Pátrání po LeMansu
Go to page 1, 2  Next  :| |:
-> Pokec

#1: Re: Minor na prodej Author: Escob4rLocation: Kadaň PostPosted: Wed Mar 13, 2019 8:39 am
    ----
Zdravím pánové, má někdo povědomí o Minoru se kterým startovala holandská posádka na Le Mans v roce 1950? Zajímám se z důvodu, že jsem v Holandsku našel torzo vozu (prý 32 let leží v trávě) a v tp vozu je jediný majitel a jeho jméno se shoduje se jménem jezdce startujícím na Le Mans. Díky za případné info.

#2: Re: Pátrání po LeMansu Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Wed Mar 13, 2019 8:54 am
    ----
Předpokládám, že myslíš autíčko s posádkou Gatsonides a
Hoogeveen, kteří v roce 1950 skončili na 21. místě.
Jde o autentické fotky, viz startovní číslo a
fr.wikipedia.org/wiki/...lit%C3%A9s

#3: Re: Pátrání po LeMansu Author: Escob4rLocation: Kadaň PostPosted: Thu Mar 14, 2019 6:48 am
    ----
ahoj, ano měl by to být tento vůz. No nicméně se teď zdá, že je to všechno maličko jinak. Holanďané prý závodili prý na základě toho že českou posádku do francie nepustili. Po závodě se měl vůz vrátit do Čr. Jeden z jezdců si vůz zamiloval tak, že se obrátil na výrobce s prosbou o dokumentaci, že si vůz postaví. Ti mu vyhověli a navic mu zaslali i veškeré dily.....

#4: Re: Pátrání po LeMansu Author: aerominorLocation: Horní Počaply PostPosted: Thu Mar 14, 2019 9:04 pm
    ----
případně by to auto mohlo vypadat takto: www.flickr.com/photos/...ua-2crGWW6

#5: Re: Pátrání po LeMansu Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Fri Mar 15, 2019 10:58 am
    ----
Jo, tak tomu se říká investigace!

Idea Popis pod obrázkem skutečně říká, že jde o řidiče Hoogenveena v Hoogeneveen-Aero Minorovi obutém v pneumatikách Vredenstein R7 se zmijovkovým profilem.

Exclamation Takže to odpovídá té historii, že si Hoogeneveen postavil svého Minora. Exclamation

51čka ale má v historii holandského závodničení svoje místo. Viz obrázek z výstavy k Le Mans.

Já se při hledání chytl klíčového slova a (trochu to tu zaplevelím) objevil tyhle Minorky v plném drajvu na Tulip Rallye 1949 a 1950

#6: Re: Pátrání po LeMansu Author: Escob4rLocation: Kadaň PostPosted: Fri Mar 15, 2019 4:45 pm
    ----
konečně mám doklady v ruce a tak jsem zjistil,že to bude asi jinak než starý pán vyprávěl. Minorka byla registrována v NL již v roce 1948.

#7: Re: Pátrání po LeMansu Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Fri Mar 15, 2019 5:07 pm
    ----
Takže záhada na pokračování Smile
A nejsou to doklady na které to bylo naroubováno? Tj. nejsou na tudora?

Jinak Minor se skloňuje podle vzoru pán a nikoliv podle vzoru žena Very Happy

#8: Re: Pátrání po LeMansu Author: Escob4rLocation: Kadaň PostPosted: Fri Mar 15, 2019 7:49 pm
    ----
jsem to skloňoval podle vzoru formulka. Razz

Přikládám to, co je zatím k mání.

#9: Re: Pátrání po LeMansu Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Fri Mar 15, 2019 8:55 pm
    ----
Moc se to nevyjasnilo.

Uvedu moje prvoplánové nejistoty:
- číslo z TP bylo vyrobeno v srpnu 1948. OK.
- v té době jezdil jediný závodní Minor. Jinonický kapotovaný z roku 1947, tzv. Kapka".
- Objem v TP je 615 ccm. To je na závoďák málo.
- a pak, viz:
Zkrácená citace z Knihy wrote:
Jinonický Aero Minor Sport, vyrobený jako jediný prototyp, dosáhl svého největšího úspěchu při závodě „Tři dvanáctky“ na okruhu Montlhéry ve Francii 12 září 1948. Na podkladě slibného výsledku z Monthléry bylo ještě téhož roku rozhodnuto o stavbě dalšího prototypu sportovního Aero Minoru , určeného pro největší vytrvalostní závod světa – dvacetičyřhodinový závod v Le Mans . Poučeni zkušenostmi , rozhodli se tvůrci tohoto stroje zlepšit jízdní vlastností vozu tak, že sníží jeho hmotnost a dynamické vlastnosti stroje zlepší zvětšením zdvihového objemu motoru až k hranici limitu objemové třídy . Proto byla navržena a vyrobena nová , lehčí karosérie typu „doutník " s motorem stejným jako u sportu z Jinonic . Tento typ byl vyroben již ve dvou exemplářích.
- takže tento typ karoserie vznikl až v roce 1949,
Idea => ty papíry jsou opravdu k běžnému tudoru
- že jde o netovární vůz, je vidět zejména na zádi bez přístupného víka.

#10: Re: Pátrání po LeMansu Author: Escob4rLocation: Kadaň PostPosted: Sun Mar 31, 2019 10:20 am
    ----
o nějakém prototypu starý pán mluvil, o motoru taky něco říkal, něco o větším motoru, že je někde společně s hliníkovým tělem. Neni mu moc rozumět. Musím počkat až se ze států vrátí mladej.

#11: Re: Pátrání po LeMansu Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Wed Apr 10, 2019 10:52 am
    ----
Pozor Escobare, prototyp z Jinonic, o kterém jsem psal, je něco jiného! Viz obr.

#12: Re: Pátrání po LeMansu Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun May 12, 2019 6:34 pm
    ----
A konec příběhu?
Tradiční.
Poraďte, pomožte ... ať to můžu líp prodat. Že bych to sem aspoň napsal, že to prodávám, to ode mne nečekejte Rolling Eyes
www.rajveteranu.cz/296...alozkaFoto

#13: Re: Pátrání po LeMansu Author: Karel PostPosted: Mon May 13, 2019 7:42 am
    ----
On si pán za to představuje 150 000 Kč.
Tak mu přeju, aby se to dostalo do rukou někoho, kdo to dá dohromady.
Kdyby k tomu byla nějaká historie, ale všechno je to jen na vodě.

#14: Re: Pátrání po LeMansu Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Mon May 13, 2019 7:46 am
    ----
No to máš pravdu, techničák na osobák znějící na jméno závodníka ...
Aspoň, kdyby ten motor byl závodní.
Ale za 150 000 si to (s pomocí aerominora Razz ) vyklepu ze čtyř tabulí plechu a budu na tom líp.

#15: Re: Pátrání po LeMansu Author: aerominorLocation: Horní Počaply PostPosted: Mon May 13, 2019 5:43 pm
    ----
Oprava tohodle nekompletního vraku, navíc bez doložitelné historie (ale třeba na tom pán zapracuje a ještě něco vyšťourá, je ekonomický nesmysl. Za těch 150 to opravdu můžem postavit rovnou nový. Smile ostatně 15" kola mám už v garáži hned vedle volnýho rámu a motoru.



-> Pokec

All times are GMT + 1 Hour

Go to page 1, 2  Next  :| |:
Page 1 of 2