, 2019 6:53 am
Post subject: Re: Ježdění s Minorem obecně

Nojo, je vidět, že to máš nastudované a "vidíš" TO.
Jakmile jsi to takhle napsal, koukl jsem se na to z tohoto pohledu a je mi to jasné.
Já naopak tu jednoduchost a vymyšlenost pokládám za konstrukční NÁPAD (taky jsem nic takového nikde neviděl). On to taky JE. Zajímalo by mne, jakou má právě tento komponent životnost. Když si ale vezmeme, že se Minor zkoušel při vývoji na 30 000 km bázi, nebude to určitě konečná.
Ve skutečnosti je to jen další z těch odminořích NÁPADŮ, které jsou krásně jednoduché, jen nejsou stavěny na statisíce km

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Barkasník
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Dec 09, 2014
Posts: 20
Location: Praha
PostPosted: Fri Sep 20, 2019 9:27 am
Post subject: Re: Ježdění s Minorem obecně

Ahoj
Co se "denního" ježdění týče, jisté zkušenosti s tím mám. Co mám 20 let papíry, tak "plasťáka" jsem kromě služebních nikdy neměl.
Auta provozuju v takovém dřívějším rekreačním stylu - naložit rodinku. Ročně tak 5 tisíc. Vlastně nespatřuju žádnou výhodu vlastnit novej krám v tomto režimu používání. Do práce s tím jezdit je ale blbost (Praha), jako ostatně jako i s novým autem. Těm autům samozřejmě svědčí se trochu hejbat, člověk sroste se strojem a tolik se nebojí. Taky auťák je pak spolehlivej. Takhle provozuju 20 let Barkase, 5 let Trabanta a 1202ku (tu má teď kámoš že má moc dětí a do plasťáka se mu kvůli tam povinejm autosedačkám nevejdou Smile A teď chvíli Minora. Z tohoto vozovýho parku jsou trochu na hraně popravdě Stejšn a Minor. Nemám moc rád, když se za mnou dělá štrůdl aut který mě na rozmlácený okresce pak nebezpečně předjížďej.
1202 - starožitněj podvozek neumožňuje dynamickou jízdu. Do větších kopců naloženej už taky nic moc. Brzdy když jsou seřízený dokážou kola spolehlivě zablokovat, už jsem měl tu čest.
Minor - podvozek, byť vylítanej, se chová podstatně lépe. Rozhodně k síle motoru má bohatou rezervu. Hřeben sice vymačkanej, ale pořád přesnější jak šnek u Škodovek. Možná mám štěstí, ale brzdí mi nejlíp ze všech aut. Ani na STK nebyl problém. Horší je to ale s motorem. V provozu na okreskách nestíhá. Je to odstupňovaný jako 3-kvalt. Navíc jak je ten motor většinou přechlazenej a když mažeš 1:25 tak pak dokopce chytne nespálenej vylej a hulí to až je mi hamba. Kdybych jezdil více, určitě bych uvítal dečku před chladič a teploměr. Taky replikový písty jsou už z jiný slitiny tak by to třeba těch 1:33 mělo asi bez problémů dát...
Mám všechny auta na bílejch číslech, auta nejsou sežraný a tak mám vždycky stresy akorát z brzd. Emise na 2T už jsou jen formalita, neměří se (ale prachy si vemou). K vůlím na podvozku vždycky přistupovali rozumně s ohledem na rychlost a stáří auta max stylem "tohle si do příště vyměň". Ale na brzdy je to hodně přísný. Teď mají nějaký nový válce co se asi automaticky protokolujou. Jednou jsem u Barkála letěl i s udělanejma brzdama a pomohly až nový bubny. A vždycky jako ve volbách, o pár procent...

_________________
Slečna z pojišťovny: \"Já to v tom techničáku nepřečtu. Euro Minor?\" Smile
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Pokec
Page 1 of 1
All times are GMT + 1 Hour



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy