Aero Minor II 1946 - 1951
Toggle Content
Main Menu

Toggle Content
User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: Moped
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 169

People Online:
Members: 0
Visitors: 3
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content
Jazycy
Český English

Toggle Content
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁVKA

Toggle Content
Nesháníte?

Pro NewsTechnikaRady a nápady › Elektronické zapalování

Rady a nápady

Elektronické zapalování

Posted by: Chong on Wednesday December 25, 2013 (16:27:19)   (2745 Reads)

 

Ahoj všichni, trošku jsme si s Cezetou hráli a ochutnávku výsledku máte v galerii.

Posílám fotky a také nějaká videa CDI pro Minora.

Protože si pořád nemohu zapamatovat, co to to CDI je, přikládám objasnění: Capacitor discharge ignition... což znamená kondenzátorové zapalování, takže zas nic nevím. pozn. Rancher

Fígl předváděného řešení je v tom, že ačkoli tento model neumí řídit předstih, tak je vymyšlenej tak že když se nacpe do toho malého švába (8mi nohej) vhodnej software, tak bude umět i ten předstih.



Tahle verze je na 12V, ale mám už i zapojení pro 6V. To jsem ještě v praxi nevyplodil, ale základy jsou otestované v jiných konstrukcích. Každopádně 6V CDi pro dvouválec budu dělat v zimě, ale bude určené pro mojí panelku 350ccm. Zapojení je to ale naprosto stejné, jen určitě na panelku nebudu roubovat žádnej dynamickej předstih Smile



Čezeta vysoustružil nový domeček ... absolutně k nerozeznání … od jiného nového domečku Razz a mně nezbylo nic jiného, než ho doplnit nějakým tím chytrým křemíkem v úhledné krabičce.
Náhrada vačky - bezkontaktní snímání polohy. První zkušební kus. Zatím zachována funkce odstředivé regulace



Ve videu to bliká nepravidelně asi buď stoboskopickým efektem, nebo neschopností kamery.. každopádně to ve skutečnosti bliká pravidelně, je to indikace vstupu, taková kontrolka že vstup CDI je v richtiku jak říkláme my češi... Smile
Na stole to jelo a teď co ukáže terénní zkouška Question
http://minory.cz/uploads/pro_news/CDI/CDI2.swf ... podívej se tady
Nedočkavost nás vedla k okamžitému namontování, užuž aby to jelo. Zasvěcený pozná, že na podvozku je poněkud prázdno.
Idea Chybí chladič!
Chladící kapalina byla obsažena pouze v bloku a sofistikované teplotní čidlo zastávala ruka položená na motor.

http://minory.cz/uploads/pro_news/CDI/CDI3.swf ... podívej se tady
Dlouhodobá zkouška již probíhala s chladičem. Stařičký Čezetův tlumič si po letech opět ochutnal modrý dým. V každém pádě byla zkouška úspěšná a je na čem stavět.
A co chystáme dále?

Včera jsem vyvinul pulzně šířkovou regulaci (něco jako AEV prodává) pro řízení dynama jen cena zanedbatelná. Chtěl bych to otestovat u Milana, ale uvidím kolik bude času...
To rego by mělo umět (na stole to zatím tak pracovalo) regulovat výstupní napětí do akumulátoru, ale zároveň by mělo umět omezit proud z dynama v případě zkratu, nebo přetíženého odběru, aby neshořel rotor.
Použil jsem integráč co se používá na něco jiného, ale dělá se i do mrazu a je zcela běžnej. Ještě chci s ním udělat spojitou regulaci .. ta funguje takl že do budícího vinutí (statoru) se pouští různě vysoké napětí podle potřeby na výstupu, takže tam poteče 1.25V až 12V podle toho jak veliký výkon momentálně budu potřebovat.
Ochrana proti nadměrnému odběru tam bude pochopitelně taky. Bohužel to nemůžu otestovat, protože jeden pablb mi v krámě dal špatnou tlumivku a já to zjistil až cestou domů... a páč je to klíčová součástka, tak jsem v pr...i Smile Tak zatím, Chong

 

Comments
  Printer Friendly Format
 

Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy