Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Podvozek › Náhrada tažného válce

Náhrada tažného válce
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Go to page Previous  1, 2
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Podvozek

View previous topic :: View next topic  
Author Message
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Mon Mar 30, 2015 6:14 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Tak jsem ofotil tlačný válec. Podle mě je to originál nebo profesionálně provedené. Dalo by se podle něj udělat nákres na výrobu.



brzdatovarni1.jpg
 Description:
 Filesize:  68.44 KB
 Viewed:  293 Time(s)

brzdatovarni1.jpg


brzdatovarni2.jpg
 Description:
 Filesize:  59.97 KB
 Viewed:  260 Time(s)

brzdatovarni2.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Mon Mar 30, 2015 6:18 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

To vypadá, že to opravdu je tovární, protože tahle habša na snímku je dtto:

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Wed Apr 01, 2015 6:21 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Tak jsem včera večer obdržel dávku mailů a v nich se potvrdlilo, že adaptér tlačného válce byl vymyšlen a používán na pozdějších Minorech viz
JaraII wrote:
Tak jsem pátral v mých poznámkách a našel jsem poznámku v Minor klubu z roku 1967 tak vám ji tu uvádím.

Brzdové pumpy byly montovány ve dvou typech, tažná a tlačná. až do ročníku 1949 byly montovány pumpy tažné. Od roku 1949 byly montovány pumpy tlačné, které se užívaly u vozů ŠKODA,a i jiných značek. Pumpa může mít dvojí průměr brzdového válce, a sice průměr 25 mm (sedan) nebo průměr 22 mm (spartak).Předělat pumpu tažnou na tlačnou si vyžaduje úpravu pedálu brzdy (originály již nejsou v prodeji) a také jiné umístění tělesa pumpy.
Z toho vyplývá, že se v Mototechně prodávaly páky upravené (do vyprodání zásob, tj. před rokem 1967). Zda se prodávaly adaptéry na novou polohu není jasno.

Úprava páky je jasná z fotek. Podle Jarka se náboj pedálu přeřízl mezi pákami. pootočil se a zase svařil.
Je to trošku náročnější na představivost, jestli to tak bylo, taxem si to zkusil načrtnout...



brpaka0.jpg
 Description:
 Filesize:  255.53 KB
 Viewed:  241 Time(s)

brpaka0.jpg


brpaka_1.jpg
 Description:
 Filesize:  294.94 KB
 Viewed:  233 Time(s)

brpaka_1.jpg


brpaka_2.jpg
 Description:
 Filesize:  308.13 KB
 Viewed:  236 Time(s)

brpaka_2.jpg


brpaka_3.jpg
 Description:
 Filesize:  241.54 KB
 Viewed:  231 Time(s)

brpaka_3.jpg


brpaka_oldn.jpg
 Description:
 Filesize:  389.97 KB
 Viewed:  264 Time(s)

brpaka_oldn.jpg


br_drzak1.jpg
 Description:
 Filesize:  343.32 KB
 Viewed:  254 Time(s)

br_drzak1.jpg


br_drzak2.jpg
 Description:
 Filesize:  437.76 KB
 Viewed:  249 Time(s)

br_drzak2.jpg


br_drzak3.jpg
 Description:
 Filesize:  442.33 KB
 Viewed:  239 Time(s)

br_drzak3.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Miravanhostin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Oct 18, 2013
Posts: 58
Location: Hostín
PostPosted: Wed Apr 01, 2015 7:49 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Taky jsem páku přeřízl a pootočil, po vyhledání polohy zavařil. Je to přesně o 90stupňů.

_________________
Já nevím co s tím, já se z toho asi zblázním.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Wed Apr 01, 2015 7:57 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

To jsem rád že jsem pomohl.
A funguje?
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Thu Apr 02, 2015 9:00 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Tak jsem vyndal ten tlačný válec je tam označení BK 3491 PAL.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri Apr 03, 2015 5:41 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Trochu jsem pátral že když jsem vyndal brzdový válec tak by se mohl zrenovovat. Náhodou jsem narazil že se vyrábí nový .... www.agrozetshop.cz/val.../d-118307/
Je to divný se 60 let vyrábí ale je to zajímavý jestli dát 400 až 700 kč za renovaci nebo za 590 kč nový ?
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Sun Apr 05, 2015 8:38 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

No, pro mne je to vlastně novinka, protože sice mám už dva roky koupenej nově vyrobenej válecdo zásoby, ale kupoval jsem to s tím, že se již nebudou vyrábět ... Takže možná ještě zásoby.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Miravanhostin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Oct 18, 2013
Posts: 58
Location: Hostín
PostPosted: Sun Apr 05, 2015 8:59 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

U nás v Zetoru jsou k sehnání bez problému, mám je i již vyzkoušené.

_________________
Já nevím co s tím, já se z toho asi zblázním.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Wed Apr 08, 2015 12:50 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Teď mne napadlo, není tažný válec trošku nejistá komodita?

Takovej tažnej pták na zimu odlétá do teplých krajin a má člověk jistotu, že se mu na jaře vrátí?
Notabene, tažnej válec si na podzim odletí a brzdy jsou zavzdušněný Laughing

Teď mne tak napadlo ...

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Wed Apr 08, 2015 12:53 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

To rejpeš do mého tažného origo válce z 1947 Twisted Evil Question
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Wed Apr 08, 2015 1:09 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Seš vztahovačnej. I já mám tažnej válec. A to z října roku 1949, i když prý už byl tou dobou tlačenkovej. A nejsme to jen my.
Celá ta úvaha byla, o tom, že tažný pták na pět, je podle jedné scénky papouch, protože tahá planety. To sem ale nepatří!
Ale tažný pták je taky např. Fregata minor, což jest tažný pták prý jen částečně. Takže sem patří částečně, i když je minor...
Ale ten správnej-libovolnej tažnej fták se prostě na podzim sebere a táhne. Tak proč se toho neobávat u takového tažného ptáka jako je Válec minor Razz
___
Na vysvětlenou: My měli poradu Rolling Eyes Confused Evil or Very Mad Mad Shocked

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Wed Apr 08, 2015 1:16 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Je pravda že tlačnej je složitější na mechaniku ale jednoduší na seřízení a spolehlivost. Mám oba asi z 99% tam namontuji tlačenku je i chutější Laughing Idea
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Fri Nov 20, 2015 8:39 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

BTW: Když si Radek dal tu práci a zrenovoval 4 válce, aby je postupně odvrhnul,
minory.cz/index.php?na...=4106#4106
je naprosto jasné, že to nefunguje jak má a jakýže válec použiju.
Je taky zajímavé, že Rusi vyměnili jen dva kroužky, spíše prý pro sichr, jak se v Móskvě ještě od obléhání říká, a brzdy jsou silně jedovaté...

Pokud by někdo potřeboval nákres na výrobu adaptéru, je zde (dělal jsem ho pro BE) a případně mám asi k nabídnutí i jeden adaptér origo, jak jsem zjistil dodatečně na fotkách.



adapter.jpg
 Description:
... náčrt je náčrt a výkres je výkres :o)
 Filesize:  77.18 KB
 Viewed:  256 Time(s)

adapter.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 590
Location: Horní Počaply
PostPosted: Fri Nov 20, 2015 5:15 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Případně pro pečlivky můžu poskytnout originální výkres z továrny.
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Podvozek
Page 2 of 2
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy