Aero Minor II 1946 - 1951
Toggle Content
User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: MartinOumrt
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 166

People Online:
Members: 0
Visitors: 33
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁVKA

Toggle Content
Nesháníte?

Community Forums › Technika › Podvozek › Hnací klouby

Hnací klouby
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Podvozek

View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaslapanyminor
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jul 09, 2012
Posts: 28
Location: Nový Knín
PostPosted: Fri Jan 25, 2013 9:20 pm
Post subject: Hnací klouby

Řešili jste nějak vůle na vnějších hnacích kloubech? Je to docela namáhaná součástka a pokud auto jezdilo s poškozenými manžetami a zanedbaným mazáním (asi většina aut před renovací), tak se do nich dostalo bláto atd.. a dostávaly zabrat...Nevíte jestli na Minora pasují klouby z Trabanta? Na pohled vypadají dost podobně:

www.autotypautodily.cz...abant.html

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 10:47 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Trabanťácký klouby vyzkoušený nemám... Exclamation

Idea Ale když budu vycházet ze skutečnosti, že si lidé na Minora běžně dávali silnější poloosy i s unašečema z Wartburgu 900 (kulaťák), tak bych laicky uvažoval nad vysokou pravděpodobností se shodou s Trabantem, nebo Wartburgem 353, Barkas atd...
Nejsem specialista na Trabíky, takže můj názor se pohybuje v pouze v rovině teoretické... Confused
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Sun Jan 27, 2013 3:27 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Nojo, vypadá podobně a asi budou oba dědici praotce obou - tj. DKW

Je faktem, že kompletní unašeče jsou jasně stejné od DKW 700 přes Jawu 600 - Jawa Minor po Aero Minora a v druhé linii od DKW 700 přes IFU 9 po Wartburga 900.
Pasují i ozubené hřídele. 6e pasuje délka, to se divím... Shocked



kloub.jpg
 Description:
 Filesize:  87.99 KB
 Viewed:  310 Time(s)

kloub.jpg

Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
zaslapanyminor
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jul 09, 2012
Posts: 28
Location: Nový Knín
PostPosted: Mon Mar 25, 2013 10:06 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Tak jsem se obětoval za všechny Minoristy co by to chtěli taky zkusit a koupil na Aukru na zkoušku 2ks. Vypadají stejně ale bohužel nepasují, neboť jsou celkově menší - nesouhlasí rozteč ani průměr čepů, užší je i štěrbina pro vsunutí poloos...čili pro nás nepoužitelné. Jestli máte někdo Trabanta, jsou k dispozici.
Rancher wrote:
... připojil jsem obrázek z Aukra pro ilustraci. Ne ten, jak vypadá jako odlitek, tedy s profilovanou stěnou, ale se stěnou rovnou. Jediné poznávací znamení, které je markantní jsou "hrdla" hlavního čepu, které Trabantí homokineťák nemá.



trabant_h_kinet.jpg
 Description:
Vypadá to stejně, ale není to stejné. A nemusí to vypadat jako odlitek :o( ... připojil Rancher
 Filesize:  20.63 KB
 Viewed:  280 Time(s)

trabant_h_kinet.jpg


_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Tue Mar 26, 2013 7:22 am
Post subject: Re: Hnací klouby

Když jsme u této klíčové součástky.

Má někdo nějakou amatérkou či odbornou diagnostiku, kdy je potřeba se těmito kousky železa zabývat?
Čím a jak zalomcovat, co sledovat? Nebo je to až výsledek pocitu z jízdy?
Musí se to odpouzdřit, aby se mohlo "vidět"?

Ptám se takto z jasných důvodů. Nikdy jsem neměl auto s předním náhonem tak dlouho, abych se tímto kloubovím musel zajímat. Nikdy jsem neměl Trabanta...

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 09, 2012
Posts: 103
Location: PRG
PostPosted: Sat Nov 02, 2013 4:10 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Mám na vás chlapci otázku: Čím mazat klouby a naplnit manžety?

Dle příručky se má mazat A-00, já bych to ale asi mazal MolykouG nebo něčím podobným. Jakej máte na toto názor?

PS: Grafitku jsem vyloučil jako první.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Sat Nov 02, 2013 7:24 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Už jsem se ptal kamaráda Traboucháře a on používá LV 2-3. Tak že mne taky zajímá, jak se na to dívají jiní.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
ondrej
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jul 30, 2012
Posts: 17
Location: Žilina
PostPosted: Sun Nov 03, 2013 11:09 am
Post subject: Re: Hnací klouby

Napr. Mobil Grease Special alego Agip GR SM - bežne používané mazacie tuky do kĺbov (sú viac mazlavé a lepkavé), jednoznačne tam nemôže ísť obyčajná vazelína lebo tá sa odstredivou silou usadí na okrajoch manžety a kĺb ostane suchý- vyskúšal som to najskôr s obyčajnou a nefunguje to...

_________________
0
Back to top
View user's profile Send e-mail
Veteranista
minorista
minorista

Offline Offline
Joined: Nov 01, 2012
Posts: 4
Location: Těšnovice(Kroměříž), Brno
PostPosted: Sun Dec 22, 2013 10:26 am
Post subject: Re: Hnací klouby

Do klobů by se neměl dávat LV2-3, existují speciální tuky k tomuto s příměsí MoS2 jako třeba, řekl bych pro minoristy úplně ideální,Mogul Molyka G.
Diagnostika kloubů obecně se provádí velmi těžko, ač se nám kloub může zdát v pořádku, tak při jízdě a většinou v rejdu jde slyšet.
Určitě bych doporučil klouby rozebrat, pořádně umýt od zbytku tuku, po umytí se pozornému oku ukáže opotřebení.

_________________
Záškodník od Škody a Jawy Razz
Back to top
View user's profile Send e-mail
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 576
Location: Horní Počaply
PostPosted: Sat Dec 28, 2013 12:11 am
Post subject: Re: Hnací klouby

kolegové, nepotkal jste tuto manžetu někdo v reálu. Pokud ano, tak jak je to s případnou použitelností pro naše vozy?
www.trabantshop.cz/?21...sy-ke-kolu
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Sat Dec 28, 2013 9:22 am
Post subject: Re: Hnací klouby

...mňo... o zdejších kutilech něco vím, ale nebudu ani naznačovat. Oni se určitě ozvou. Wink



minor_1.jpg
 Description:
Takto vypadá originál
 Filesize:  127.79 KB
 Viewed:  283 Time(s)

minor_1.jpg


waran_1.jpg
 Description:
Upravená manžeta z Warteca... aji s mazničkou ze staré manžety. byly jak na boku, tak na čele.
 Filesize:  128.59 KB
 Viewed:  292 Time(s)

waran_1.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 440

PostPosted: Sat Dec 28, 2013 4:24 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Použitelnost je, řekl bych dobrá, vlastně výtečná... u fotky Ranchera, kterej v mém případě příliš zybtečně úzkoprse dbá na autorská práva, se jedná o Čezetovu manžetu (ještě jsem mu jí nezaplatil) na mém podvozku :-D. Tedy abych byl konkrétní... je to nějaká druhovýroba z německa, zakoupená po ebay. Musí se poue upravit vnitřní hrana širšího konce manžety, který obsahuje zakončení v podobě profilu L. Tak je potřeba ten "zobák" odstranit. Uřinil jsem tak na brusce.. otočil jsem manžetu naruby a v ruce na brusce jsem rantl odbrousil.. je to lepší a přesnější než pižlat nožem. Do užší díry na straně hřídele je nasunut s přesahem domeček z aluminia, který má dva zápichy.. jeden na vnitřní díře pro filc narvanej olejem, který těsní vnitřní prostor manžety od vody přitékající po hřídeli (zručnější použijí gufero). A vnější zápich kam zapadne L zakončení . Přepětí v manžety způsobí že není třeba zajišťovat domeček stahovací páskou... Taky jsem uštědřil vždy po jedné díře do boku manžety pro dodatečné přimazávání... a pochopitelně zajištěno originálním stahovacím drátem (s očkem, závitem a matičkou).
Back to top
View user's profile Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 576
Location: Horní Počaply
PostPosted: Sat Dec 28, 2013 4:35 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

nu, nezbývá než poděkovat za vyčerpávající odpověď. Tak si taky jednu sadu opatřím. Smile
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Sun Dec 29, 2013 1:22 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Ještě tedy nějakou tu jinou fotku pro inspiraci a doplnění.



waran_3.jpg
 Description:
 Filesize:  115.07 KB
 Viewed:  278 Time(s)

waran_3.jpg


waran_2.jpg
 Description:
 Filesize:  81.32 KB
 Viewed:  280 Time(s)

waran_2.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Mon Jun 15, 2015 6:52 am
Post subject: Re: Hnací klouby

Kluki,

nejen Steen, kterej se teď na nás obrátil se žádostí o pomoc, ale asi skoro všichni zápasíme s myšlenkou,jak na to s předníma kloubama, když nový už v Mototechně nemají ani za Sparty ve tvrdém.

v příspěvcích
minory.cz/index.php?na...amp;p=1491
se to doskutovalo a zejména zaslapanyminor odborně pohřbil úvahy o Trabantech... Michal naznačil cestu Wartburgovou ...

Takže se dovolím zeptat: "Je od té doby(2 roky) nějaký pokrok v poznatcích?"
a) náhrada,
b) způsob renovace
c) co je ještě použitelné

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Podvozek
Page 1 of 5
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy