Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Podvozek › Klouby ramen

Klouby ramen
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Go to page 1, 2, 3  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Podvozek

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jun 07, 2014
Posts: 60
Location: Kdyně
PostPosted: Sun Aug 02, 2015 6:13 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Tak zdravím dneska již po druhé koukám že tu také problém s kloubama na ramenech toto se mi dneska povedlo nevím jestli je to stejné u všech minorů ale snad to pomůže kluci.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Sun Aug 02, 2015 6:42 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Minorek45 wrote:
mám fotky ale neumím je sem dát mrkněte u mě v profilu.
Fotky vložit do fóra není problém... tady je. Napiš SZ, jestli chceš poradit jak zmenšovat obrázky na 1024 px...což je povolená velikost.



m45_kloub.jpg
 Description:
 Filesize:  110.1 KB
 Viewed:  281 Time(s)

m45_kloub.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Mon Aug 03, 2015 8:43 am
Post subject: Re: Hnací klouby

Minorek45 wrote:
Tak zdravím dneska již po druhé koukám že tu také problém s kloubama na ramenech toto se mi dneska povedlo nevím jestli je to stejné u všech minorů ale snad to pomůže kluci.
Ano je to stejné
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jun 07, 2014
Posts: 60
Location: Kdyně
PostPosted: Mon Aug 03, 2015 6:48 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

JaraII wrote:
Minorek45 wrote:
Tak zdravím dneska již po druhé koukám že tu také problém s kloubama na ramenech toto se mi dneska povedlo nevím jestli je to stejné u všech minorů ale snad to pomůže kluci.
Ano je to stejné


No tak proč to teda řezat? a dávat tam nějaké náhražky, dyť to jde přeci krásně opravit a je to origo. Nebo se pletu?

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Mon Aug 03, 2015 6:50 pm
Post subject: Re: Hnací klouby

Minorek45 wrote:
JaraII wrote:
Minorek45 wrote:
Tak zdravím dneska již po druhé koukám že tu také problém s kloubama na ramenech toto se mi dneska povedlo nevím jestli je to stejné u všech minorů ale snad to pomůže kluci.
Ano je to stejné


No tak proč to teda řezat? a dávat tam nějaké náhražky, dyť to jde přeci krásně opravit a je to origo. Nebo se pletu?
Ne nepleteš Laughing
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Wed Aug 05, 2015 7:15 am
Post subject: Re: Klouby ramen

Minorku45. Koukal jsem na fotku a vidím jen vyrezlý kulový čep a vyrezlou kulovou pánev dolního ramene a kulovou příložku. Takže mi uniká ona zmíněná oprava. Předpokládám tedy (způsob opravy jsem v textu nikde nenašel) vyčištění od rzi a případné vymezení vůle hustou vazelínou (molyka, grafitka). Ale je pouze částečné řešení na několik prvních kilometrů. Musíš si uvědomit že ona rez v kloubu fungovala jako brusný materiál (rez je tvrdší než ocel a zároveň zvyšuje objem - tlak v uzavřeném prostoru pomáhá jeho obrábění). Tvar kuláku a kulové díry s příložkou už nebude kulový ale předpokládám spíše vejcovitý tvar (v řádu desetin milimetru). V běžném provozu (a např. i na STK) se taková vůle považuje za vážnou závadu. Ona je mimochodem i dost slyšet :). Nezlob se Minorku45 a není to nijak osobní atak, ale tohle já za opravu nepovažuju. Maximálně za vyčištění a namazání...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
los.o
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 19, 2012
Posts: 73
Location: Hradec Králové
PostPosted: Wed Aug 05, 2015 11:05 am
Post subject: Re: Klouby ramen

To pak asi jenom sehnat novej čep. Na některejch je vyražený číslo, předpokládám, že je to označení materiálu?

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jun 07, 2014
Posts: 60
Location: Kdyně
PostPosted: Wed Aug 05, 2015 6:11 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Chong wrote:
Minorku45. Koukal jsem na fotku a vidím jen vyrezlý kulový čep a vyrezlou kulovou pánev dolního ramene a kulovou příložku. Takže mi uniká ona zmíněná oprava. Předpokládám tedy (způsob opravy jsem v textu nikde nenašel) vyčištění od rzi a případné vymezení vůle hustou vazelínou (molyka, grafitka). Ale je pouze částečné řešení na několik prvních kilometrů. Musíš si uvědomit že ona rez v kloubu fungovala jako brusný materiál (rez je tvrdší než ocel a zároveň zvyšuje objem - tlak v uzavřeném prostoru pomáhá jeho obrábění). Tvar kuláku a kulové díry s příložkou už nebude kulový ale předpokládám spíše vejcovitý tvar (v řádu desetin milimetru). V běžném provozu (a např. i na STK) se taková vůle považuje za vážnou závadu. Ona je mimochodem i dost slyšet :). Nezlob se Minorku45 a není to nijak osobní atak, ale tohle já za opravu nepovažuju. Maximálně za vyčištění a namazání...

Ale ty jsi mě nepochopil.Jara tuším že to byl on psal něco o tom že je to otázka financí a že se to dá řešit případným odříznutím kloubu a přišroubováním náhrady ale když jsem to rozebral tak jsem zjistil že se to dá přeci opravit. O namazání vydřených kloubů jsem nenapsal ani písmenko. Zjistil jsem že mám staré resp. nové čepy na starého Fiata Ducato tak jsem si myslel že když ho rozřežu tak abych nepoškodil kloub namažu ty lůžka a pod segrovku bych dal eventuelně podložku čímž bych vymezil vůli tak si myslím že za 350 kaček mám jednu stranu hotovou. Nebo myslíš že je to blbost? Rolling Eyes

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2570
Location: Brno
PostPosted: Wed Aug 05, 2015 6:34 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Stále si myslím, že když se na tyto nenahraditelné části najde principialně stejná náhrada, je to ok. To není nové rameno z nějakého jiného auta. Jen vyřešení vůlí.
Zcela shodné s pouzdry či podložkami, které Vykoukal neměl... teda esi to Ducato poslouží.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jun 07, 2014
Posts: 60
Location: Kdyně
PostPosted: Wed Aug 05, 2015 7:48 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Rancher wrote:
Stále si myslím, že když se na tyto nenahraditelné části najde principialně stejná náhrada, je to ok. To není nové rameno z nějakého jiného auta. Jen vyřešení vůlí.
Zcela shodné s pouzdry či podložkami, které Vykoukal neměl... teda esi to Ducato poslouží.

No já to vyzkouším a když to pujde tak to sem hodím.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Thu Aug 06, 2015 5:59 am
Post subject: Re: Klouby ramen

Minorku45, nenašel jsem žádné info o co se na fotce jedná. Já si od téhle komunity nikdy nesliboval nějaké žvanění, ale praktické rady s praktickým řešením (např. super věc ta akce s brzdovými lanky). Takže když na něco zajímavého přijdeš, budu rád a asi i nejen já, když ta informace bude detailní, jasná a lehce přístupná. Ale každopádně kulák odjinud je jen jedna strana problému. kulový musí mít tvar nejen kloub, ale i díra. Je to stejně napůl, jako nový píst a kroužky ve vyběhané díře válce motoru. Tam bych se bál že může cyklickým přetěžováním nerovnoměrně rozloženého tlaku (koule čepu v nekulové díře) způsobit mikroskopické trhliny a případné roztržení pánve (ale u tak masivní asi ne). Tím by pánev mohla přijít o pevnost v kritické chvíli např. vjetí do standardizované české silniční díry Smile . Každopádně si cením Tvého odhodlání. Když vidím do čeho se pouštíš. Tak jen doufat že nevyhoříš... to je u tak náročných projektů nejtěžší Sad .
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jun 07, 2014
Posts: 60
Location: Kdyně
PostPosted: Thu Aug 06, 2015 6:28 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Chong wrote:
Minorku45, nenašel jsem žádné info o co se na fotce jedná. Já si od téhle komunity nikdy nesliboval nějaké žvanění, ale praktické rady s praktickým řešením (např. super věc ta akce s brzdovými lanky). Takže když na něco zajímavého přijdeš, budu rád a asi i nejen já, když ta informace bude detailní, jasná a lehce přístupná. Ale každopádně kulák odjinud je jen jedna strana problému. kulový musí mít tvar nejen kloub, ale i díra. Je to stejně napůl, jako nový píst a kroužky ve vyběhané díře válce motoru. Tam bych se bál že může cyklickým přetěžováním nerovnoměrně rozloženého tlaku (koule čepu v nekulové díře) způsobit mikroskopické trhliny a případné roztržení pánve (ale u tak masivní asi ne). Tím by pánev mohla přijít o pevnost v kritické chvíli např. vjetí do standardizované české silniční díry Smile . Každopádně si cením Tvého odhodlání. Když vidím do čeho se pouštíš. Tak jen doufat že nevyhoříš... to je u tak náročných projektů nejtěžší Sad .


Dík za podporu snažím je to mé první auto tak doufám že to vyjde. Jinak s tím ostatním souhlasím samozřejmě. Very Happy

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Fri Aug 07, 2015 11:15 am
Post subject: Re: Klouby ramen

Minorek45: nedávno jsem se bavil s pánem co se profesionálně živí renovacemi karoserií autoveteránů. Zcela běžně varianty s výdřevou. Bylo to poučné povídání a potěšila mě nabídka k návštěvě v dílně, kterou bych rád v dohledné době absolvoval. Témata byla jasná.. výdřeva, spojování plechů, výroba replik plechových dílů... tak ke svařování vypadlo že "jedině TIG" sem tam "MIG" a autogen... Ale překvapilo mě že naprosto zavrhoval zachování původní výdřevy. Jediné co akceptoval jsou dekorační dřevěné díly (no to se nás na minoru netýká) jako palubka a podobně. Zdůvodnil to nedostatečnou tuhostí i v případě poměrně zachovalé výdřevy. Tj. vymačkané čepy, seschlé dřevo. Při zachování byť jen části původní výdřevy pak prý nemá dobrý pocit z dostatečné tuhosti karoserie. Tak když jsem viděl do čeho jsi se pustil, máš tak trochu nedobrovolně výjimečnou možnost renovovat jak se má, tedy nejprve výdřevu, tedy vyrobit maxikopyto na montáž, jako ty dědulové ze starých fotek a pak nabalovat opravené a ošetřené plechy. Ne jako my, tak napůl, že někde něco obnažíme a vyměníme a zakrejeme. Ona nám ta karoserie ztuhne, ale ten ponechaný zbytek se tím stejně nezlepší. Navíc pak máme spousty míst kam plechy nedokážeme nakonzervovat. Typicky prostory mezi podběhy a vnější karoserií.. leda tak na tu rez nasypanou v koutě poslat naslepo barvu co jí komplet zalepí Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jun 07, 2014
Posts: 60
Location: Kdyně
PostPosted: Fri Aug 07, 2015 3:37 pm
Post subject: Re: Klouby ramen

Chong wrote:
Minorek45: nedávno jsem se bavil s pánem co se profesionálně živí renovacemi karoserií autoveteránů. Zcela běžně varianty s výdřevou. Bylo to poučné povídání a potěšila mě nabídka k návštěvě v dílně, kterou bych rád v dohledné době absolvoval. Témata byla jasná.. výdřeva, spojování plechů, výroba replik plechových dílů... tak ke svařování vypadlo že "jedině TIG" sem tam "MIG" a autogen... Ale překvapilo mě že naprosto zavrhoval zachování původní výdřevy. Jediné co akceptoval jsou dekorační dřevěné díly (no to se nás na minoru netýká) jako palubka a podobně. Zdůvodnil to nedostatečnou tuhostí i v případě poměrně zachovalé výdřevy. Tj. vymačkané čepy, seschlé dřevo. Při zachování byť jen části původní výdřevy pak prý nemá dobrý pocit z dostatečné tuhosti karoserie. Tak když jsem viděl do čeho jsi se pustil, máš tak trochu nedobrovolně výjimečnou možnost renovovat jak se má, tedy nejprve výdřevu, tedy vyrobit maxikopyto na montáž, jako ty dědulové ze starých fotek a pak nabalovat opravené a ošetřené plechy. Ne jako my, tak napůl, že někde něco obnažíme a vyměníme a zakrejeme. Ona nám ta karoserie ztuhne, ale ten ponechaný zbytek se tím stejně nezlepší. Navíc pak máme spousty míst kam plechy nedokážeme nakonzervovat. Typicky prostory mezi podběhy a vnější karoserií.. leda tak na tu rez nasypanou v koutě poslat naslepo barvu co jí komplet zalepí Smile

Ty jo je to dost zajimavé s tou výdřevou no vidíš a já se dohodnul včera s truhlářem že nebudeme měnit celou výdřevu ale jen to co je shnilý z důvodu že by to byla jak tu někdo napsal replika a to já zase nechci tak teď nevím co so mám o tom myslet ale každopádně bych rád znal potom taky tvůj názor na to jak se k tý výdřevě postavit protože je pravda že renovátoři taky kolikrát mlží a není všechno zlato co se třpití. Shocked

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 738
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Sat Aug 08, 2015 7:04 am
Post subject: Re: Klouby ramen

Minorek45: Stou výdřevou je to jako když děláš krovy na střeše. Vždy je nejlepší vše vyměnit a máš jistotu že že to nějaký čas vydrží a pokud jsi Minora rozebral na prvočinitele tak bych zvažoval tu variantu udělat novou výdřevu. Samozřejmý je to o penězích ale pokud to bude po renovaci v suchu tak už to nebudeš muset řešit. Jo a replika by to byla když by si vyrobil celé auto a nepoužil díly z Minora ale když vyměníš výdřevu tak jeto renovace. Cool
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Podvozek
Page 1 of 3
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2, 3  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy