Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Podvozek › Pneu Minor

Pneu Minor
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Podvozek

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Tue Dec 04, 2012 7:53 am
Post subject: Re: Pneu Minor

Jen na doplnění informací se koukněte sem:
pneumatiky.heureka.cz/...6281-reply

Je na tom sice zajímavá informace. že jde o "normální letní pneu", ale když jsem si našel (na ebayi) fotky, každá tam zřejmě má napsaný velkýma písmenama SPARE TYRE a to by byl asi problém... ale moc se mi ta myšlenka líbí a je mi líto, že se takhle úzké 16ky nedělají i pro běžné použití.



sparetytre.jpg
 Description:
 Filesize:  23.98 KB
 Viewed:  325 Time(s)

sparetytre.jpg

Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 09, 2012
Posts: 106
Location: PRG
PostPosted: Tue Dec 04, 2012 1:04 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

No rychlostní index M odpovídá těm 130Km/h. Ale já to vidim tak, že půjdu do Haidenau zmijovek.
Mám v techničáku psanej rozměr 5,00/16, takže není co řešit. Když to srovnám s obdobnejma gumama co jsem kupoval na motorku, tak jsem taky byl naštvahej, že mě přezutí vyšlo na 6 000. Ten samej problém, málo vyráběnej rozměr, dovoz z Japonska a ejhle guma vyšla na 3800. Obdobný v podobným rozměru byly za polovic. Jenže pak Máš problém na STK.

Ono když nasypeš X tisíc do renovace, tak si myslim že nějakejch 12-15 za pneumatiky dám taky. Než se strachovat že ti někde v zatáčce prdne zteřelá guma a rozkouříš to vo švestku, to fakt ne. Bohužel veteráni nejsou levnej koníček.
Když si koupíš opici tak musíš mít i na banány.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Tue Dec 04, 2012 11:04 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

Naprosto s Tebou souhlasím. Mně z toho ty Heidenauky taky vychází nejlíp,. ale vzhledem k popsaným zkušenostem z jízdy bych Minora do radiálek obul jakmile by to bylo jen trošku možné.
Jen jsem si udělal a zveřejnil jednu slepou větev...
To by se to šplhalo řezáním zatáček na radiálkách cestou na Grossglockner Razz
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Karel
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Feb 01, 2012
Posts: 39

PostPosted: Wed Dec 05, 2012 1:34 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

Ptal jsem se u nás na STK a nedovedli mi odpovědět jistě, jestli by to na čtyrech takových gumách prošlo. Ty nápisy Temporary nebo Spare by nesměli vidět.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 09, 2012
Posts: 106
Location: PRG
PostPosted: Wed Dec 05, 2012 2:07 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

Tedy Ranchere,

tebe ta cesta na velkýho zvoníka nějak bere.

Klidně bych koupil jen 4ks Heidenau a jako rezervu použil výše popsané Continentaly.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Wed Dec 05, 2012 3:10 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

cezeta wrote:
Tedy Ranchere,
tebe ta cesta na velkýho zvoníka nějak bere.

Klidně bych koupil jen 4ks Heidenau a jako rezervu použil výše popsané Continentaly.

Když si uvědomím, že vlastně auto potřebuje 5 gum, je to docela dobrý vyústění mé slepé větve Cool
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Thu Dec 06, 2012 12:22 am
Post subject: Re: Pneu Minor

cezeta wrote:
No rychlostní index M odpovídá těm 130Km/h. Ale já to vidim tak, že půjdu do Haidenau zmijovek.
Mám v techničáku psanej rozměr 5,00/16, takže není co řešit. Když to srovnám s obdobnejma gumama co jsem kupoval na motorku, tak jsem taky byl naštvahej, že mě přezutí vyšlo na 6 000. Ten samej problém, málo vyráběnej rozměr, dovoz z Japonska a ejhle guma vyšla na 3800. Obdobný v podobným rozměru byly za polovic. Jenže pak Máš problém na STK.

Ono když nasypeš X tisíc do renovace, tak si myslim že nějakejch 12-15 za pneumatiky dám taky. Než se strachovat že ti někde v zatáčce prdne zteřelá guma a rozkouříš to vo švestku, to fakt ne. Bohužel veteráni nejsou levnej koníček.
Když si koupíš opici tak musíš mít i na banány.

U mne je to spíš o tom "PRODAT KAMNA A KOUPIT UHLÍ"... Sad
Nazuju tam na předek "úplně nový" ještě nejetý Barumky 5 - 16 ze starejch zásob.Byly dobře skladovaný a tak jsou na svůj věk velice pěkný.
Sehnal jsem je před rokem za 2000,-
Na zadku to bude horší, mám doma ještě jednu úplně tu samou gumu, taky relativně dobrou, ale trochu jetou. Byla na autě při koupi. Ale mám problém Exclamation Exclamation Exclamation Nedaří se mi sehnat druhou použitelnou Barumku 5-16 se zmijákem aby byly do páru...
Takže pokud někdo doma máte a hodláte přezout na lepší, prosím nabídněte... Exclamation Exclamation Exclamation

O švestku nehodlám nic rozkouřit, Minor není na závodění je to veterán a tomu též musím přizpůsobit styl jízdy.

BTW: viděl jsem dobové fotografie kde minor byl po totální havárce a musím říct, že karoserie je na svoji dobu neobvikle pevná...Tedy pokud je výdřeva OK Laughing
Back to top
View user's profile Photo Gallery
zaslapanyminor
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jul 09, 2012
Posts: 28
Location: Nový Knín
PostPosted: Fri Dec 07, 2012 12:10 am
Post subject: Re: Pneu Minor

Já se před časem doslechl, že prý na závodní Minory se už tehdy dávala 15" kola z Brouka - nevím co je na tom pravdy, ale jde to. Když mi už definitivně odešli původní pláště 5,0-16" (a tenkrát jsem nevěděl o Haidenau) tak jsem se po nich chvilku pídil a podařilo se mi koupit celou sadu i s obstojnými radiálkami za 2000,-Kč. Až na 1" v průměru jsou k nerozeznání a pasují bez problému. Vím že se takovímto postupem asi vystavuji riziku lynčování od zde přítomných pravověrných veteránistů, ale na druhou stranu přehození kol je otázka 1/2 hodiny a až našetřím na Haidenau tak se vrátím k 16", ale do té doby mám alespoň na čem jezdit. A Minor na nich sedí opravdu dobře. Ale stejně je to zajímavé - asi se při vývoji v Jawě inspirovali od KdF...

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 590
Location: Horní Počaply
PostPosted: Fri Dec 07, 2012 1:19 am
Post subject: Re: Pneu Minor

15" disky jsou sice pravda u le manse, ale pouze částečně. Broučí disky jsou dle zasvěcených těžké. Na závodní auta se dělaly disky extra.



minor007.jpg
 Description:
 Filesize:  156.51 KB
 Viewed:  338 Time(s)

minor007.jpg

Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Fri Dec 07, 2012 1:32 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

zaslapanyminor wrote:
... Ale stejně je to zajímavé - asi se při vývoji v Jawě inspirovali od KdF...

Ani ne tak od KdF, jako od Němců... Jawa 600 je licenční DKW 700 ... dodnes tyhle dvě vývojové větve mají společné prvky ve Wartburgách. No a proč by neměli Němci nějakej společnej úzus na disky?
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
ondra440
Nováček
Nováček

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 1
Location: KH kraj
PostPosted: Thu Feb 28, 2013 9:16 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

Na přání Ranchera jsem jsem vstoupil do fóra ač s minory mám společné jen to, že jsem co by školák okolo jednoho každý den chodil (Meziměstí). Jen k pneumatikám co se dobového vzhledu týče, jsou naprosto v pořádku právě pneumatiky Kudrnáč. Vzorek odpovídá pneumatikám předválečným a brzy poválečným. Na snímku jsou vozy Tatraplan a Škoda 1200 v roce 1952 v jednom přístavu. Vzorek ala Heidenau je vzorek z roku cca 1965, protože ač se u nás zmijové vzorky začaly ve velkém varábět a obouvat kolem roku 53 spíše 54, vypadaly stále ještě jinak.

Na novodobých kudrnáčích jezdí několik mých známých a kromě rychlého úbytku vzorku, danému mimo jiné i špatnou geometrií většiny veteránů (vydrží cca 10-12tis km), jsou naprosto bez problémů.

K ježdění na starých barumkách bych rád řekl (najel jsem na nich za posledních 6 let cca 18 tis.km), že jsou použitelné pouze za sucha. Za mokra nastávají problémy a nevyzpytatelné chování. Takže spíše nedoporučuji.



pneu1201_1952.jpg
 Description:
 Filesize:  205.6 KB
 Viewed:  317 Time(s)

pneu1201_1952.jpg


_________________
0
Back to top
View user's profile
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Thu Feb 28, 2013 9:46 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

Hmmm... Je to hodně Kudrnáčoidní, To jo!

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Fri Mar 08, 2013 8:38 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

Tak tady je příklad, bohužel stáním zničené, pneumatiky Barum Superb s vzorkem starého typu, ala snímek nahoře.



barumsup.jpg
 Description:
 Filesize:  196.62 KB
 Viewed:  325 Time(s)

barumsup.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 26, 2013
Posts: 455
Location: Sučany Slovensko / Zlín Česko
PostPosted: Fri Mar 08, 2013 8:43 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

To je protektor?
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Fri Mar 08, 2013 8:53 pm
Post subject: Re: Pneu Minor

Koukal jsem na to a i přes tu viditelnou "separační škvírku" se mi to zdá jako původní guma. Všechno je to spojité okolodokola.
Ale ruku do ohně nedávám. Šlo mi o ten vzorek.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Podvozek
Page 2 of 4
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy