Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.
Go to page 1, 2, 3  Next  :| |:
-> WEB spolupráce

#1: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sat Feb 18, 2012 5:22 pm
    ----
V jiné větvi vznikla tato diskuse:
jp603 wrote:
Nezkusíme ty odlišnosti z celého vozu co kdo má, nafotit a dát sem pro porovnání? Možná by to bylo zajímavé.. Wink
Dvoutakt wrote:
Ano, to by bylo vhodné. Pěkně mají zmapované rozdíly třeba zde: www.k-jet.org/articles...d-options/
Nějak tak, nebo ještě jinak, není takovej problém. To jest nějak takhle udělat to porovnání.
Důležité je, mít fotky a ta chytrá písmenka. Já se nabízím, že se tady taková podstránka(y) objeví. Tenhle problém "co k čemu patří a kdy se to dělalo mi mi Sršní hnízdo okamžitě nabídlo.


Návrh mé představy, jak na to, by byl takový, že by se sem, normálním nahráváním fotky i s komentáři mohly od jednotlivých přispěvatelů objevit příspěvky a výsledek by se pak sestavil do nějak pojednaného srovnání (bych sestavil a hlavně dal do stránek).
Tento způsob by měl výhodu, že by se mohlo o sporných informacích diskutovat před vydáním souhrnu....


Berte to jako návrh. Dovedu tuhle větev zpřístupnit jen pro vybrané jedince, stejně jako jen pro přihlášené... Ovšem klidně se to tu může rodit veřejně.
Popřemýšlejte.
Ale je možné, že už někdo něco takového dohromady dal/začal dávat,
Ozvěte se i na SZ nebo tady. děláme to pro všechny, tedy pro Minory...

#2: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Wed Feb 29, 2012 4:14 pm
    ----
Teď se objevil jeden exemplář masky na iveteran.cz
Kdopakže slíbil, že se na to koukne? Razz

Mně se líbí, že je to pěkně zdokumentovaný typ...

#3: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sat Mar 10, 2012 9:43 pm
    ----
Takže, kKtak ať se koukne na to, co jsem na základě jedné starší práce, o které jsem do dnešního rána nevěděl, aerominora načrtnul.

minory.cz/index.php?na...&cid=7

Čekám Vaše odborné popisy/texty k obrázkůma ročníkům, případně lepší fotky a náměty na další podskupiny, kde lze sledovat vývoj.

Pouštím to v této podobě, ale na ovládání a podobně ještě budu pracovat.

Takže se ukažte.


Last edited by Rancher on Mon Oct 17, 2016 6:38 am; edited 1 time in total

#4: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: OndraS11 PostPosted: Sat Mar 10, 2012 10:54 pm
    ----
Na 4. fotce předních pohledů Minorů, je vidět na spodku mřížky hák na zavírání kapoty. Takže i tahle kapota se otevírá s mřížkou. Pevná mřížka bude spíš na modelu z 3. fotky nárazníků.
Můj Minor má karosérii z konce roku 1947 a palubní desku má něco mezi tou na 1. a 2. fotce. Přesněji řečeno má větrání okna klapkou, ale díru pro rádio nemá.
Dále mám na Minoru dochované origo mávací směrovky PAL v užším rámečku.

#5: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun Mar 11, 2012 9:46 am
    ----
No, sice skoro nerozumět řeč Tvá kmen, ale... Smile

Jak to má dole pod maskou tu kliku, taxe asi zvedá kapota i s mřížkou masky. To je logické.

Proč to ale má nahoře tu prolisovanou mřížku na haubně?
Takže než budu mít dobrou fotku "padesátky", tak jsem tu kliku graficky odstranil Razz
Ad ta zelenožlutá maska tady nahoře. Ta je tedy ta, co se zvedá i s haubnou?... podle tech pacek. Který ročník?

Co se týká toho mávátka, postni sem Ondro fotous
__________
Já mám další dilemno k diskusi:
'Svédskej Minor" minory.cz/index.php?na...amp;id=741

- Copak to má na přední kapotě za mřížku a lištu? Je to 50 rok a přitom to má Al lištu nahoru a boky v barvě kastle (viz příloha?)
- Japato, že nemá bezpečnostní volant?

Berte to jako otázky dávejte další připomínky a fotky a já budu updatovat tu část. Myslím si, že to stojí za to.

Ad případné komentáře.
Budu rád, když k fotkám, které mají dokumentovat např. nárazník, navrhnete text typu " Ovšem skleněné blinkry a zrcátko jsou pozdější úpravy a nesouvisí s těmito roky výroby" nebo takňák.
Dík za spolupráci.
Pokusím se fotky nenápadně očíslovat, ať jsou jasné odkazy pro diskusi.

#6: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: OndraS11 PostPosted: Sun Mar 11, 2012 6:56 pm
    ----
Moje řeč se vztahovala na Tvůj odkaz s rozdíly Minorů...
A mávátka ročník 1947 mého vozu vypadají takhle:

#7: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: aerominorLocation: Horní Počaply PostPosted: Sun Mar 11, 2012 11:55 pm
    ----
No a teď mi podle teorie použití dílů dle roku výroby řekněte, kam tenhle švéd patří.

#8: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: Chong PostPosted: Mon Mar 12, 2012 9:25 am
    ----
Zadní kufr bez kliček, stěrač jen na straně řidiče, kapota s ozdobným prolisem, mřížka pochopitelně bez ozdobné šavle, hliníkový nárazník to malinko komplikuje, ale můj soukromý odhad je konec roku 1948, začátek roku 1949. V tomto období se ale dával plechový nárazník s profilem závorky }. Nicméně u vývozu těžko říct. Předpokládám že mřížka masky je v tomto provedení ještě pevně spojena (přišroubována) ke kapotě.

#9: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Mon Mar 12, 2012 9:32 am
    ----
aerominor wrote:
No a teď mi podle teorie použití dílů dle roku výroby řekněte, kam tenhle švéd patří.
Zeptám se jako laik:
A co brání tomu, aby to byla "čistá" a typická 1950ka?... ptám se, protořž jak díra na kapotě, tak i maska mi k tomu roku (a dosavadním poznatkům) pasujou. Jde o hladké nárazníky<... Question

ad OndraS11: Ondro, já jsem reagoval na Tvoje povídání o haubnách atp... jý třeba netušil, že mají dvojí způsob tvírání. Jinak tohle nějak zhudebním a dám do popisů. Včetně té fotky mávátka, za kterou děkuji.

...ad mávátka. Možná by stálo za to i napsa, kolikže to má na délku cm.
Jinak dík za fotku. Vrazím ji tam asap.

#10: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: Chong PostPosted: Mon Mar 12, 2012 9:47 am
    ----
Dovolil bych si Ondrovi oponovat. Na přiložené fotografii z roku 1947 je patrné že první vozy disponovaly atypickým praporkem, který je kratší než standardní PAL praporek u dalších ročníků (jedná se o havarovaný vůz z archivu Letova z roku 1947). Zřejmě to souvisí s konstrkcí původní karoserie projektovaný ještě jawou a zároveň s tím že společnost autopal v roce 1947 pouze výrobu elektrovýzbroje zaváděla. Koneckonců i autopal světla vytlačily původní Meteor až někdy v roce 1949 (předopkládám že s firmou Meteor národní hospodářství jako se soukromou firmou zatočilo po svém, ale důkazy zániku spol.jsem nikde nenašel). Zajímavé je že v té době se již veliké praporky vyskytovali (bez ozdobného rámečku) na užitkových verzích. V různých ročnících a jejich modifikací je obtížné se orientovat. jde o to že za dobu svého života majitelé pomíchávali různé díly z jiných aut a někdy i celé karoserie, ale pokud se některá shoda vyskytuje u stejných ročníků lze předpokládat že to byl typický znak daného ročníku. Zároveň lze i předpokládat že se znaky mohou mísit, protože dvouletka a první pětiletka nehleděla na modelovou čistotu, ale na to co poskytl sklad Smile

#11: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: Chong PostPosted: Mon Mar 12, 2012 9:57 am
    ----
Kdysi jsem to proměřoval, ale je to již dlouho, takže bych za tuto info ruku do ohně nedal, ale praporek z Ondorvy fotky, by měl být stejný jako se používal na Tudory, tedy standardní velikost co tehdy pro osobáky v PALu dělali a dají se najít i v 12V provedení. Občas se na internetu dají vidět včetně plechové vložky a vnějšího rámečku.

#12: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Mon Mar 12, 2012 2:05 pm
    ----
Pánové, koukněte se na to, takhle se mi jeví, že by to rozdělení mohlo vypadat definitivně. Takře spíš očekávám Vaše odborné texty k jednotlivým obrázkům ať se to může dostat do nějakého informačního stádia.

#13: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: Chong PostPosted: Mon Mar 12, 2012 3:10 pm
    ----
No já to kdysi začal rozpracovávat btelectronic.sweb.cz/m.../odlis.htm nové poznatky tam však nejsou nebo některé vyžadují upřesnění.

#14: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Mon Mar 12, 2012 3:42 pm
    ----
No vzdyť ten základ tohohle tématu jsem začal původně stavět poté, cos mi poslal ten odkaz.

Teď jde o to, aby se dobrovolníci pustili do jednotlivých obrázků a doplnili nějaké texty, jsou-li potřeba.

Já jsem se snažil něco doplnit, nakradit většími obrázky atp. ale přiznejme si, že já tomu zatím naprosto nehpvím, protože jsem si na nic z Minora(ů) nesáhl vlastní packou (kromě tachometru Razz ).

#15: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: Chong PostPosted: Mon Mar 12, 2012 7:25 pm
    ----
Jo ale přehlédl jsem Tvůj dotaz jaké znaky bych hledal u ročníku 1950. Takže haubna stajná, palubka bez kulisy a domečku na tachometr s řadičkou jako gramofonová přenoska. Čekal bych širší prahy než předchozí ročníky, ale ten jsme změřili jen o 1cm širší než klasika. Změně je podsedalovej nosník, který má zjednodušený tvar hranolu. Ale nejzásadnější změna je použití nárazníku splývajícího krajem ke karoserii. Zajímavostí je že tento ročník (jak se ukázalo na Milanovém vraku) může mít chladičovou mřížku napevno ke kapotě a na dolním konci je trn do západky umístěný v nárazníku a protikus vypadá jak západka trnu co byla na škodě 100 u předního kurfu. Zároveň v jeho případě celý nárazník svazuje dohromady přední masku, takže odpadl střední díl s kryutem rozdělovače. Existovala však varinata toho ročníku, kdy střední díl existoval (za splývavým plechovým nárazníkem) a mřížka masky byla jako samostatný vyjímatelný díl a zmíněná západka byla na kapotě a zapadala do horní části mřížky. U toho modelu také byla změna v prahové části, že dveře již nezykrývaly prahy ale končili těsně nad prahem a tímpádem prahy tvořili vnější obrys auta.



-> WEB spolupráce

All times are GMT + 1 Hour

Go to page 1, 2, 3  Next  :| |:
Page 1 of 3