Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Z dílen › Do laku!

Do laku!
Zkušenosti s renovací dílů, náhradami, tipy na prodejce a prodeje, prostě technika neobsažená jinde. Prezentace pokroku v renovacích autíček.
Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Z dílen

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2572
Location: Brno
PostPosted: Thu Oct 27, 2016 7:10 am
Post subject: Re: Sraz 2016?

Přímo cítím pod dlaní ten sametový povrch! Rolling Eyes

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 26, 2013
Posts: 456
Location: Sučany Slovensko / Zlín Česko
PostPosted: Thu Oct 27, 2016 8:41 am
Post subject: Re: Do laku!

Pekné, pekné.

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 739
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Thu Oct 27, 2016 6:18 pm
Post subject: Re: Do laku!

Krásný Rolling Eyes

Jaká bude barva pokud to není tajné Laughing
Back to top
View user's profile Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Thu Oct 27, 2016 7:54 pm
Post subject: Re: Do laku!

Kluci odvedli jste kus poctivé práce Exclamation Ale pokud se nepletu, tak Čezeta už loni plánoval po žních lak Confused . Takže máte trochu zpoždění Wink
Pěkné, závidím.
Ta konečná barva by mne taky zajímala. Typuju modrou.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Sun Oct 30, 2016 8:44 pm
Post subject: Re: Do laku!

No mě samotného fascinovalo, jak dlouho trvá příprava pod lak. Tipoval jsem tak dva měsíce, nejvýše čtvrt roku při současném tempu jednoho dne až dvěma dny v týdnu (obyvkle víkend). Ale že to bude rok, by mě s ohledem na to že dřevo a plechy trvaly rok a půl ani nenapadlo. Věc se má ale tak, že kromě broušení hrubého tvaru (největších drbanců karoserie skleňákem) excentrickou bruskou, je třeba všechno ostatní dělat ručně. Tedy kostku se šmirglem do ruky, sjednocení plničem, znovu kostku do ruky, drobné opravy, plnič atd... to všechno tak aby odraz smočené vrstvy (broušení na mokro) nevykazoval nepřirozené zvlnění. Trochu pakárna ale jde to. Nyní se ukázalo že velkej problém je nastříkání motorového prostoru. je přiliš členitý a je problém si naplánovat stříkání, aby se ve stísněném prostoru neotíral člověk o hotová místa. Tak jsme raději na druhé stříkání zavolali na motoprostor lakýru. I ten měl co dělat :). Zajímavé je že nejtvrdší finální podkladová vrstva je naopak černá, takže nyní vypadá minor už jinak Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Sun Oct 30, 2016 8:46 pm
Post subject: Re: Do laku!

Jo čezeta naplánoval světle morou, co jsme navzorkovali z originálu. Ale na novém vraku jsme objevili zajímavou origo šedou, lehce šmrnclou do moka. Bohužel nyní nemám k ruce vzorníky... Ale vypadá velmi dobře... Takže nyní máme navzorkovánu tmavě červenou, světle modrou a když se někdy zadaří navzorkujem origo šedou. Béžovku nepočítám, tu máme taky... Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2572
Location: Brno
PostPosted: Mon Oct 31, 2016 8:41 am
Post subject: Re: Do laku!

Chong wrote:
No mě samotného fascinovalo, jak dlouho trvá příprava pod lak. ... to všechno tak aby odraz smočené vrstvy (broušení na mokro) nevykazoval nepřirozené zvlnění.
...Nyní se ukázalo že velkej problém je nastříkání motorového prostoru. je přiliš členitý a je problém si naplánovat stříkání, aby se ve stísněném prostoru neotíral člověk o hotová místa. ...
Nojo... nám to na Spartaku trvalo ve dvou cca 6 týdnů denní práce ... takže ekvivalent.
Nejhorší je ta pasivní bilance spotřeby materiálu. kdyby to člověk uměl, tak toho tmelu koupí čtyři pixle a auto je hotový.
Takhle naneseš/nastříkáš pixlu a odbrousíš 8/10, abys po další aplikaci ještě 1/10 z té první vrstvy obral a na té aktuální o5 proměnil v prach onu většinu. No a pak jen lítáš do krámu pro další a další pixle.

My jsme si hlídali rovinnost a nebramborovitost za sucha postříkáním popraškem tmavého spreje. To se gajble hned daly vidět, jak se zabralo na včerejší práci šmirglem. Puntíky zmizely z vrcholů a zůstaly v údolích.

Jen tak malá kostka v ruce je zrádná. Čím větší/delší podklad pro šmirgl, tím líp, i když na kulatým Minorovi to bude možná trochu na blatníkách jinak.
To bude u mne na nástavbě důležité, aby byla z těch cca 2 x 1,5 m zrcadlová rovina, o střeše ani nemluvím. Toho se bojím víc jak vytváření blatníkové koule... i když vyrobit bramboru je strašně jednoduché.

Máte to za sebou! Vím, co jste prožili. Můj obdiv Exclamation
BTW: Co jste dělali s prachem?
To je dilemno. Na chalupě jsem to z garáže vyfoukával každý večer do přírody ze svahu k potoku do kopřiv a lebedy kompresorem Rolling Eyes Embarassed
V zástavbě uvažuju, že si pořídím v garáži igelitový jakostan a nějaký vysavač...

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 466

PostPosted: Mon Oct 31, 2016 4:15 pm
Post subject: Re: Do laku!

Spotřeba kitu a plniče závisí na bramborovitosti. Když nepotřebuješ dohonit obouchanou plochu, tak nemusíš mít to divadlo s vrstvami. Kitem se to dá dohonit jen do určité míry. Pak jedině stříkací kit, nebo plnič a odebrat od nuly do desetin milimetru. Na zmíněné dolíky máme "houbu" s grafitem, ale to funguje jen na poměrně veliké "řachy". Pokud honíš rozdíly zrcadla, tedy do pár desetin milimetru, tak to stejně nefunguje. Princip je stejnej jako s tím popraškem barvy. Důležité je zezrcadlení plochy, což vidíš na čerstvém plniči, než zmatovatí, nebo citlivým namokřením plochy. Pak pozorovat lom odrazu, nejlépe zářivky, nebo krajinka venku Smile . Střecha je zrádná, má tendenci se prohybat. Prostředek se nesmí moc tlačit. Prach neřeším. Buď jsme brousili pod vodou na zahradě v létě, nebo v garáži na sucho a pak to zametem. Garáž mám oddělenou od domu s esamostatným vchodem tak OK. Broušení pod vodou je lepší, páč se vymývá šmirgl a není taková spotřeba, nehledě na to že mokříš zpracovávanou plochu ahned vidíš jak si plocha v odrazu stojí. Nevýhodou je že pokud tě to napadne dělat v garáži, tak si všechno prochčiješ vodou a zrezne ti i nářadí v šuplíku... o minoru nemluvě Smile leda bys měl nesmáčivou podlahu, což já s mou betenovou rozhodně nemám... na závěr garáž vymaluju, takže nánosy barev a plniče mě netrápí. Z garáže už mám zapojený vytlačovací ventilátor (jinak se tam nedá dělat) a na něj srolovaný prostěradlo jako lapač barev. Funguje a nemám zaprasený stěny domu.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2572
Location: Brno
PostPosted: Tue Nov 22, 2016 9:45 pm
Post subject: Re: Do laku!

Tak koukám, že v Holicích šturmujou.
minory.cz/index.php?na...0&pid=1937
Hezký to máš, Radku, moc! Čím jsi to políval? Jaký materiál?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Dec 26, 2014
Posts: 369
Location: Brno
PostPosted: Tue Nov 22, 2016 10:17 pm
Post subject: Re: Do laku!

Nebyla by jedna výdřeva navíc nebo možnost objednat požadované vadné části?
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2572
Location: Brno
PostPosted: Wed Nov 23, 2016 7:53 am
Post subject: Re: Do laku!

Možná bys uspěl u Ondry Loskota. Už jsem Ti ho radil.
U mne jsi však o5 neuspěl, když do barvy mícháš dřevo*) Evil or Very Mad
To je nahouby, dělat z fóra takovou bramboračku...

Fakt takovou otázku nemůžeš:
a) poslat SZ, nebo mailem? Naprosto cílené, mail klidně dodám.
b) dát tutéž otázku do "dřeva", např. sem , čili se připomenout?

Já Davide chápu, že to je první hnutí mysli, ale pak si vem radši müsli, chvilku mysli a v mysli najdeš, že už jsi se na to ptal.
____
*)Jo, míchat barvu dřevem, to samozřejmě jde. Cool

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Radek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 08, 2012
Posts: 55
Location: Holice
PostPosted: Wed Nov 23, 2016 7:27 pm
Post subject: Re: Do laku!

Barva je akrylát RAL. 3003.

Červené barvy většinou blbě kryjí , lakýrník si
docela máknul" a má hlavu v pejru" Ještě musí něco předělat.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2572
Location: Brno
PostPosted: Thu Nov 24, 2016 8:27 am
Post subject: Re: Do laku!

Nechtěj to mít krásnější jak z fabriky.
Trochu nedokonalý je taky hezký Razz

Ale chápu Tě. Za pěkný peníze, pěkná práce.
Barvička je to veselá. Jen ten akrylát je mi tak nějak bytostně proti osrstění. Jenomže najít dobrýho, aspoň trochu levnýho lakýru, kterej se vzdá materiálu na nějž je zvyklej, to je opravdu scifi Sad
Proto si to poleju sám, sám PURem, a sám na sebe se jeden pro nějakej ten stékanec nezlobí. Cool
Horší důsledky na finál má špatná příprava. Bramborovitost, vlnky atp ... ostatně, viz Chong a spol.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Mon Nov 28, 2016 7:30 pm
Post subject: Re: Do laku!

Moc hezky to vypadá, když už to je celé polité v barvě. Když jsme Radkův vůz viděli při zpáteční cestě z Motortechny cca před 2 lety, byl poměrně dost krabatý a pobušený. Odhadovali jsme tak tunu tmelu na vyrovnání. Radek zřejmě hodně máknul...Takhle by to nikdo nepoznal.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Radek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 08, 2012
Posts: 55
Location: Holice
PostPosted: Mon Nov 28, 2016 8:42 pm
Post subject: Re: Do laku!

Na přípravě, kytování a broušení nenesu žádnou zásluhu. Vše jsem nechal na
odborníka lakýrníka.

Paradoxně se vše semlelo před 3 týdny, když šéf lakovny řekl zaměstnancům,že den ze dne končí a lakovnu zavírá.
Můj minor byl jako poslední auto které ještě nechal majitel lakýrníka
jako melouch dostříkat, než odpojí elektřinu a topení.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Z dílen
Page 2 of 3
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy