Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Podvozek › Náhrada tažného válce

Náhrada tažného válce
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Go to page 1, 2  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Podvozek

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2571
Location: Brno
PostPosted: Wed Mar 25, 2015 9:18 am
Post subject: Náhrada tažného válce

Pánové, nemá někdo z Vás návodné fotky, kresby, výkresy či jiné návody k tomu, jak osadit a zpřevodovat nový - tlačný brzdový válec?
tedy tohle:
Je to pro belgického Minora kolegu GRASVLIEGA.
Koupil auto bez válce a mně se i přes vynaloženou snahu nepodařilo objevit v mých syslátech další tažný válec...
David je s tím smířen, novej válec je, ale než vymýšlet lokomotivu, bylo by fajn využít historických zkušeností.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Thu Mar 26, 2015 8:54 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

skreslený domeček bys měl mít ve výkresech od Pavla, nakolik je okotovaný si nepamatuju. Nyní bys to mohl vytáhnout z čezety, páč ho má nyní z auta vytažený... myslím že má doma i originální "přepákovanou" brzdovou páku ze současně renovovaného minora. Takže by k původní páce soudruh z belgie dovařil onen do boku čouhající stalagmit. Ovčem já osobně bych se bál, páč případným odlomením upraveného hrbolku by řidič přišel o možnost brzdit jinak než ručkou Smile . Originál páku si netroufám říct že by se dala sehnat. Za ty leta jsem originál viděl pouze u čezety, na burzách nikde (a to je docela vymetám), tak jen tahové, případně jsem viděl pouze v autech naroubované úpravy...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2571
Location: Brno
PostPosted: Thu Mar 26, 2015 10:38 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Dík, budu se koukat
a) do pošty od Cezety,
b) do plánů
c) sem, kdyby to někdo tentononc i sem Razz

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Thu Mar 26, 2015 9:44 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Vím o dvou možných variantách. Možná je mám i někde na foto, ale nestíhám...Snad o víkendu.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2571
Location: Brno
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 7:50 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Tak jsem se dostal díky Vám i mému archivu k jistým poznatkům, do jejjichž zamknutí mi chybí jen detail páky s kótami, aby to vydalo na příručku "Náhrada brzdového válce" ...tedy článek. Tedy v předpremiéře, posbíráno, obdrženo.

BTW: Moc se mi líbí ta kladěčka na lanko ručníkové brzdy na Miravanhostinově fotkách. Když to srovnám ...nikoliv s výletem na Kokořín, ale ... s tou fotkou nálezového stavu. Je jasné, že to je užitečné vylepšeníčko.



brzda_tlak1.jpg
 Description:
Jednoduché přepákování na tahový válec a adaptér na vyšší pozici válce
 Filesize:  83.85 KB
 Viewed:  287 Time(s)

brzda_tlak1.jpg


brzda_tlak2.jpg
 Description:
 Filesize:  80.33 KB
 Viewed:  291 Time(s)

brzda_tlak2.jpg


brzda_tah2.jpg
 Description:
Takto vypadá pozice tahového válce
 Filesize:  96.31 KB
 Viewed:  298 Time(s)

brzda_tah2.jpg


brzda_tah_old.jpg
 Description:
Takhle vypadá původní sestava tahového válce
 Filesize:  127.58 KB
 Viewed:  323 Time(s)

brzda_tah_old.jpg


br_dr1.jpg
 Description:
Adapter vyztužený  - přední pohled
 Filesize:  98.6 KB
 Viewed:  259 Time(s)

br_dr1.jpg


br_dr1a.jpg
 Description:
Adapter vyztužený z boku
 Filesize:  96.08 KB
 Viewed:  278 Time(s)

br_dr1a.jpg


br_dr_2a.jpg
 Description:
Jednoduchý adapter na původní dvě a další dvě díry - oválné díry pro seřízení polohy jsou dobrý nápad
 Filesize:  69.73 KB
 Viewed:  264 Time(s)

br_dr_2a.jpg


br_dr_2.jpg
 Description:
Tlakový válec na jednoduchém držáku, je vidět, že takto slabý materiál se časem unaví.
 Filesize:  95.21 KB
 Viewed:  271 Time(s)

br_dr_2.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 590
Location: Horní Počaply
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 8:45 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Kladečku má podle mýho rámu ze 47. roku, ikdyž jinak technicky realizovanou.



kladka_ram.jpg
 Description:
 Filesize:  229.31 KB
 Viewed:  263 Time(s)

kladka_ram.jpg

Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 9:04 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Ta kladka na ručku je supr, tam se to i dědovi o rám předíralo lanko.
To je asi úprava kterou uskutečním i když není origo.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Miravanhostin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Oct 18, 2013
Posts: 58
Location: Hostín
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 10:00 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Pokud chcete tak vám tu kladku seženu. Kolečko je nerez ale osobně si myslím že by bylo lepší vytočit ze silonu.

_________________
Já nevím co s tím, já se z toho asi zblázním.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 10:15 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Díky udělám to silonu to je praktičtější.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2571
Location: Brno
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 10:31 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

JaraII wrote:
Díky udělám to silonu to je praktičtější.

...dej tam tlustší špalek, ať Ti vyjde na dvě Smile

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 11:03 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Tak jsem pátral v mých poznámkách a našel jsem poznámku v Minor klubu z roku 1967 tak vám ji tu uvádím.

Brzdové pumpy byly montovány ve dvou typech, tažná a tlačná. až do ročníku 1949 byly montovány pumpy tažné. Od roku 1949 byly montovány pumpy tlačné, které se užívaly u vozů ŠKODA,a i jiných značek. Pumpa může mít dvojí průměr brzdového válce, a sice průměr 25 mm (sedan) nebo průměr 22 mm (spartak).Předělat pumpu tažnou na tlačnou si vyžaduje úpravu pedálu brzdy (originály již nejsou v prodeji) a také jiné umístění tělesa pumpy.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 11:23 am
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

....Jak to myslíš jako dvě kladky vedle sebe ???
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2571
Location: Brno
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 1:12 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

JaraII wrote:
....Jak to myslíš jako dvě kladky vedle sebe ???
No dobrá... tak teda po ...tě
Že bych si jako jednu kladku objednal Razz


Jinak, mně to s těma válcema už taky docházelo, že ty pozdější už musely mít šlapací, když Vykoukal ho má v knížce.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
los.o
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 19, 2012
Posts: 73
Location: Hradec Králové
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 1:27 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Myslím, že toto je originál řešení uchycení tlačného válce. Je to na podvozku z konce výroby. Páka pedálu originál není. Tu bych musel vyhrabat z krabice.



brzda51.jpg
 Description:
 Filesize:  67.19 KB
 Viewed:  279 Time(s)

brzda51.jpg


brzda51-1.jpg
 Description:
 Filesize:  57.84 KB
 Viewed:  285 Time(s)

brzda51-1.jpg


_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri Mar 27, 2015 2:55 pm
Post subject: Re: Náhrada tažného válce

Rancher wrote:
JaraII wrote:
....Jak to myslíš jako dvě kladky vedle sebe ???
No dobrá... tak teda po ...tě
Že bych si jako jednu kladku objednal Razz


Jinak, mně to s těma válcema už taky docházelo, že ty pozdější už musely mít šlapací, když Vykoukal ho má v knížce.

tak jo Laughing
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Podvozek
Page 1 of 2
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy