Zvednutí auta
-> Z dílen

#1: Zvednutí auta Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Fri Jan 11, 2013 8:28 pm
    ----
Kluki, za co byste zvedli celé auto na 4 montážní stojky?
Vzadu za příčky rámu? Vepředu za co ?

Za nápravy asi ne, kdyby se s nima muselo něco dělat.
Má někdo zkušenosti?

#2: Re: Zvednutí auta Author: minorek PostPosted: Fri Jan 11, 2013 11:32 pm
    ----
Zkus tam pod motorem napříč tím rozvidlením podložit tlustý prkno a vyheverovat... Zvedneš tím celej předek a najednou, pak tam šupni kozy...

#3: Re: Zvednutí auta Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sat Jan 12, 2013 11:28 am
    ----
No v každém pádě na to to auto moc konstruovaný není Sad

#4: Re: Zvednutí auta Author: aerominorLocation: Horní Počaply PostPosted: Sat Jan 12, 2013 2:17 pm
    ----
Proto to auto mělo nůžkovej hever. Ale souhlasím s Minorkem dopředu prkno napříč a podložit. Ten můj vrak levituje podobným způsobem. Na předku podepřen cihlama na koncích vidlí a vzadu mám ten hever pod koncem rámu. Alespoň to nesedí na pérech.

#5: Re: Zvednutí auta Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sat Jan 12, 2013 2:30 pm
    ----
Jo, takže 3 hlavní montážní stojky (vpředu 2 pod příčník/fošnu, vzadu na konec jeklu) a dvě balanční - pod zadní trubkové příčky.

To zní dobře.

#6: Re: Zvednutí auta Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun Jan 13, 2013 10:23 am
    ----
BTW: Existuje někde fotka toho patřičného nůžkového heveru?
Koukal jsem a nic jsem nenašel.

#7: Re: Zvednutí auta Author: minorek PostPosted: Sun Jan 13, 2013 12:00 pm
    ----
Rancher wrote:
BTW: Existuje někde fotka toho patřičného nůžkového heveru?
Koukal jsem a nic jsem nenašel.

Co takhle tohle....viz. katalog ND.

#8: Re: Zvednutí auta Author: minorek PostPosted: Sun Jan 13, 2013 12:04 pm
    ----
Jinak bych řekl, že se jedná o normální nůžkovej hever jakej se používal dříve v armádě...
Mám tady doma jeden takovej, ale ještě jsem nezkoušel, jestli se vejde do držáku na podlaze kufru...

#9: Re: Zvednutí auta Author: aerominorLocation: Horní Počaply PostPosted: Sun Jan 13, 2013 12:58 pm
    ----
A když už máme ten obrázek kapsy s nářadím tak pro hračičky nabízím výkres této kapsy. V lepším rozlišení pro zájemce přes SZ

#10: Re: Zvednutí auta Author: minorek PostPosted: Mon Jan 14, 2013 2:38 pm
    ----
minorek wrote:
Jinak bych řekl, že se jedná o normální nůžkovej hever jakej se používal dříve v armádě...
Mám tady doma jeden takovej, ale ještě jsem nezkoušel, jestli se vejde do držáku na podlaze kufru...

doplním ještě jeho foto...

#11: Re: Zvednutí auta Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Tue Jan 15, 2013 4:13 pm
    ----
Nojo, je to on, našel jsem ho...

#12: Re: Zvednutí auta Author: aerominorLocation: Horní Počaply PostPosted: Tue Jan 15, 2013 9:06 pm
    ----
Ten muj hever asi není zrovna z předchozího obrázku, ale přišel ke mě s Minorem a pěkně mu slouží. V pravé horní části obrázku zachacyn pozůstatek obalu listového pera. Praktická úprava z nepraktického igelitu.

#13: Re: Zvednutí auta Author: Lubos PostPosted: Wed Jan 16, 2013 11:19 pm
    ----
Tak tenhle hever mám taky, je zřejmě čs. výroby, ale bude možná z trochu pozdější doby. Resp. ještě počátkem 80. let se dal koupit nový.

#14: Re: Zvednutí auta Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Fri Mar 21, 2014 6:52 am
    ----
Tak jsem včera přistoupil k praktickému cvičení ze zvedání auta v rámci sundání kastle z podvozku. Měl jsem na to cca 3,5 hodinky času, tak jsem se do toho dal..

Vybaven jedním nůžkovým zvedákem ze syslátů a druhým, lépe vypadajícím, zakoupeným z Aukra.

Jo...i ta kastle má dost míst, která umožňují její bezpečné zvednutí. Jen těch šroubů jsem se trošku nedopočítal a když už jsem si vždy myslel, že včil už tam nic není, ještě bylo Razz
Navíc jsem objevoval jak rozpojit řazení, odundat pedály ... prostě absťák po takovéhle práci zmizel. Konečně nějaký tetání a hnětání Exclamation Laughing

Mj. jsem přišel na to, že se kastle nedá zvedat s motorem v rámu. Teda motor jsem tam neměl, ale ony vadí i ty držáky motoru.
S čím se nesetká nikdo jinej je, že jsem musel navíc demontovat i držák zadního nárazníku, kteréhožto šrouby znemožňovaly nasazení ořechu na zadní matky zespodu... to tam mám dobastlený.

Diskutované nůžkové hevery mají pro podobné operace řady výhod oproti hydraulickým.
Především, jako ten můj, neklesají Smile
Zvedají se velmi ochotně a lehce.
Ta dlouhatananánská skládací klika dosáhne až na druhou stranu, takže se vše dá zvedat z jedné strany auta.
... což se nakonec ukázalo jako danajská výhoda, protože pak jsem zjistil, že auto stojí tak blízko zdi, že budu mít problémy tam nastavět nějaký podpůrný systém uvažovaného druhu *)... Sad
______
*) V závěrečné fázi mi to, sice po špalcích a nad příčkama, ale přece jen sjelo o cca 10 cm dopředu, taxem při rekognoskaci situace zjistil tuto nemilou událost...
______
Zatím to připravuju sám, ale možná že budu muset svolat brněnské skřítky, aby mi to pomohli hodit vedle na stojan. I když můj velký vzor Pavel Pavel... Rolling Eyes

Nejsem hotov, kastle je ovšem nad rámem, ale pobavil jsem se! To jo!!! A o to nám má jít především. Cool

#15: Re: Zvednutí auta Author: minorek PostPosted: Fri Mar 21, 2014 9:17 pm
    ----
Taková pěkná zábava na celé odpoledne Laughing
Já to mám už nacvičený zvládám to sám se 2 stavebníma kozama, několika cihlama a hydraulickým heverem. Práce tak na hodiku, když do toho nebudu počítat modlení aby mi to celý nahapalo, páčto to někdy bejvá taky dost nestabilní Laughing
Jinak celá operace se nechá v pohodičce provádět i s motorem v rámu, jen se to musí krapátek víc vyheverovat Cool



-> Z dílen

All times are GMT + 1 Hour

Page 1 of 1