Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Escob4r
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 163

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 1
Návštěvníků: 18
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
REZERVACE
PRO DOTISK I.Q 2019

_TOGGLE
Nesháníte?

Forum › Technika › Podvozek › Hnací klouby
Hnací klouby
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Podvozek

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zaslapanyminor
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Čvc 09, 2012
Příspěvky: 28
Bydliště: Nový Knín
OdeslatZaslal: Pá Led 25, 2013 8:20 pm
Předmět: Hnací klouby

Řešili jste nějak vůle na vnějších hnacích kloubech? Je to docela namáhaná součástka a pokud auto jezdilo s poškozenými manžetami a zanedbaným mazáním (asi většina aut před renovací), tak se do nich dostalo bláto atd.. a dostávaly zabrat...Nevíte jestli na Minora pasují klouby z Trabanta? Na pohled vypadají dost podobně:

www.autotypautodily.cz...abant.html

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 628

OdeslatZaslal: Pá Led 25, 2013 9:47 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Trabanťácký klouby vyzkoušený nemám... Vykřičník

Nápad Ale když budu vycházet ze skutečnosti, že si lidé na Minora běžně dávali silnější poloosy i s unašečema z Wartburgu 900 (kulaťák), tak bych laicky uvažoval nad vysokou pravděpodobností se shodou s Trabantem, nebo Wartburgem 353, Barkas atd...
Nejsem specialista na Trabíky, takže můj názor se pohybuje v pouze v rovině teoretické... Zmaten
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Led 27, 2013 2:27 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Nojo, vypadá podobně a asi budou oba dědici praotce obou - tj. DKW

Je faktem, že kompletní unašeče jsou jasně stejné od DKW 700 přes Jawu 600 - Jawa Minor po Aero Minora a v druhé linii od DKW 700 přes IFU 9 po Wartburga 900.
Pasují i ozubené hřídele. 6e pasuje délka, to se divím... Šokován



kloub.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  87.99 KB
 Čteno:  300 krát

kloub.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
zaslapanyminor
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Čvc 09, 2012
Příspěvky: 28
Bydliště: Nový Knín
OdeslatZaslal: Po Bře 25, 2013 9:06 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Tak jsem se obětoval za všechny Minoristy co by to chtěli taky zkusit a koupil na Aukru na zkoušku 2ks. Vypadají stejně ale bohužel nepasují, neboť jsou celkově menší - nesouhlasí rozteč ani průměr čepů, užší je i štěrbina pro vsunutí poloos...čili pro nás nepoužitelné. Jestli máte někdo Trabanta, jsou k dispozici.
Rancher :
... připojil jsem obrázek z Aukra pro ilustraci. Ne ten, jak vypadá jako odlitek, tedy s profilovanou stěnou, ale se stěnou rovnou. Jediné poznávací znamení, které je markantní jsou "hrdla" hlavního čepu, které Trabantí homokineťák nemá.



trabant_h_kinet.jpg
 Popis:
Vypadá to stejně, ale není to stejné. A nemusí to vypadat jako odlitek :o( ... připojil Rancher
 Velikost souboru:  20.63 KB
 Čteno:  271 krát

trabant_h_kinet.jpg


_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Bře 26, 2013 6:22 am
Předmět: Re: Hnací klouby

Když jsme u této klíčové součástky.

Má někdo nějakou amatérkou či odbornou diagnostiku, kdy je potřeba se těmito kousky železa zabývat?
Čím a jak zalomcovat, co sledovat? Nebo je to až výsledek pocitu z jízdy?
Musí se to odpouzdřit, aby se mohlo "vidět"?

Ptám se takto z jasných důvodů. Nikdy jsem neměl auto s předním náhonem tak dlouho, abych se tímto kloubovím musel zajímat. Nikdy jsem neměl Trabanta...

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 09, 2012
Příspěvky: 103
Bydliště: PRG
OdeslatZaslal: So Lis 02, 2013 3:10 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Mám na vás chlapci otázku: Čím mazat klouby a naplnit manžety?

Dle příručky se má mazat A-00, já bych to ale asi mazal MolykouG nebo něčím podobným. Jakej máte na toto názor?

PS: Grafitku jsem vyloučil jako první.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Lis 02, 2013 6:24 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Už jsem se ptal kamaráda Traboucháře a on používá LV 2-3. Tak že mne taky zajímá, jak se na to dívají jiní.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
ondrej
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Čvc 30, 2012
Příspěvky: 17
Bydliště: Žilina
OdeslatZaslal: Ne Lis 03, 2013 10:09 am
Předmět: Re: Hnací klouby

Napr. Mobil Grease Special alego Agip GR SM - bežne používané mazacie tuky do kĺbov (sú viac mazlavé a lepkavé), jednoznačne tam nemôže ísť obyčajná vazelína lebo tá sa odstredivou silou usadí na okrajoch manžety a kĺb ostane suchý- vyskúšal som to najskôr s obyčajnou a nefunguje to...

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
Veteranista
minorista
minorista


Založen: Lis 01, 2012
Příspěvky: 4
Bydliště: Těšnovice(Kroměříž), Brno
OdeslatZaslal: Ne Pro 22, 2013 9:26 am
Předmět: Re: Hnací klouby

Do klobů by se neměl dávat LV2-3, existují speciální tuky k tomuto s příměsí MoS2 jako třeba, řekl bych pro minoristy úplně ideální,Mogul Molyka G.
Diagnostika kloubů obecně se provádí velmi těžko, ač se nám kloub může zdát v pořádku, tak při jízdě a většinou v rejdu jde slyšet.
Určitě bych doporučil klouby rozebrat, pořádně umýt od zbytku tuku, po umytí se pozornému oku ukáže opotřebení.

_________________
Záškodník od Škody a Jawy Posměch
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 570
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Pá Pro 27, 2013 11:11 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

kolegové, nepotkal jste tuto manžetu někdo v reálu. Pokud ano, tak jak je to s případnou použitelností pro naše vozy?
www.trabantshop.cz/?21...sy-ke-kolu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Pro 28, 2013 8:22 am
Předmět: Re: Hnací klouby

...mňo... o zdejších kutilech něco vím, ale nebudu ani naznačovat. Oni se určitě ozvou. Mrk



minor_1.jpg
 Popis:
Takto vypadá originál
 Velikost souboru:  127.79 KB
 Čteno:  272 krát

minor_1.jpg


waran_1.jpg
 Popis:
Upravená manžeta z Warteca... aji s mazničkou ze staré manžety. byly jak na boku, tak na čele.
 Velikost souboru:  128.59 KB
 Čteno:  282 krát

waran_1.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 438

OdeslatZaslal: So Pro 28, 2013 3:24 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Použitelnost je, řekl bych dobrá, vlastně výtečná... u fotky Ranchera, kterej v mém případě příliš zybtečně úzkoprse dbá na autorská práva, se jedná o Čezetovu manžetu (ještě jsem mu jí nezaplatil) na mém podvozku :-D. Tedy abych byl konkrétní... je to nějaká druhovýroba z německa, zakoupená po ebay. Musí se poue upravit vnitřní hrana širšího konce manžety, který obsahuje zakončení v podobě profilu L. Tak je potřeba ten "zobák" odstranit. Uřinil jsem tak na brusce.. otočil jsem manžetu naruby a v ruce na brusce jsem rantl odbrousil.. je to lepší a přesnější než pižlat nožem. Do užší díry na straně hřídele je nasunut s přesahem domeček z aluminia, který má dva zápichy.. jeden na vnitřní díře pro filc narvanej olejem, který těsní vnitřní prostor manžety od vody přitékající po hřídeli (zručnější použijí gufero). A vnější zápich kam zapadne L zakončení . Přepětí v manžety způsobí že není třeba zajišťovat domeček stahovací páskou... Taky jsem uštědřil vždy po jedné díře do boku manžety pro dodatečné přimazávání... a pochopitelně zajištěno originálním stahovacím drátem (s očkem, závitem a matičkou).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 570
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: So Pro 28, 2013 3:35 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

nu, nezbývá než poděkovat za vyčerpávající odpověď. Tak si taky jednu sadu opatřím. Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Pro 29, 2013 12:22 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Ještě tedy nějakou tu jinou fotku pro inspiraci a doplnění.



waran_3.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  115.07 KB
 Čteno:  267 krát

waran_3.jpg


waran_2.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  81.32 KB
 Čteno:  268 krát

waran_2.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2463
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Čvn 15, 2015 6:52 am
Předmět: Re: Hnací klouby

Kluki,

nejen Steen, kterej se teď na nás obrátil se žádostí o pomoc, ale asi skoro všichni zápasíme s myšlenkou,jak na to s předníma kloubama, když nový už v Mototechně nemají ani za Sparty ve tvrdém.

v příspěvcích
minory.cz/index.php?na...amp;p=1491
se to doskutovalo a zejména zaslapanyminor odborně pohřbil úvahy o Trabantech... Michal naznačil cestu Wartburgovou ...

Takže se dovolím zeptat: "Je od té doby(2 roky) nějaký pokrok v poznatcích?"
a) náhrada,
b) způsob renovace
c) co je ještě použitelné

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Podvozek
Strana 1 z 5
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy