Aero Minor II 1946 - 1951
Toggle Content
Main Menu

Toggle Content
User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: jogurt
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 175

People Online:
Members: 0
Visitors: 7
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content
Jazycy
Český English

Toggle Content
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁVKA

Toggle Content
Nesháníte?

Pro NewsNapsali o MinoruZahraniční tisk › Laponský křest ohněm

Zahraniční tisk

Laponský křest ohněm

Posted by: Rancher on Tuesday February 10, 2015 (07:38:41)   (2263 Reads)

 

Aero Minor, český protějšek švédského Saabu 92. Má dvouválcový dvoutaktní motor - 19,5 koní, což mu dává maximální rychlost 90 km / h. Poloměr otáčení je 8,5 m. To jsou úvodní informace ze Švédského časopisu Teknikens värld z roku 1949.
Článek opět poslal náš švédský příznivec Anders.

celý název zní: Nové české auto – Laponský křest ohněm

Československo je nejen známé jako jedna z předních světových hokejových zemí, svým zbrojařským průmyslem, které byl z velké části přeměněn na automobilky, ale nedávno dosáhl mezinárodního úspěchu, který dobře může soutěžit s proslulostí "puku".
Na tradičním veletrhu u příležitosti svatého Erika 1948 byl prezentovány mezi jinými také nový model motocyklu, který přitahoval odbornou veřejnost svým jednoduchým designem a technickými parametry a těmto motocyklům se ve Švédsku již podařilo udělat dobrou reklamu svému výrobci (JAWA). Pokud jde o automobily, Češi se specializují na malá auta, vhodná pro evropské podmínky. Jeden z nejnovějších novinek v této oblasti je nový čtyřsedadlový dvoutaktní automobil Aero Minor, který v mnoha ohledech připomíná vozidlo Saab. Srovnání mezi těmito dvěma vozy je zajímavé ze dvou hledisek, protože i český vůz je postaven leteckým výrobcem, Letecké závody. Aero Minor má dvouválcový dvoudobý motor, který při 3500 ot / min se vyvíjí 19.5 koní. Při otevření kapoty shledáte, že kompaktní motor se nachází v přední části přední nápravou. Vůz má pohon předních kol a odpružení přední kolo je uspořádán s příčným listovým perem a tlumiči. Továrna nesleduje žádnou ortodoxní stavební metodu. Chladič je tedy nad přední nápravou a převodovka je spojena s motorem. Motor je zavěšen na třech bodech a majitel může samostatně vymontovat celou sestavu motoru v několika minutách, objem válce je 615 ccm, průměr válce 70 mm a zdvih 80 mm. Nádrž je na stěně a má objem 25l, což stačí na ujetí 300 km. Pojetí Aero Minoru nevykazuje zbytečný luxus, přístroje jsou soustředěny v jednom místě palubní desky - typu "hodiny", a nachází se za volantem, řadicí páka a ruční brzda jsou také na přístrojové desce, a první z nich je vybavena »kulisou» a pojistkou pro zpátečku, takže začátečník nebo manželka s čerstvým řidičským průkazem nemůže zničit převodovku. Smile
Minor má velmi dobré jízdní vlastnosti, které těží především z předního náhonu. Největší vliv má jistě i to, že kola jsou stále stejně nakloněna - při plném zatížení, je rozdělení rovnoměrně na přední a zadní kola – to samozřejmě ovlivňuje základní světlou výšku vozu, 17,5 cm od země. Je také výborné zavěšení zadních kol s nezávislými rameny, s listovými pery a pákovými tlumiči. Zadní kola jsou umístěna přímo na listových pérech a tudíž postrádají nějakou osu v pravém slova smyslu. Jednookruhové brzdy jsou hydraulické s průměrem 230 mm a 35 mm širokým obložením. Vzhledem k tomu, že Minor je postaven v letecké továrně, přirozeně dostal moderní zapuštěné světlomety, avšak s psychologicko obchodních důvodů, zachovává poměrně typický tvar vyčnívající lamelové masky (zajímavý je švédský výraz, který zní přibližně "jako Niagarské vodopády". ) . Auto nemá střešní okno( … to jsem nepochopil. Pozn. R. ), ale v zadní části je prostorný zavazadlový prostor, kde zbylo místo i pro rezervní kolo v samostatném prostoru. Vůz má celkovou délku 4,04 m, šířka 1,42 m a výšku 1,46 m. Poloměr otáčení 8,5 m a maximální rychlost 90 km / h. Před tím, než byl Minor dán na trh, byl pečlivě testován v nejrůznějších klimatických podmínkách a na různých površích vozovek - v tropickém vedru afrických karavanních cest, na zasněžených silnicích severských zemí i na sever od polárního kruhu ve švédském Laponsku. Tyto tvrdé testy jasně ukázaly, že české továrně se podařil její úkol: postavit malý lidový automobil, který může vydržet těžké útrapy.

Převodovka je čtyřstupňová a řadicí páka klouže v »kulise» v přístrojové desce. Interiér je spartánský, ale praktický.

 

Comments
  Printer Friendly Format
 

Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy