|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Escob4r minorista
Offline Joined: Mar 13, 2019 Posts: 5 Location: Kadaň
|
Posted: Wed Mar 13, 2019 8:39 am Post subject: Re: Minor na prodej |
|
Zdravím pánové, má někdo povědomí o Minoru se kterým startovala holandská posádka na Le Mans v roce 1950? Zajímám se z důvodu, že jsem v Holandsku našel torzo vozu (prý 32 let leží v trávě) a v tp vozu je jediný majitel a jeho jméno se shoduje se jménem jezdce startujícím na Le Mans. Díky za případné info.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Wed Mar 13, 2019 8:54 am Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
Předpokládám, že myslíš autíčko s posádkou Gatsonides a
Hoogeveen, kteří v roce 1950 skončili na 21. místě.
Jde o autentické fotky, viz startovní číslo a
fr.wikipedia.org/wiki/...lit%C3%A9s
Description: |
|
Filesize: |
45.13 KB |
Viewed: |
265 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
52.64 KB |
Viewed: |
246 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Escob4r minorista
Offline Joined: Mar 13, 2019 Posts: 5 Location: Kadaň
|
Posted: Thu Mar 14, 2019 6:48 am Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
ahoj, ano měl by to být tento vůz. No nicméně se teď zdá, že je to všechno maličko jinak. Holanďané prý závodili prý na základě toho že českou posádku do francie nepustili. Po závodě se měl vůz vrátit do Čr. Jeden z jezdců si vůz zamiloval tak, že se obrátil na výrobce s prosbou o dokumentaci, že si vůz postaví. Ti mu vyhověli a navic mu zaslali i veškeré dily.....
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Thu Mar 14, 2019 9:04 pm Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
případně by to auto mohlo vypadat takto: www.flickr.com/photos/...ua-2crGWW6
Description: |
|
Filesize: |
66.17 KB |
Viewed: |
278 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Fri Mar 15, 2019 10:58 am Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
Jo, tak tomu se říká investigace!
Popis pod obrázkem skutečně říká, že jde o řidiče Hoogenveena v Hoogeneveen-Aero Minorovi obutém v pneumatikách Vredenstein R7 se zmijovkovým profilem.
Takže to odpovídá té historii, že si Hoogeneveen postavil svého Minora.
51čka ale má v historii holandského závodničení svoje místo. Viz obrázek z výstavy k Le Mans.
Já se při hledání chytl klíčového slova a (trochu to tu zaplevelím) objevil tyhle Minorky v plném drajvu na Tulip Rallye 1949 a 1950
Description: |
|
Filesize: |
128.65 KB |
Viewed: |
265 Time(s) |
|
Description: |
převzato z www.tulpenrallyehistory.com
|
Filesize: |
269.22 KB |
Viewed: |
252 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Escob4r minorista
Offline Joined: Mar 13, 2019 Posts: 5 Location: Kadaň
|
Posted: Fri Mar 15, 2019 4:45 pm Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
konečně mám doklady v ruce a tak jsem zjistil,že to bude asi jinak než starý pán vyprávěl. Minorka byla registrována v NL již v roce 1948.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Fri Mar 15, 2019 5:07 pm Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
Takže záhada na pokračování
A nejsou to doklady na které to bylo naroubováno? Tj. nejsou na tudora?
Jinak Minor se skloňuje podle vzoru pán a nikoliv podle vzoru žena
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Escob4r minorista
Offline Joined: Mar 13, 2019 Posts: 5 Location: Kadaň
|
Posted: Fri Mar 15, 2019 7:49 pm Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
jsem to skloňoval podle vzoru formulka.
Přikládám to, co je zatím k mání.
Description: |
|
Filesize: |
157.32 KB |
Viewed: |
330 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
76.35 KB |
Viewed: |
339 Time(s) |
|
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Fri Mar 15, 2019 8:55 pm Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
Moc se to nevyjasnilo.
Uvedu moje prvoplánové nejistoty:
- číslo z TP bylo vyrobeno v srpnu 1948. OK.
- v té době jezdil jediný závodní Minor. Jinonický kapotovaný z roku 1947, tzv. Kapka".
- Objem v TP je 615 ccm. To je na závoďák málo.
- a pak, viz:
Zkrácená citace z Knihy wrote: |
Jinonický Aero Minor Sport, vyrobený jako jediný prototyp, dosáhl svého největšího úspěchu při závodě „Tři dvanáctky“ na okruhu Montlhéry ve Francii 12 září 1948. Na podkladě slibného výsledku z Monthléry bylo ještě téhož roku rozhodnuto o stavbě dalšího prototypu sportovního Aero Minoru , určeného pro největší vytrvalostní závod světa – dvacetičyřhodinový závod v Le Mans . Poučeni zkušenostmi , rozhodli se tvůrci tohoto stroje zlepšit jízdní vlastností vozu tak, že sníží jeho hmotnost a dynamické vlastnosti stroje zlepší zvětšením zdvihového objemu motoru až k hranici limitu objemové třídy . Proto byla navržena a vyrobena nová , lehčí karosérie typu „doutník " s motorem stejným jako u sportu z Jinonic . Tento typ byl vyroben již ve dvou exemplářích. |
- takže tento typ karoserie vznikl až v roce 1949,
=> ty papíry jsou opravdu k běžnému tudoru
- že jde o netovární vůz, je vidět zejména na zádi bez přístupného víka.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Escob4r minorista
Offline Joined: Mar 13, 2019 Posts: 5 Location: Kadaň
|
Posted: Sun Mar 31, 2019 10:20 am Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
o nějakém prototypu starý pán mluvil, o motoru taky něco říkal, něco o větším motoru, že je někde společně s hliníkovým tělem. Neni mu moc rozumět. Musím počkat až se ze států vrátí mladej.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Wed Apr 10, 2019 10:52 am Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
Pozor Escobare, prototyp z Jinonic, o kterém jsem psal, je něco jiného! Viz obr.
Description: |
|
Filesize: |
61.38 KB |
Viewed: |
258 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun May 12, 2019 6:34 pm Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
A konec příběhu?
Tradiční.
Poraďte, pomožte ... ať to můžu líp prodat. Že bych to sem aspoň napsal, že to prodávám, to ode mne nečekejte
www.rajveteranu.cz/296...alozkaFoto
Description: |
|
Filesize: |
321.13 KB |
Viewed: |
305 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
253.08 KB |
Viewed: |
390 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
296.22 KB |
Viewed: |
265 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
345.27 KB |
Viewed: |
279 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
309.31 KB |
Viewed: |
324 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Karel MINORISTA
Offline Joined: Feb 01, 2012 Posts: 39
|
Posted: Mon May 13, 2019 7:42 am Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
On si pán za to představuje 150 000 Kč.
Tak mu přeju, aby se to dostalo do rukou někoho, kdo to dá dohromady.
Kdyby k tomu byla nějaká historie, ale všechno je to jen na vodě.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon May 13, 2019 7:46 am Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
No to máš pravdu, techničák na osobák znějící na jméno závodníka ...
Aspoň, kdyby ten motor byl závodní.
Ale za 150 000 si to (s pomocí aerominora ) vyklepu ze čtyř tabulí plechu a budu na tom líp.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Mon May 13, 2019 5:43 pm Post subject: Re: Pátrání po LeMansu |
|
Oprava tohodle nekompletního vraku, navíc bez doložitelné historie (ale třeba na tom pán zapracuje a ještě něco vyšťourá, je ekonomický nesmysl. Za těch 150 to opravdu můžem postavit rovnou nový. ostatně 15" kola mám už v garáži hned vedle volnýho rámu a motoru.
|
|
Back to top |
|
|
|