Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Elektropříslušenství › Dodatečné chlazení

Dodatečné chlazení
Vše co souvisí s 6V nebo i 12V na Minoru.
Go to page 1, 2  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Elektropříslušenství

View previous topic :: View next topic  
Author Message
hamernikvojtech
Nováček
Nováček

Offline Offline
Joined: Dec 10, 2014
Posts: 2
Location: Vohančice 13 Tišnov 66601
PostPosted: Mon Apr 27, 2015 5:26 pm
Post subject: Dodatečné chlazení

Mám tak špatný internet, že dostat se sem a něco hledat je pro mne utrpením.
Jak už bylo někde napsáno, prošel jsem veteránskými testacemi i STK. Fotky dodám.
Včera jsem se vydal na zkušební jízdu směr Kuřim a skončil jsem až v Pohořelicích. Drobné lapálie, jako téměř upadnuté kolo, kdy stará matice nevydržela tlak kuželového ložiska, které tam někdo namontoval, či ucpaná hlavní tryska byly přímo na cestě odstraněny. To patří k veteránskému ježdění, takže jen tak na okraj.


Ale k věci:
Při návratu přes docela zaplněné Brno jsem narazil na problém, který tady už zazněl.

Zkrátka, začal jsem vařit. Prostě to na takovouto jízdu není dimenzované a začal jsem uvažovat o ventilátoru, který by mi pomohl uchladit. Potíž je v tom, že mám ale originální 6V rozvod a tak se ptám.
Umí někdo poradit, jaký 6V ventilátor se dá sehnat, aby pomohl?
Jaké má mít parametry? Kde ho sehnat?

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 744
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Mon Apr 27, 2015 7:56 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

Na internetu jsem našel ventilátor z trabanta na bufika je na 6V a má odběr 24W. Ale v elektrice se moc nevyznám hlavně v těch wattech, ampérech a kdoví co .Tak se k tomu vyjádřete kdo tomu rozumí Very Happy
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2581
Location: Brno
PostPosted: Mon Apr 27, 2015 8:29 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

No taky nemám šajn.
Hledal jsem a prakticky nic lepšího/silnějšího jax našel, asi v 6V neexistuje.
Myslíš asi např. tohle: www.sbazar.cz/bbbbbbbb...vane-6v25w

Když si vezmu, že Sahara na Favoritovi má 100W a točí 3000 ot/min na aspoň dvakrát tak velkým průměru. Nebude to žádná sláva. Jeden by Vojtovi nejradši poradil předělat to na 12V... Sad

To je výměna indučky, regulace, dynama, stěračáku a všech žárovek.

Napadla mne šílená myšlenka, ala tatrovka 603 ... druhej (skrytej) 6V akumulátor jen pro 12V Saharu. Ale jak by to bylo s dobíjením, to by musel vymyslet Chong.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 744
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Mon Apr 27, 2015 8:32 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

No právě aby nedojezdil na to že má pořád vybitou baterku
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Mon Apr 27, 2015 8:41 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

mám odzkoušen ventilátor z auto-klimatizace, tuším daewoo nebo hyundai. Embarassed Ideální je vzít na vrakáč 6V baterku + měřák a vybrat takovej, co hodně točí a málo žere... Od doby naroubování jsem nevařil.

_________________
Nashle na silnici ...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2581
Location: Brno
PostPosted: Mon Apr 27, 2015 8:44 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

Martine, to jsou 6V motorky, nebo 12V poháněné 6V?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Mon Apr 27, 2015 8:58 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

12V, ale chodí od cca. 5V
Rancher wrote:
...což je to podstatné. Díky Martine.

_________________
Nashle na silnici ...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 468

PostPosted: Tue Apr 28, 2015 5:51 am
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

No jestli máš hamernikuvojtechu originální zapojení elektroinstalace, tj 130W, tak pokud potřebuješ svítit za dne, tak už beztak nedobíjíš... jak k tomu přidáš dalších 24W tak je to úplně v pytli... takže pokud chceš mít větrák, tak určitě jiný dynamo. Ideální náhrada je nějaké dynamo z produkce DDR. Ale je pravdou že 6V motorek do větráku, konstruovanej tak aby odolal prostředí motoru, tj. vibrace, špína a vysoká teplota takovej asi na 6V neseženeš. Proto se nabízí výměna dynama za 12V a vyšší výkon. Ty od německých soudruhů mají ale budící a výkonové vinutí se společnou kostrou, tedy vyžadují úplně jiné rego než naše PAL dynama. Šloby to obejít přeházením kabelů uvnitř dynama a použitím rega k PALu. Výměna žárovek a induček je podle mě triviální... ten stěračovej motorek je však zapeklitost. Na burzách jsou k mání, ale problém je montáž a demontáž... u čezety woodyho uvažujem pouze o odklopení palubky uvolněním spodních šroubů, ale jestli to bude stačit se uvidí... No a pak je tu druhá varinta, udělat to jako u warťase... tedy pod šrouby hlavy přišroubovat vodící hřídel, na jednom konci řemenice, na druhém vrtule. Samozřejmě mimo osu aby jsi se vyhnul hadici chladiče...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2581
Location: Brno
PostPosted: Tue Apr 28, 2015 11:50 am
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

Monitoruju to tady pro Vojtu... dobrý postřehy!
Jen ad to dynamo z DDR... šaxa k temu prodává aji taký ten reglér odtamáď. né?


BTW: Martine, máš tam jiný dynamo?

Za mne: ... s tím stěračákem jsi mne vyděsil... sice mám palubku dole, takže není problém, ale že by tam byla taková gynekologie? To se podívám.
Přece jen ta Tebou doporučená Praktika z anatomie nebudou od věci Razz

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 468

PostPosted: Wed Apr 29, 2015 7:16 am
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

Jen mi nějak došlo že jsme zapomněli napsat proč dynamo z DDR... tak proto že se vyráběly s výkonem 220W Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Wed Apr 29, 2015 8:38 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

dynamo mám původní. (DDR je v záloze, ale zatím nebyl důvod ho tam dávat.) Ventilátor samozřejmě nejede furt, ale zapínám ho pouze "v horkých chvilkách", ručně, podle teploměru.... funguje to, zájemcům rád předvedu na letošním sraze (bude-li) Wink

_________________
Nashle na silnici ...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 744
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Thu Apr 30, 2015 7:06 am
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

Martin wrote:
dynamo mám původní. (DDR je v záloze, ale zatím nebyl důvod ho tam dávat.) Ventilátor samozřejmě nejede furt, ale zapínám ho pouze "v horkých chvilkách", ručně, podle teploměru.... funguje to, zájemcům rád předvedu na letošním sraze (bude-li) Wink
Martine fotečka by nebyla jak to tam máš implantovaný Question
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 744
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri May 01, 2015 7:42 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

Při návštěvě Vojty jsem ofotil namontovaný ventilátor z Fábie a funguje Very Happy
a docela mu sluší Idea



01.jpg
 Description:
ventilátor fábie
 Filesize:  241.76 KB
 Viewed:  313 Time(s)

01.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 26, 2013
Posts: 473
Location: Sučany Slovensko / Zlín Česko
PostPosted: Tue Feb 02, 2021 9:18 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

Pozdravujem Minoriu pospolitosť Exclamation
Mám dve otázky, ohľadne prídavného chladenia... Confused
1.) Ak chcem používať minor ako svadobnú limuzínu, tzn. aj v lete v teple, prídavné chladenie bude asi potrebné Question
2.) Údajne na pežóte 205 dízly 1.8 je dvojrýchlostné chladenie - jedno teplotné čidlo + 3 relátka, keď sa zohreje čidlo na teplotu 1 ide ventilátor rýchlosťou 1. Keď sa zohreje na vyššiu teplotu, prepne sa rýchlosť na vyššiu.
Tým pádom nie je potrebné sledovať teplotu a zapínať i vypínať chladenie.
Malo by to takto byť vcelku autonómne. Čo si o tom myslíte Question

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2581
Location: Brno
PostPosted: Wed Feb 03, 2021 8:56 pm
Post subject: Re: Dodatečné chlazení

Tem Pažout vypadá jako sice dost náročné, ale vše řešící řešení, ALE
Pokud vím,tak sahara pro diesel na 205ce má dvě vrtule a tím pádem se obávám , že je širší než náš chladič.
Ale je fakt, že nějaká elektronika od firmy Chong by mohle funci Teplota -> ZAP/VYP aplikovat i pro jednovrtuláče.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Elektropříslušenství
Page 1 of 2
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy