Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Rozebírání motoru

Rozebírání motoru
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Mon Jan 04, 2016 8:27 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

ee...já jen nechápu, proč ze 4válu sundám hlavu po jednom ďoubnutí šroubovákem a tady vymejšlím stále tlustší klíny a po půl milimetrech to sunu na konec za stálého hlídání z obou konců, aby se to nekřížilo.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 09, 2012
Posts: 106
Location: PRG
PostPosted: Mon Jan 04, 2016 8:27 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Nedělej hérečku a piš. Kařdá sranda něco stojí. Jestli se stydíš tak klidně do PM. Smile

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 737
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Mon Jan 04, 2016 8:34 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Rancher wrote:
ee...já jen nechápu, proč ze 4válu sundám hlavu po jednom ďoubnutí šroubovákem a tady vymejšlím stále tlustší klíny a po půl milimetrech to sunu na konec za stálého hlídání z obou konců, aby se to nekřížilo.

Protože je hlava s hliníku a je zaoxídovaná. Prolejvej olejem,brzdovkou a trpělivost. Cool
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Tue Jan 05, 2016 7:03 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

JaraII wrote:
Protože je hlava s hliníku a je zaoxídovaná. Prolejvej olejem,brzdovkou a trpělivost. Cool
Hmm... to mi dává smysl. Dík.

Tak já to ještě s tím dvoutaktem zkusím, ale jestli mne ještě jednou... Exclamation Laughing

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 589
Location: Horní Počaply
PostPosted: Tue Jan 05, 2016 7:15 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

No konečně taky něco děláš rukama. Very Happy
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Tue Jan 05, 2016 7:18 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Hele, když už se tu vyptávám skušených bořičů mýtů a motorů.
Question
Ten motor má již v minulosti opravované karteru - zavařená díra přeplátováním i jedna část hrdla spojkové skříně ... šroub místo šteftu, možná i něco jiného. Celý je to pak sjednocený stříbřenkou na reagenční zelený základovce, takže si ještě užiju s odstraněním.¨
Pokládám to ovšem za vadu estetickou a na funkci rostlináře to určitě nemá vliv.
Je vůbec myslitelné, aby se přehodil starý, na pohled dobrý blok místo tohohle? Potkají se ložiska klikovky se skříní atd. ?
Jako klidně tenhle motůrek, na který se těším namontuji i takhle, voon tam stejně není nijak zezdola vidět, ale čistě teoreticky...

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 589
Location: Horní Počaply
PostPosted: Tue Jan 05, 2016 7:22 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Ale jo, možný je všecko. Jináč stříbřenku spláchnout zelenej základ nechat. Nebo šoupnout do kýble s louhem a máš po problému. Laughing
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Sun Jan 10, 2016 3:13 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Hlášení z rozborky motoru M1:

1. Stříbřenka je tak tlustá a s hliníkem povětšině nespojená, že jde postupně oklepávat. To zelenáí není reagenční barva Smile

2. Steft je můj, takže technická selanka, náhrada jiným štěftem, je možná. Viz příloha

3. Ukázalo se, že motor za sebou něco má, protože má opravován segment startování.

4. No, k tomu, abych tohle nacpal do klasického bloku jsem se nedostal.
Na straně servačníku to vypadá kompatible. Na straně zapalování nevím, tedy nevím až po ložiska
Pokud by to bylo pro uložení kliky OK ... pak by se možná vyplatilo kliku nepůlit*) a vymÿslet úpravu konce pro CDI. Třeba to půjde.

____
*) To je při variantě - origo klika a na ní vršek z L1
Hlášení z rozborky motoru L1

1. Prohrabat se rohatkovým mechanismem ke skříni si vyžádalo i stahovák, ale šlo to. Respektive, myslel jsem, že jsem tomu na stopě.

2. Pak se objevily vruty se zahloubenou hlavou, přidržující něco ke skříni. Jupí! Vytočit šly lehce. První pár....pootočit ...druhej pár a jedeme dál. A ZDE BYLA CHYBA!

3. Spodní polovina skříně se postupně posunuje nahoru... a pak STOP. Laboruji s pootáčením toho zbytku roztáčecího mechanizmu a klínuju.
Pak se ukazuje, že šla hlava v bodě 2. na vandr. Tu šroubky tam byly 2 x 3 ...a ne 4.
Málem jsem vyrval díru z vrchního karteru Exclamation Jsem vůl. Sad

4. A je to!



mot_steft1.jpg
 Description:
 Filesize:  70.62 KB
 Viewed:  208 Time(s)

mot_steft1.jpg


lod_klika1.jpg
 Description:
 Filesize:  97.26 KB
 Viewed:  219 Time(s)

lod_klika1.jpg


lod_zad2.jpg
 Description:
 Filesize:  96.75 KB
 Viewed:  208 Time(s)

lod_zad2.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Sun Jan 10, 2016 7:15 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Kluki, jen abych se zase nesekl. Jaxe sundá ta řemenice s čudlama, pod regulátorem?

Mám ji přišroubovanou plochou matkou, ale ta je dvojitě zaseklá Exclamation . Tak nějak divně. Předpokládám, že ten kolík se vyťukne a matka je zaseklá tak nějak pro jistotu a sundá se to bez stahováku ... Question
Zatím jsem to prokapal... je to rezatý, viz obr.

I na tom lodníkovi byl kolík, poháněl přes zářez tu rohatku, takže předpokládám, že tam není problém.

Když se podívám na přiložený snímek, tak je to asi opravdu stejná klikovka, až na zkrácený konec a to nevidím jako problém při použití CDI.



mot_zapal3.jpg
 Description:
 Filesize:  78.91 KB
 Viewed:  199 Time(s)

mot_zapal3.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 737
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Sun Jan 10, 2016 7:22 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Ano kolík ven a povolit matku a sudáš řemenici bez stahováku.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Sun Jan 10, 2016 7:31 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Nojo, už jsem jak ty nováčci, co je peskuju za to, že se napřed ptaj a pak teprve hledaj...

Je jasný, že úprava konce osy kliky na tu řemenici by musela být. Pokud vůbec půjde s ohledem na potřebnou vzdélenost řemenice.
Idea Nebo úprava řemenice.

Budu informovat. To be continued



emenice.jpg
 Description:
 Filesize:  65.76 KB
 Viewed:  186 Time(s)

emenice.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Tue Jan 12, 2016 1:47 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Pokračování reportáže začnu lodním motorem, respektive mými "objevy".

Hlava: - to, že nemá nálitek na držení dynama je logické, ale kromě roho má bronzová pouzdra na svíčky Exclamation a taky, předpokládám, chcípáky.

Narozdíl od M1 motoru se motor rozebíral snadno. Jediné, co bylo zajímavé je, že byl hodně plný vodního kamene...až bláta.
Ovšem blok válců ve svěráku je pohodlí nad pohodlí.

K přestrojení pajšlu do jiné skříně mi chybí vytlačovák pístního čepu, kterej jsem si nepřivezl.



lod_hlava1.jpg
 Description:
 Filesize:  84.52 KB
 Viewed:  210 Time(s)

lod_hlava1.jpg


lod_pajsl1.jpg
 Description:
 Filesize:  88.26 KB
 Viewed:  187 Time(s)

lod_pajsl1.jpg


lod_hlava2.jpg
 Description:
 Filesize:  75.34 KB
 Viewed:  174 Time(s)

lod_hlava2.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 737
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Tue Jan 12, 2016 1:59 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Bronzová pouzdra mam na všech hlavách protože ten hliník se strhal tak se to vypouzdřilo. Laughing

Ale ten chcípák je dobrej jak na stadionu troch větší.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Tue Jan 12, 2016 2:05 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Modří už vědí, já jsem to musel "objevit", že totiž písty vytáhnout spodem z horního víka karteru nejdou Razz musí se odpojit od ojnic.

Píst lodnický je s origo vrtáním 70,0 mm
DOTAZ: Je potřeba na vrtání 72 mm dát těsnění s 72 mm dírou?
Mně se zdá, že by to být mělo. Kouká to do spalovacího prostoru. Takže požádat MERAKO o větší?


Jinak mne zajímalo, jak se mají oba vzory karterů - Lodní a Minoří.
Pracovní prostor je díkybohu shodný.

Konec os už jsem komentoval, řemenice bude upravitelná tím, že se nanýtuje na bývalou rohatku.. Bude přesně v ose!

To jen jako pokračování úvah o stavbě náhradního motoruz lodního. Kdyby někdo řešil podobný případ.



lod_konec1.jpg
 Description:
konec lodní
 Filesize:  83.41 KB
 Viewed:  195 Time(s)

lod_konec1.jpg


mot_karte-lod.jpg
 Description:
porovnání karterů
 Filesize:  85.81 KB
 Viewed:  194 Time(s)

mot_karte-lod.jpg


mot_konec1.jpg
 Description:
Konec Minor II
 Filesize:  83.44 KB
 Viewed:  166 Time(s)

mot_konec1.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 737
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Tue Jan 12, 2016 2:58 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Píst lodnický je s origo vrtáním 70,0 mm
DOTAZ: Je potřeba na vrtání 72 mm dát těsnění s 72 mm dírou?

Na funkci by to nemělo mít vliv jen z estetického hlediska protože přesah je jeden mm a píst se toho těsnění nedotýká.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 5 of 7
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy