Aero Minor II 1946 - 1951
Toggle Content
User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: MartinOumrt
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 166

People Online:
Members: 0
Visitors: 34
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁVKA

Toggle Content
Nesháníte?

Community Forums › Technika › Motor a převodovka › GO motoru

GO motoru
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaslapanyminor
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jul 09, 2012
Posts: 28
Location: Nový Knín
PostPosted: Fri Jan 25, 2013 8:11 pm
Post subject: Re: GO motoru

Díky za info, čili se do toho můžu pustit. Ty závodní verze měli tuším trochu jiný blok.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 576
Location: Horní Počaply
PostPosted: Fri Jan 25, 2013 8:14 pm
Post subject: Re: GO motoru

Následně ano, právě proto, že zeslabení bylo na hranici únosnosti a motory měly malou životnost.
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Miravanhostin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Oct 18, 2013
Posts: 58
Location: Hostín
PostPosted: Mon Feb 02, 2015 4:52 pm
Post subject: Re: GO motoru

Ahoj chlapci, chci se zeptat zda existují již nové informace ohledně vrtání bloku na minora nebo nové zkušenosti, kolik výbrusů vlastně vydrží?
Já jsem nyní na dvanáctém ale ještě jsem ho nenastartoval, tedy 73mm.
Díky

_________________
Já nevím co s tím, já se z toho asi zblázním.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 440

PostPosted: Sun Oct 22, 2017 10:45 am
Post subject: Re: GO motoru

Ahoj, došlo i na renovaci spojky a spojkové lamely. Přikládám foto použitého materiálu plechové části lamely. Dost mě překvapila nekvalita použitého materiálu připomínající spíše nějaký odkrojek konce válcovaného plechu. no, on to spíš asi i bude Smile . Neříkám že se to musí týkat lamely, ale děláme na motoru kde se nachází spousta značek FJ, nepochybně tedy vyrobených v Jawě.



sam_0281.jpg
 Description:
 Filesize:  166.73 KB
 Viewed:  142 Time(s)

sam_0281.jpg


sam_0280.jpg
 Description:
 Filesize:  160.58 KB
 Viewed:  140 Time(s)

sam_0280.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Sun Oct 22, 2017 12:38 pm
Post subject: Re: GO motoru

Chtěl jsem se podívat na makrosnímky mých syslátů, našel jednu spojku a vona má jinak dírky!
Znamená to, že byly dva rastry? Nechce se mi rozdělávat to naprosto OK obložení, abych zjistil, co je pod tím.
Mám dojem, že pro ten dvoudírkový rastr se to "moje" obložení jen pootočí a může se nýtovat...

Jinak ta muchláž podkladu je opravdu zajímavá ukázka odvalku... Confused



spoj.jpg
 Description:
 Filesize:  195.82 KB
 Viewed:  126 Time(s)

spoj.jpg

Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 440

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 1:16 pm
Post subject: Re: GO motoru

Mám doma stejné lamely. Střídají se (celkem 12) dirky s odsazením na hlavu nýtu s velkou dírou. Logicky z toho vyvozuji že by měly být vůči sobě lamely (každé strany) posunuty o dirku. tedy že se nenýtují obě lamely skrzevá plech k sobě, ale vždy lamela k plechu, přičemž druhá lamela na tom místě má onu velkou díru. Je to vhodné proto, že se eliminuje roziko poškození lamely lisovaným koncem nýtu. No a teď k Tvojí lamelspojce. Protože jsou lamely snýtované k sobě a velké díry jdou proti sobě, asi s ohledem na nepochopení původní autor převrtal další sadu 6ti děr do plechového kotouče lamelspojky. Zřejmě Tím posunutím chtěl skrýt skutečnost že by pak na nahlížejícího koukaly z neonýtovaných pozic v plechu díry :). Já osobně v tom ale vidím dvě rizika. Za prvé, protože je obtížné odhadnout sílu zanýtování, může dojít k zbytečnému riziku poškození lamely ze strany roznýtovávání nýtu, také na té straně by byla potom vhodná podložka na roznesení tlaku v ploše, tak jak je to u hlavy nýtu. Za druhé ale jako zbytečné a nesmyslné riziko vnímám že zářezy z krajů kotouče (jsou patrné pohledem do velkých, neosazených děr) vychází pod velké díry. Umím si živě představit že "drnčením plechů" dochází k cyklické únavě lamely v jejím největším zeslabení . Proto soudruzi z Motorletu toto místo přeběhli plným materiálem lamely a volili dvě dirky vedle sebe Smile . No ale popravdě... prasáren v různých motorech apřevodovkách jsem viděl už tolik že bych tento způsob hodnotil nejvýše trojkou za umělecké ztvárnění Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 440

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 1:19 pm
Post subject: Re: GO motoru

Jo k těm mým lamelám.. překvapilo mi na nich bravurní vyražení "ČKD". Možná i nafotím..
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 11:12 am
Post subject: Re: GO motoru

To ČKD může mít podklad v prostém faktu, že ve Vysočanech pro Minory makala lisovna, kterou vedl pan Kejval. Ta pak skončila pod Pragou a p. Kejval s ní do Pragy přešel.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 09, 2012
Posts: 103
Location: PRG
PostPosted: Wed Nov 08, 2017 4:43 pm
Post subject: Re: GO motoru

Chlapci, kterým to jezdí Smile
Můžete mi napsat jakej klínovej řemen používáte na pohon dynama?
Zkoušel jsem to dohledat, ale nikde jsem nic nenašel.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Wed Nov 08, 2017 9:58 pm
Post subject: Re: GO motoru

Protože nejezdím, nemůžu ti napsat, že to má být 13 x 860.
Povidal Radek.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
stanislav
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Oct 07, 2012
Posts: 16
Location: ČR
PostPosted: Thu Nov 09, 2017 9:38 am
Post subject: Re: GO motoru

Já jsem namontoval Bosch AVX 10*864 La.Mám jej 6 let a za tu dobu nebylo ho potřeba napínat,ale upozorňuji,že se jedna o řezaný řemen.Mám dole i nahoře originalní řemenice.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 09, 2012
Posts: 103
Location: PRG
PostPosted: Thu Nov 09, 2017 7:15 pm
Post subject: Re: GO motoru

Super, díky chlapci.

Právě že jsem našel řemen a označení nebylo moc čitelný.
Všechny klíňáky co jsem měl doma byly moc dlouhý.
Origo řemenice jsou jasná volba. Wink

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2487
Location: Brno
PostPosted: Sat Nov 11, 2017 9:23 am
Post subject: Re: GO motoru

Jen přidám moudro ze Zpravodaje Minor klubu
Code::
Řemenička dynama, zvláště při namontování nového řemenu se často uvolňuje. Nezapomeňte důkladně dotáhnout matku a ostrým úderem na klíč matku zaseknout. Řemen nemá být nikdy příliš napnutý, trpí krajní ložisko a dochází právě k nemile havárii řemeničky při jízdě. Vložením určitého počtu podložek, do řemeničky rozšíříte její drážku a řemen se uvolní. Po jeho vytažení podložky postupně vyjímáme, abychom řemen opět vypnuli.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Tonda
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Oct 31, 2017
Posts: 24
Location: Zlín
PostPosted: Sat Jan 13, 2018 1:34 pm
Post subject: Re: GO motoru

Ahojte minorníci.
Doporučíte mi někdo šikovného člověka na generálku motoru? Slušného, spolehlivého a nejlíp někoho z moravy. Měl jsem domluveneho pána co dělá opravy starych motorek, ale na minora si z nějakého důvodu netroufá.
Děkuji!
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Tonda
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Oct 31, 2017
Posts: 24
Location: Zlín
PostPosted: Sat Jan 13, 2018 2:41 pm
Post subject: Re: GO motoru

Ahojte minorníci.
Doporučíte mi někdo šikovného člověka na generálku motoru? Slušného, spolehlivého a nejlíp někoho z moravy. Měl jsem domluveneho pána co dělá opravy starych motorek, ale na minora si z nějakého důvodu netroufá.
Děkuji!
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 2 of 3
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy