Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › CDI - Mechanika

CDI - Mechanika
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
los.o
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 19, 2012
Posts: 73
Location: Hradec Králové
PostPosted: Sat Mar 12, 2016 7:02 pm
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Máš pravdu, dnes jsem na to koukal a plechovej spodek je černej....

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 737
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Sat Mar 12, 2016 8:23 pm
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Mám domečků několik a jsou natřeny různou barvou a korozí, ale dva jsou zajímavé po odstranění všeho je na kovu asi měd. Přikládám foto snad ti to pomůže v rozhodování Cool



zapalko.jpg
 Description:
domeček zapalka
 Filesize:  130.53 KB
 Viewed:  200 Time(s)

zapalko.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 737
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Sat Mar 12, 2016 8:24 pm
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Jo plechovej spodek černá.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Sat Mar 12, 2016 8:40 pm
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Ta měď může být asi podklad pod původní niklování. Já to mám surový železo. ...i když,možná, že to načervenalý, co jsem ládal za rez nebo základovku, byla měď. Confused
Je zajímavý, že mně se ten hrníček vyndat nepodařilo...

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 737
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Sun Mar 13, 2016 7:02 am
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Někdy je zespodu bodlej aby se neotočil.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Jožka
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jan 23, 2016
Posts: 13
Location: Svitavy
PostPosted: Mon Mar 14, 2016 9:03 am
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Díval jsem se fotku motoru a docela mě zaujal detail přišroubování karburátoru k bloku motoru. Nikde jsem tam neviděl izolační podložku, která by tam měla být kvůli odpařování benzínu ? Je to z bezpečnostního hlediska.Nevěřím tomu, že by výrobce ji tam neměl. Ať už v podobě silnějšího těsnění či z pertinaxu.Na obrázku je jen slabé těsnění. Jen upozorňuji na případný nedostatek. Je to dvoutakt, náporové chlazení/podle obrázku/o trošku vyšší teplota ?

_________________
0
Back to top
View user's profile
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Mon Mar 14, 2016 9:45 am
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Nevím, na jakou jsi se koukal fotku, ale samozřejmě, že konstrukční zásady tam těsnění předepisují.
Kuk sem minory.cz/index.php?na...tent&pid=7

Jinak zde je poněkud lepší situace než např. na Spartaku.
Výfukové potrubí je na druhé straně, motor je vodou chlazenej, chladič nepřetlakovej , takže max teplota je okolo 85-95°C

Idea Je zajímavé, že tím, jak je karburátor na dosti dlouhém mezikusu a velmi blízko masky, má (náporové) chlazení až tak dobré, že se před něj dával plech, aby, zejména v zimě, vůbec "zplynoval".
minory.cz/index.php?na...plech#1891

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Jožka
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jan 23, 2016
Posts: 13
Location: Svitavy
PostPosted: Mon Mar 14, 2016 11:43 am
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Já se díval na fotku motoru, kde jsou barvy.
Tak je dobře, že tam těsnění je, zvlášť na léto.Mám 2 mm klingerit.
Pokud se týká toho plechu není problém jej vyrobit, ale doporučoval bych, aby plech projel signovačkou, t.j. zpevnění vlysem kvůli vibracím, které tam jsou. Bez nich by dost trpěl ten malý držáček.
Je vidět, že naší předci, než něco udělali, tak o tom přemýšleli a né jak dnes.

_________________
0
Back to top
View user's profile
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Mon Mar 14, 2016 3:47 pm
Post subject: Re: CDI - Mechanika

On ten držáček vs plech vykazuje tradičně buď prasklinu a nebo stopy po nejedné opravě.
Takžes to odhadl dobře.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Mon Aug 01, 2016 9:54 am
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Taxem se konečně dokopal k tomu, že jsem pomocí vrtačky, vrtáku a šmirglu vyhonoval málo udělanou díru v náboji CDI úpřerušovače a posadil to aspoň na vrak motoru.
Tím se ukázalo, že to má jedinou vadu, clonku jsem musel snížit (radši) o cca 2 mm, jinak to tam sedlo OK ani jsem to nemusel středit.
Ještě jsem nepřivedl drátky z5 na původní packy na boku. Dole to musí být připláclý, aby to nepotrhaly čepy řemenice ... nebo se tam spíš dá řemenice bez čepů. Razz



zap_min_2.jpg
 Description:
Běžně vypadající zapalování včetně dvou kondíků.
 Filesize:  132.39 KB
 Viewed:  178 Time(s)

zap_min_2.jpg


zap_min_1.jpg
 Description:
Běžně vypadající zapalování po odkrytí víčka
 Filesize:  152.13 KB
 Viewed:  195 Time(s)

zap_min_1.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Jožka
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jan 23, 2016
Posts: 13
Location: Svitavy
PostPosted: Mon Aug 01, 2016 9:05 pm
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Koukám na to jak jsi to dal dohromady. Díra v náboji to nechce 16,00, ale 16,1. Tím šmirglem to šlo dobře ? Jinak jsi to mohl hodit přes kopec a já bych to trochu lízl a pak zpátky by to prak dostřelil. Vypadá do hezky. Na to vystředění jsi použil to mezikruží a nebo to tam sedlo samo. Ta samozajišťovací matka dobrá ?

_________________
0
Back to top
View user's profile
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2560
Location: Brno
PostPosted: Tue Aug 02, 2016 2:44 pm
Post subject: Re: CDI - Mechanika

Konstrukce opravdu dobrá, když už se ptá zástupce dodavatele Wink tak několik zkušeností:


1) radši jsem šmirglil a připasovával na místě, aby se to neviklalo
2) Poloha HMI sondy nakonec vyšla tak, že jsem musel díry propilovat víc směrem k náboji a ještě radši odbrousil desetinku bakelitu na straně přiléhající k vnitřní stěně pouzdra zapalování. Asi by vyfréznutí drážečky (niky) ve stěně nebylo proti věci. Byla by větší volnost.
3) O snížený výšky clonky jsem už psal.
4) Středění nebylo potřeba, ono se to nemá kam posouvat a ten středící prstýnek by se musel rozpůlit, aby to bylo praktičtější. Ale jak říkám, sedí to samo tím, že je dobře vystředěná ta základna v pouzdru.
5) Nácvik práce při aretaci clonky na danou polohu prověřil perfektní funkci samosvorné matky, kterou je pak kumšt povolit.
6) Materiál clonky je perfektně tuhý a snesl roztočení na nějakých 8 000 ot/min, aniž by se nějak hnul.
7) Kromě díry v náboji ... ale ne 16,0, leč 11,8 na cca 11,9?? a možná té niky ve stěně pro HMI sondu to snese i zvětšení té spodní díry o desetinku, tj. na 16,1. Je to tam dost na knap.

Celkově to má moji důvěru.



cdi22.jpg
 Description:
 Filesize:  32.32 KB
 Viewed:  178 Time(s)

cdi22.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 8 of 8
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy