Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.
Go to page Previous  1, 2, 3  :| |:
-> WEB spolupráce

#31: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun Nov 09, 2014 4:39 pm
    ----
Pánové, vím, že řadu z Vás to nijak neinspiruje, ale přesto si myslím, že bychom měli na stránkách šířit jen zaručené informace.
Je zima před vraty garáží, tak proč si neuklidit v knihovně Razz ?

V tématu minory.cz/index.php?na...azn%C3%ADk jsem se myslím že definitivně vypořádal s možností, že Minory měly nějaké konstrukce podnárazníků montované již z továrny.
Viz téma minory.cz/index.php?na...azn%C3%ADk

Nám za to, že by měl zmizet další mýtus.
Bezprahovka vs. Sprahovka
Nemohu se zbavit dojmu, že veškeré "prahovky" vznikly dodatečně, jako pozdější, nikoliv tovární úprava.

Samozřejmě jsem při sestavování první kostry stránek a nabalovaní základní svaloviny přebíral informace,tak, jak byly prezentovány.
Proto máme v minory.cz/index.php?na...amp;pid=37 dvě varianty dveří/prahů.

Já jsem se ovšem ani na jedné fotce nesetkal s tím, že by se prahy vyskytovaly "zaručeně" na vozech pozdější výroby (50-51).
Ba dokonce jest pravidlem, že jakýkoliv vůz na inzercích i bazarech z roku 50 a dál prahy nemá...
Určitě to nebyly ty z modrého, ale ani ty dole se mi nezdají směroplatné:




Jen konstrukčně historická poznámka:
Auta s prahy není žádná novinka. Byly už před válkou a logicky se vyvinuly z aut se stupátky. Naopak trend bezprahovky je právě z doby vzniku Minora.
Vůz Škoda 1200 se začal vyrábět také jako bezprahový (vývoj od r. 1949, výroba od konce r.1951) a teprve dlouho po ukončení výroby Minora, tj. v r. 1954, dostal prahy. Protože ono to jde přece jen lépe utěsnit zejména proti prachu.

Takže si myslím, že Minor NIKDY PRAHY NEMĚL.

Co vy na to?

#32: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: aerominorLocation: Horní Počaply PostPosted: Sun Nov 09, 2014 7:10 pm
    ----
Zdar, informaci o prahových Minorech nemůžu potvrdit, neb jsem je nikdy neviděl. Ti kolegové od nichž tato informace pochází se setkali s více než jedním exemplářem a právě u mladších ročníků. Ale souhlasím s tím, že neznám jedinou dobovou fotografii s prahy.

#33: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: Chong PostPosted: Sun Nov 09, 2014 7:29 pm
    ----
ta fotka červeného je odemě. Jednalo se o minora z konce výroby. Zpracování ukončení dveří, stejně jako prolisy prahů byly dost profi. Zajímavostí byla oddělitelná maska (gril) a kompaktně přiléhavý nárazník vpředu i vzadu karoserie. Nebyl bych tak skeptický k výrobním odlišnostem. Koneckonců existují i hliníkové karoserie, nebo jsou známé fotky ficeliftů karoserie. Je dost možné že takové kusy pak šli stejně do prodeje... tak to tedy vidím já Smile

#34: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: minorek PostPosted: Sun Nov 09, 2014 8:45 pm
    ----
Jen aby bylo jasno....
To víte kluci, že v těch přiznanejch prahách nebyla uvnitř výdřeva !!!!

Práh byl širší a zevnitř vyztužený.

A teď si bekejte.... co vy na to...

#35: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: minorek PostPosted: Sun Nov 09, 2014 9:14 pm
    ----
Tahlo téma mi opravdu zamotává hlavu.
Přemýšlím a dedukuju...
Jelikož jsem kdysi taky býval majitelem prahové verze, jsem jeden z mála kterej by mohl Rancherovu teorii potvrdit či vyvrátit.
Je to tak půl na půl...
Já jsem si to vysvětlil tak, že jelikož se v prahu nevyskytovalo dřevo, tak to vypadá, že technologie šla kupředu. Všichni víme, že Minoru zlomila vaz hlavně výdřeva, která byla pracná na výrobu a hlavně s velikým podílem ruční práce. Prostě jsem si myslel, že je to zkušební verze vedoucí k minimalizaci dřevěné konstrukce.
Ale...
Nejsem si úplně jistý, ale mám za to, že Minor 3 byl již se samonosnou karoserii - pontonovka?
Na jedné z mála dobových fotek však má taky zakryté prahy dveřmi. To bylo pro Minory vždy specifickým znakem po celou dobu výroby.
Domnívám se, že to bylo z praktických důvodů. Z vyprávění paměntníků vím, že si zakryté prahy pochvalovaly zejména ženy s dlouhými sukněmi. Při nastupování se totiž nezašpinily o práh, zejména v době podzimní a zimní.

#36: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun Nov 09, 2014 10:23 pm
    ----
Jsem rád, že jste se názorově zapojili.
Malinko se dovymáčknu k napsanému:
- pontonová karoserie ještě neznamená samonosná. Shodou okolností jsem se takto kdysi vyjádřil o Spartakovské a táhne se to se mnou v jistých kruzích dodnes Razz
Samozřejmě, že Minor III potřeboval rám.

Co se týče bezprahů... já si myslím, že to spíš byla jakási "škola"... má to své výhody i nevýhody. Dokonce bych řekl, že u dřeváků jde o nejjednodušší řešení tohoto kousku kastle.

Pokud tvrdíš, že v tom nebylo dřevo, pak bych to já viděl spíše jako argument pro dodatečné dobastlení. Dutej nosník prahu je součást klempířiny. Není vešroubován mezi sloupky... Tzn. že by se klec kabiny musela provizorně dole rozepřít a po zakování kastle by se ta vzpěra vyndala? Nezdá se mi to jako výrobní usnadnění.
Ty podnárazníky na posledních Minorech by mohla být nějaká snaha... Tudor 1102 je měl od cca 1949 a v říjnu 1951 končily. Tj. potkaly se i designérsky.
Např. tenhle Minor má pěsti na nárazníku z Tudora 1102


Minor pro Stalina má tudoří blatníkové pozičky... je tu i fotka Minora s tudorovským podnárazníkem...
myslím, že je Chogova, tj. z té prahovky.
minory.cz/uploads/foru...001857.jpg
...
To jen můj pokus o posunutí diskuse...

#37: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: MartinLocation: Brno - venkov PostPosted: Mon Nov 10, 2014 12:13 am
    ----
já bych s tím popíráním existence prahovky byl zatím opatrnej. Vždyť už prototypy byly prokazatelně PRAHOVKY!

#38: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Mon Nov 10, 2014 8:19 am
    ----
JJ... jeden z prvních. Z roku 1942 Exclamation
Typická tehdejší konstrukce ještě s jakousi nostalgií po stupátku. Typická konstrukce ala předvály.
Už prototyp v r. 1943 a ty další jsou bezprahovky. Navíc tohle řešení je technologicky daleko složitější.
Napadá mne další protiargument.
Výroba karoserie byla neustále napadána pro vysokou pracnost.
A já bych fakt řekl, že tohle bude pracnější...
(To se mi to kecá, když mám tu novou kníhu) Prostě mi to s těma prahama nijak nepasuje.

#39: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Fri Jun 03, 2016 6:52 am
    ----
Pánové, mám na Vás PP (Pár Prosbiček)
Jde o obrazovou dokumentaci.

Máte někdo, můžete někdo pořídit:
- fotografii kapoty se zavařenou dírou, která má zespodu i vykradené lízátko? Přitom je vidět/ není vidět, že to bylo zavařeno? Jde tedy hlavně o ten pohled zevnitř.

- fotky dokumentující zavaření větracích klapek a odstranění jejich komponentů
- dtto, druhy podmisek (z kusovníku mám) a ovládání klapky

Dále poptávám kvalitní fotky dokumentující:

- rozličné palubky
- rozličné prahy
- rozličné podnárazníky/nárazníky
- pevné mřížky, kdy se otvírá jen kapota *)
- cokoliv, co dokumentuje vnitřní anatomii zasklení předního skla, včetně toho ratanového (?) rámečku, přibití atp.
- renovaci různých komponent ...čehokoliv.

Kvalitu prosím co nejjj..., ALE POKUD PŮJDE O NĚCO, CO ZDE JEŠTĚ NENÍ A MÁTE TO JEN NEKVALITNÍ, NEOSTÝCHEJTE SE. Pokud už zde obrázek je a máte ho kvalitnější, taxe taky ozvěte, např. Chong Smile )

Ozvěte se mi na SZ, že něco a co máte. Děkuji všem dosud aktivním i dosud pasivním čtenářům.

Děkuji.
___
*) Jaký je Váš názor na to, že to TAK BYLO/NEBYLO Question

#40: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Fri Jun 03, 2016 7:13 pm
    ----
Děkuji Martinovi za dávku i názory.

#41: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: Chong PostPosted: Sat Jun 04, 2016 6:13 am
    ----
Ahoj Ranchere, spíš mi pošli fotky co Tě zajímají a já se kouknu jestli jsem je původně nezmenšoval pro kdysi plánovaný web. Obvykle totiž fotky nezměnšuju a pokud jsou malé tak proto že byly foceny před mnoha lety mým foťákem s dobovým půl megapixlem Smile

#42: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sat Jun 04, 2016 9:35 am
    ----
OK. Provedu ozvani se.

#43: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby. Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun Jul 22, 2018 5:42 am
    ----
Chong wrote:
ta fotka červeného je odemě. Jednalo se o minora z konce výroby. Zpracování ukončení dveří, stejně jako prolisy prahů byly dost profi. Zajímavostí byla oddělitelná maska (gril) a kompaktně přiléhavý nárazník vpředu i vzadu karoserie. Nebyl bych tak skeptický k výrobním odlišnostem. Koneckonců existují i hliníkové karoserie, nebo jsou známé fotky ficeliftů karoserie. Je dost možné že takové kusy pak šli stejně do prodeje... tak to tedy vidím já Smile
Nejen z tohoto příspěvku, ale i z jiných pramenů vyplynula jistá nejistota, kterou jsem musel sdílet i v Knize.
V inzerci se objevily fotky další pevné masky a tím volné kapoty...nejistota trvá.



-> WEB spolupráce

All times are GMT + 1 Hour

Go to page Previous  1, 2, 3  :| |:
Page 3 of 3